Lindström palkitsee bonuksella työntekijöitä, joilla ei ole ollut mahdollisuutta etätöihin korona-aikana

”Koronapandemia on kohdellut työntekijöitä eri tavoin. Monet siirtyivät keväällä etätöihin ja pitivät fyysiset kontaktit muihin ihmisiin mahdollisimman pienenä, mutta kaikille tämä ei ole ollut mahdollista. Lindströmin tuotannon työntekijät, kuten esimerkiksi tekstiilihuoltajat ovat olleet monen muun ammattiryhmän kanssa eturintamassa korona-epidemian aikana. Lindström haluaa kiittää työntekijöitään arvokkaasta työstä”, kertoo Lindströmin Suomen maajohtaja Pasi Saarinen.

Lindström palkitsee globaalisti tuotannon työntekijöitä ylimääräisellä bonuksella hyvin tehdystä työstä poikkeuksellisena ajanjaksona. Bonus vastaa suuruudeltaan yhden viikon palkkaa.

”Helsinki GSE:n* juuri tekemän selvityksen mukaan suurin koronariski on niillä ihmisillä, jotka eivät ammatissaan voi tehdä etätöitä. Meillä tekstiilihuoltajat ja tuotannon työntekijät ovat pitäneet huolta muun muassa terveydenhuollon tekstiileistä ja sitä kautta mahdollistaneet terveydenhuollon asiantuntijoiden työarjen. Työntekijämme ovat pitäneet huolta heistä, jotka pitävät huolta meistä”, kertoo Lindströmin Suomen henkilöstöjohtaja Sami Laine.

Lindströmillä on toimintaa yhteensä 23:ssa maassa.

*) https://www.helsinkigse.fi/news/tilannehuoneen-raportti-koronavirus-ja-terveyserot-missa-sosioekonomisissa-ryhmissa-koronatartuntoja-on-suomessa-havaittu-eniten/

Sami Laine

Henkilöstöjohtaja, Lindström Suomi

sami.laine@lindstromgroup.com

Lindström on tekstiilipalveluyritys, jonka tavoitteena on helpottaa asiakkaittensa arkea Euroopassa ja Aasiassa. Lindströmin 4600 omistautuneen työntekijän avulla tarjoamme vastuullisia ja helppokäyttöisiä palveluja varmistaen turvallisen ja hygieenisen ratkaisun parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Vuonna 2019 Lindström Groupin liikevaihto oli 408 miljoonaa euroa.

www.lindstromgroup.com/fi

Lindström ja Rester käynnistävät yhteistyön Pohjoismaiden ensimmäisen teollisen mittakaavan poistotekstiilien jalostustoiminnassa18.1.2021 08:30:00 EETTiedote

Lindström laajentaa koulukiusaamista vastustavan Välitä! -kampanjan valtakunnalliseksi – mukana muun muassa Duudsonit ja FightBackin Pekka Hyysalo20.11.2020 10:00:00 EETTiedote

Lindström investoi palvelujensa digitalisointiin ja kirittää kansainvälistä kasvua6.4.2018 08:57:52 EESTTiedote