Lifa Air OyLifa Air Oy

Lifa Air ja Lastenklinikoiden Kummit ry käynnistävät yhteistyön

Anu Rapeli ja Juha Tamminen. Kuva: Markku Pajunen.

”Olemme erityisen iloisia uudesta yhteistyöstämme kotimaisen Lifa Airin kanssa, sillä yhteistyö sisältää sekä luotettavien että hauskojen maskien lahjoittamista lastensairaaloille kuin myös kuluttajille mahdollisuuksia osallistua Kummityön tukemiseen iloisesti kuvioituja, tehokkaita maskeja ostamalla. Valitsemalla nallemaskin voi tehdä hyvää tukemalla pieniä potilaita ja välittää samalla kivaa fiilistä ympärilleen. Vallitsevan pandemian ehkäisyn kannalta tärkeä tuote on ajankohtainen juuri nyt, mutta sairaalamaailmassa on toki jatkuvaa käyttöä kirurgisille maskeille. On upea ajatella, että esimerkiksi jännittävää leikkaustilannetta voidaan hieman keventää pienille potilaille sillä, että kirurgin kasvoilla onkin yllättävä, iloinen sekä laadukas sairaalatasoinen type IIR nallemaski”, iloitsee Lastenklinikoiden Kummit ry:n toiminnanjohtaja Anu Rapeli.

”Kummit ry pyrkii kaikin mahdollisin tavoin helpottamaan lastenklinikoiden potilaiden oloa sairaalassa ja haluamme omalla panoksellamme auttaa”, kertoo Lifa Airin myyntijohtaja Juha Tamminen. ”Nallemaski, tai itse asiassa kaksi erilaista versiota, on parhaillaan suunnittelussa ja niiden valmistus alkaa pian. Nallemaski antaa iloisemman ilmeen lääkärille tai hoitajalle vähän kiperämmässäkin paikassa ja tuote on mainio lisä pienten potilainen kohtaamiseen. Nallemaskit tulevat tarjolle myös esimerkiksi meidän verkkokauppaan www.lifamasks.shop”, tarkentaa Tamminen.

Lastenklinikoiden Kummit
Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 40 miljoonan euron edestä. www.kummit.fi

Lifa Air
Lifa Air Oy on suomalainen teknologiayhtiö ja johtava puhtaan ilman asiantuntija. Asemamme perustuu yli 30 vuoden kokemukseemme ilmanpuhdistuksesta. Tuotteidemme laatu on kansainvälisestikin tarkasteltuna huippuluokkaa; tuotteemme ovat aina vaatimusten mukaisia, niiden sertifioinnit ovat ajan tasalla ja jäljitettävyys kunnossa. Tuotekehityksemme työskentelee jatkuvasti uusien tuote- ja materiaali-innovaatioiden parissa, jotta asiakkaamme saavat meiltä jatkossakin ominaisuuksiltaan huippulaatuisia ilmanpuhdistusratkaisuja. Tuotevalikoimamme kattaa laajasti ilmanpuhdistukseen liittyvät tuotteet ja palvelemme asiakkaita kansainvälisesti. Valmistamme Suomessa kirurgisia suu-nenäsuojuksia ja hengityksensuojaimia, joiden avulla turvataan kotimaista huoltovarmuutta. www.lifamasks.com

Lisätietoja:

Markkinointijohtaja Juha Uppa
Lifa Air
045 118 9585 / juha.uppa@lifa.net

Toiminnanjohtaja Anu Rapeli
Lastenklinikoiden Kummit ry
040 149 0032 / anu@kummit.fi

Anu Rapeli ja Juha Tamminen. Kuva: Markku Pajunen.
Teemu-nalle vieraili maskitehtaalla. Kuva: Markku Pajunen.

Lifa Air Oy
Vellamonkatu 30B

Lue lisää julkaisijalta Lifa Air Oy

Kasvomaskeja valtavasti eri maista - suomalaiset arvostavat turvallisuutta ja kotimaisuutta25.11.2020 10:05:58 EET | Tiedote

Turvallisuus ja kotimaisuus nousivat tärkeiksi kriteereiksi maskien valinnassa, selvisi Lifa Airin teettämässä 1.000 henkilöä kattaneessa kuluttajatutkimuksessa. Samalla kun maskien käyttö on arkipäiväistynyt, maskien laatuun on alettu kiinnittämään enemmän huomiota. Selkeä enemmistö (68 %) vastaajista haluaa, että maski on hajuton, ihoystävällinen, eikä sisällä haitallisia kemikaaleja. Kotimaiseen tuotteeseen luotetaan ja kotimaisen valmistuksen työllistävää vaikutusta pidetään tärkeänä.

Suomalainen Lifa Air on sopinut Huoltovarmuuskeskuksen kanssa hengityssuojainten ja kirurgisten kasvonsuojien tuotannon käynnistämisestä Suomessa viipymättä9.4.2020 08:17:02 EEST | Tiedote

Maailmanlaajuinen Covid-19-koronaviruspandemia on aiheuttanut kriittisen ja akuutin pulan hoitohenkilökunnan suojavarusteista kaikkialla. Suomessakin on jouduttu avaamaan huoltovarmuuskeskuksen varmuusvarastot, jotta suojavarusteita riittäisi tähän akuuttiin tarpeeseen. Voimakkaasti kasvavan kysynnän ja vientirajoitusten takia useat maat, Suomi mukaan lukien, ovat joutuneet tilanteeseen, jossa suojavarusteita ei yksinkertaisesti ole riittävästi saatavissa kaikkien kansallisiin tarpeisiin.