Lindström-konserniin kuuluva Comforta ostaa lappeenrantalaisen Etelä-Karjalan Pesula Oy:n

Lappeenrantalaisen Etelä-Karjalan Pesula Oy:n myynti Comfortalle on varmistunut 30.4.2021 vahvistetulla yrityskaupalla. Lindström-konserniin kuuluva Comforta suunnittelee kehittävänsä ja laajentavansa Lappeenrannan palvelukeskuksen toimintaa merkittävästi lähivuosina. Yrityskaupan myötä Comforta pystyy palvelemaan Etelä-Karjalan alueen yrityksiä entistäkin paremmin ja samalla vahvistaa osaamistaan sille strategisesti tärkeällä terveydenhuollon toimialalla.

Lindström Group -konserniin kuuluva hotellien, ravintoloiden ja terveydenhuollon tekstiilipalveluja tuottava Comforta on ostanut Lappeenrannassa toimivan pesulayritys Etelä-Karjalan Pesula Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Myös koko Etelä-Karjalan Pesula Oy:n henkilökunta siirtyy Comfortan palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Etelä-Karjala on Comfortalle strategisesti tärkeä alue, josta yhtiö on etsinyt jalansijaa jo jonkin aikaa.

“Comfortalla on olemassa olevat palvelukeskukset Jyväskylässä ja Mäntsälässä ja Lindströmillä puolestaan Hollolassa ja Luumäellä, joiden kautta olemme palvelleet Sipoosta Savonrantaan ulottuvan alueen asiakkaita.

Lappeenranta on Comfortalle tärkeä päänavaus Etelä-Karjalan yritysten palvelemiseen entistäkin paremmin. Tavoitteenamme on kasvattaa ja kehittää Lappeenrannan palvelukeskustamme edelleen ja suunnittelemmekin investoivamme lähivuosina alueelle merkittävästi”, kertoo Lindströmin Suomen maajohtaja Pasi Saarinen.

Etelä-Karjalan Pesula Oy:n omistivat yhdessä Taipalsaaren kunta, Lappeenrannan ja Imatran kaupungit sekä Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin (Eksote). Se tuottaa sekä pesula- että tekstiilihuoltopalveluja talousalueiden yrityksille ja yhteisöille sekä terveydenhuollon ja teollisuuden tarpeisiin. Kokonaispalvelu kattaa tekstiilien koko kierron myynnistä, vuokrauksesta ja pesusta viimeistelyyn ja logistiikkaan.

Eksoten hallintojohtaja Vesa Reposen mukaan myynti Comfortalle takaa alueen asiakkaille laadukkaan tekstiilihuollon ja vakaan hintatason myös tulevaisuudessa. ”Kauppahinta auttaa meitä myös tasapainottamaan talouttamme”, Reponen huomauttaa.

”Comforta valikoitui tarjouskilpailun voittajaksi myös esittämiensä kehittämis- ja työllistämissuunnitelmiensa ansiosta”, lisää Lappeenrannan kaupunginsihteeri Tuomo Sallinen.

“Lindström on vakavarainen, Suomen vanhimpiin yrityksiin lukeutuva perheyritys, jonka toiminnassa korostuvat pitkän aikavälin kannattava kasvu, vastuullisuus sekä asiakkaista ja henkilökunnasta välittäminen. Olemme innoissamme saadessamme toivottaa uusia ammattilaisia lämpimästi tervetulleeksi Lindström-perheeseen”, sanoo Saarinen.

Pasi Saarinen, VP, Finland, puh. +358 40 836 6172, pasi.saarinen@lindstromgroup.com

Lindström on tekstiilipalveluyritys, jonka tavoitteena on helpottaa asiakkaittensa arkea Euroopassa ja Aasiassa. Lindströmin 4600 omistautuneen työntekijän avulla tarjoamme vastuullisia ja helppokäyttöisiä palveluja varmistaen turvallisen ja hygieenisen ratkaisun parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Vuonna 2020 Lindström Groupin liikevaihto oli 388 miljoonaa euroa.

www.lindstromgroup.com/fi

Lindström panostaa lääketeollisuudelle tarjottaviin palveluihin – ostaa Kiinassa CWS-bocon puhdastilapalvelut10.7.2017 13:52:33 EEST | Tiedote