Lindström myy Venäjän toiminnot

Lindström on saanut päätökseen aiemmin keväällä tiedotetut neuvottelut Venäjän toimintojensa myymisestä. Liiketoiminnot myydään paikalliselle toimivalle johdolle. Yrityskaupan arvioidaan toteutuvan marraskuun 2022 loppuun mennessä.

Kaupan vahvistamisen myötä Lindströmin liiketoiminta Venäjällä päättyy, ja kaikki siihen liittyvät vastuut; työntekijät, asiakkuudet, alihankinta sekä lakisääteiset velvollisuudet siirtyvät uusille omistajille.

Lindström on toiminut Venäjällä vuodesta 1993 lähtien. Konsernilla on Venäjällä yhteensä kymmenen palvelukeskusta ympäri maan ja noin 500 työntekijää. Vuonna 2021 Venäjän osuus koko konsernin liikevaihdosta oli noin 7 %.

Lindström on perheomisteinen tekstiilipalveluyritys, jonka toiminta perustuu kiertotalouteen. 4700 omistautuneen työntekijämme avulla tarjoamme vastuullisia ja helppokäyttöisiä tekstiilipalveluita asiakkaillemme Euroopassa ja Aasiassa. Tarjoamme asiakkaillemme turvallisia ja hygieenisiä ratkaisuja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen varmistamiseksi ja samalla autamme heitä toimimaan vastuullisemmin. Vuonna 2021 Lindström-konsernin liikevaihto oli 432,5 miljoonaa euroa. www.lindstromgroup.com/fi

Lindström-konserniin kuuluva Comforta ostaa lappeenrantalaisen Etelä-Karjalan Pesula Oy:n3.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Lappeenrantalaisen Etelä-Karjalan Pesula Oy:n myynti Comfortalle on varmistunut 30.4.2021 vahvistetulla yrityskaupalla. Lindström-konserniin kuuluva Comforta suunnittelee kehittävänsä ja laajentavansa Lappeenrannan palvelukeskuksen toimintaa merkittävästi lähivuosina. Yrityskaupan myötä Comforta pystyy palvelemaan Etelä-Karjalan alueen yrityksiä entistäkin paremmin ja samalla vahvistaa osaamistaan sille strategisesti tärkeällä terveydenhuollon toimialalla. Lindström Group -konserniin kuuluva hotellien, ravintoloiden ja terveydenhuollon tekstiilipalveluja tuottava Comforta on ostanut Lappeenrannassa toimivan pesulayritys Etelä-Karjalan Pesula Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Myös koko Etelä-Karjalan Pesula Oy:n henkilökunta siirtyy Comfortan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Etelä-Karjala on Comfortalle strategisesti tärkeä alue, josta yhtiö on etsinyt jalansijaa jo jonkin aikaa. “Comfortalla on olemassa olevat palvelukeskukset Jyväskylässä ja Mäntsälässä ja Lindströmillä puo