Pallas Air Oyj

Lifa Air Suomen olympiajoukkueen kumppanina kohti kolmansia olympialaisia

Ilmahygieniaan liittyviä tuotteita valmistava Lifa Air solmi yhteistyösopimuksen Suomen olympiajoukkueen kanssa Tokion kesäkisojen alla 2021. Uuden sopimuksen myötä yhteistyö jatkuu Pariisin kesäkisoihin 2024.
Kuva: Suomen Olympiakomitea

Kun Suomen olympiajoukkue matkusti Tokion kesäkisoihin 2021, edessä oli maailman suurin urheilutapahtuma, jota oli jo kertaalleen siirretty koronapandemian vuoksi. Kisojen terveysturvallisuudesta huolehdittiin rokotuksin, testauksin, pesemällä käsiä sekä puhdistamalla ilmaa ja pintoja. Lifa Airin kirurgisia suu-nenäsuojuksia pidettiin päällä kaikkialla muualla, paitsi urheilusuorituksissa, ruokaillessa ja omassa huoneessa.

Pekingin talvikisoihin alkuvuodesta 2022 joukkue varustettiin FFP2- ja FFP3-tason hengityssuojaimilla. Kisatiimissä mukana ollut erityisasiantuntija Sari Rimpiläinen Olympiakomiteasta pitää maskien roolia olennaisena terveysturvallisuuden kannalta.

– Erityisesti urheilijoille on tärkeää, että maskit suojaavat sekä itseä että muita, koska kisajoukkueen arkea eletään tiiviisti yhdessä. Joukkueen jäsenet löysivät Lifa Airin eri malleista ja kokovaihtoehdoista omat suosikkinsa.

Ilmanpuhdistimet mukaan kisamatkoille

Jatkossa Lifa Air toimittaa Olympiakomitean kisajoukkueiden käyttöön myös ilmanpuhdistimia. Seuraavat kesäolympialaiset järjestetään Pariisissa 2024, mutta sitä ennen Olympiakomitea on mukana järjestämässä lukuisia muita kansainvälisiä monilajikisoja.

– Vastuullamme on kuuden monilajisen joukkueen osallistuminen kansainvälisiin kisoihin ennen Pariisin olympialaisia. Meille on tärkeää huolehtia kaikkien joukkueiden terveysturvallisuudesta, Rimpiläinen summaa ja kiittää Lifa Airia hyvin sujuneesta yhteistyöstä.

Myös Lifa Airin myyntijohtaja Juha Tamminen on tyytyväinen Olympiakomitean kanssa solmittuun jatkosopimukseen.

– Koronaviruspandemia on herättänyt ihmiset huomaamaan puhtaan ilman merkityksen terveydelle ja hyvinvoinnille. Tiedämme nyt, miten pienellä vaivalla voi ehkäistä virusten ja muiden taudinaiheuttajien leviämistä urheilutapahtumissa, harjoittelutiloissa ja kaikkialla, missä ihmiset kokoontuvat.

– On ollut todella hienoa päästä tukemaan olympiatason urheilijoiden matkaa huipulle. Uuden sopimuksen myötä yhteistyö laajenee maskeista ilmanpuhdistuslaitteisiin ja aikuisten kisoista nuorten kisoihin. Uskomme, että pitkäjänteinen työ tuottaa parasta hedelmää niin urheilussa kuin bisneksessä, Tamminen toteaa.

Lisätietoja:

Lifa Air Oyj: markkinointijohtaja Juha Uppa, puh. 045 118 9585
Suomen Olympiakomitea: markkinointi- ja asiakkuusjohtaja Ville Köngäs, puh. 050 356 7234

Lifa Air Oyj on suomalainen vuonna 1988 perustettu puhtaan hengitysilman ratkaisuja tarjoava teknologiayhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Lifa Airin liiketoiminta jakautuu kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat ilmanpuhdistimet, hengityssuojaimet ja kirurgiset suu-nenäsuojukset sekä ilmavaihtohygieniatuotteet. Lifa Airin kotimaisilla maskituotteilla on avainlipputunnus.
www.lifa-air.com

Suomen Olympiakomitea on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, joka toimii sen hyväksi, että suomalaiset liikkuisivat enemmän ja menestyisivät huippu-urheilussa. Yhdessä jäsenjärjestöjemme ja kumppaneidemme kanssa rakennamme liikunnasta ja urheilusta elinvoimaa Suomeen. www.olympiakomitea.fi

Kuva: Suomen Olympiakomitea

Pallas Air Oyj