Like julkaisee jatkossa Fingerpori-sarjakuvat

Like Kustannus Oy julkaisee 2019 vuoden alusta alkaen Fingerporia, yhtä kaikkien aikojen suosituimmista suomalaisista sarjakuvista. Fingerpori 12 on ensimmäinen Liken julkaisema albumi ja se ilmestyy tammikuussa.
Pertti Jarla ja Päivi Paappanen

Fingerpori on Pertti Jarlan piirtämä ja käsikirjoittama huippusuosittu suomalainen strippisarjakuva. Sitä alettiin julkaista Helsingin Sanomissa helmikuussa 2007, ja nykyisin se ilmestyy valtakunnallisesti 44:ssä eri julkaisussa. Fingerporin stripeistä on koottu useita kaupallisesti erinomaisesti menestyneitä sarjakuva-albumeita.

”Minullehan tämä on helppo muutos, Fingerpori-albumeita työstetään aika lailla tutulla tiimillä, ja Liken väki taas on vanhastaan tuttua Jäätävä Spede -albumeiden myötä”, sanoo Pertti Jarla.

”Yhteistyömme Pertti Jarlan kanssa Jäätävä spede -sarjakuvia julkaistaessa on sujunut aina erinomaisesti. Olenkin todella tyytyväinen, kun yhteistyömme nyt laajenee Fingerporeihin. On suuri ilo julkaista tätä suomalaisten suursuosikkia. Fingerpori kuuluu suomalaisten arkeen ja juhlaan”, kertoo Like Kustannuksen kustannusjohtaja Päivi Paappanen.

“Vuosi 2019 on Fingerporille valmisteilla olevan elokuvan myötä tähän asti merkittävin vuosi. Nyt tarvitaan suuremmat lihakset kuin mitä meillä olisi ollut”, sanoo Arktisen Banaanin kustantaja Harto Pasonen.

Arktiselta Banaanilta ilmestyy vielä tämän vuoden lokakuussa Fingerpori – Rikos paikalla.

Nyt tehdyllä sopimuksella Likelle siirtyy kaikki Fingerpori-uutuudet ja koko aiempi tuotanto.

Lisätietoja:

Like Kustannus Oy, kustannusjohtaja Päivi Paappanen, 044 563 3502 paivi.paappanen@like.fi

Arktinen Banaani, kustantaja Harto Pasonen, 050 529 9768, harto.pasonen@sarjakuva.com

Pertti Jarlan haastattelupyynnöt: Vesa Kataisto, 040 1436221 vesa.kataisto@sarjakuva.com

Pertti Jarla ja Päivi Paappanen

Auschwitzin rakastavaiset on pakahduttava tositarina mahdottomasta rakkaudesta10.1.2024 08:22:00 EET | Tiedote

Zippi ja David rakastuivat Auschwitzin keskitysleirillä, tapailivat toisiaan salaa muiden vankien avustuksella ja selviytyivät hengissä. Toimittaja-kirjailija Keren Blankfeld on itsekin natsivainoilta selviytyneiden juutalaisten jälkeläinen. Hänen pakahduttava teoksensa “Auschwitzin rakastavaiset” ilmestyy suomeksi yhtä aikaa englanninkielisen alkuperäisteoksen kanssa. Vainojen uhrien muistopäivää vietetään kansainvälisesti 27.1.