Linnainmaan Prismaan käsiskannerit – tuotteet suoraan hyllystä ostoskassiin ja maksu pikakassalla yhdellä viivakoodilla

Linnainmaan Prisman asiakkaat pääsevät tästä päivästä alkaen kokeilemaan ensimmäisinä Pirkanmaalla uutta Kerää ja skannaa -palvelua. Kyseessä on asiointiaikaa säästävä käsiskanneri, jolla asiakas lukee sitä mukaa tuotteidensa viivakoodit, kun kerää niitä ostoskassiinsa myymälää kiertäessä. Kauppareissun lopuksi asiakas maksaa pikakassalla koontikuitin, eikä näin ollen joudu jonottamaan perinteisellä kassalla tai purkamaan ostoksia hihnalle ja pakkaamaan niitä uudestaan.

Käsiskanneri napataan kauppareissulla heti myymälän sisäänkäynnistä matkaan ja rekisteröidään käyttöön omalla S-Etukortilla. Jos omaa ostoskassia ei ole mukana, ensimmäisenä kannattaa skannata muutama muovikassi ja asettaa ne koriin tai kärryyn. Tämän jälkeen asiakas kiertää myymälässä normaalisti ja skannaa jokaisen tuotteen sitä mukaa, kun ottaa ne hyllystä. Käsiskannerin palautuspiste löytyy pikakassojen luota. Palautuksen yhteydessä tulostuu koontikuitti, jonka viivakoodin lukemalla asiakas maksaa pikakassalla ostosten kokonaissumman.

- Käsiskannerit säästävät aikaa erityisesti isojen ruokaostosten yhteydessä, kun ei tarvitse odottaa perinteiselle kassalle ja laittaa tuotteita yksitellen liukuhihnalle ja pakata niitä enää uudestaan. Skannatut tuotteet maksetaan pikakassalla yhtä kuittia näyttämällä, eli asiakas pääsee vähän niin kuin ohituskaistan kautta kaupasta ulos. Käsiskannerin käyttämistä ei tarvitse etukäteen jännittää, sillä henkilökunta auttaa mielellään sen käytössä ja desinfioi laitteet huolellisesti jokaisen asiakkaan jälkeen, Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas rohkaisee.

Käyttökokemusten kautta kiikaroidaan tulevaa

Kerää ja skannaa -palvelu on jo vakiintunut maksamismuoto Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa. S-ryhmä on Suomessa palvelun edelläkävijä, ja käsiskannereita on Pirkanmaan Osuuskaupan lisäksi pilotoitu muun muassa HOK-Elannolla. Kyseessä on toistaiseksi vain S-ryhmän asiakasomistajille tarjottava palvelu, sillä skanneri rekisteröidään käyttöön omalla S-Etukortilla. Laitteen käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen.

- Etsimme jatkuvasti uusia arkea ja asiointia helpottavia ratkaisuja. Kerää ja skannaa -palvelusta on saatu muista osuuskaupoista tosi hyviä kokemuksia ja palautetta asiakkailta, joten halusimme laitteet ehdottomasti myös meille kokeiluun. Linnainmaan Prisma on Pirkanmaan alueen ensimmäinen kauppa, jossa näitä pääsee testaamaan. Kokeilujakson jälkeen pohdimme laitteiden jatkoa ja käyttöönottamista myös muissa toimipaikoissamme, Karlos vihjaa.

Skannerin nopeus testataan ostosrallissa – livelähetys Aamulehden sivuilla

Pirkanmaan Osuuskaupan Facebookissa oli viikonlopun aikana mahdollisuus osallistua Kerää ja skannaa -ostosrallin arvontaan, jonka voittaja pääsee huomenna kokeilemaan paitsi uuden käsiskannerin, myös omien jalkojensa ripeyttä. Palkinnoksi voittaja saa ilmaiseksi kaikki ruokatuotteet, jotka ehtii neljän minuutin aikana ottaa hyllystä ja skannata kärryyn. Kerää ja skannaa -ostosrallia pääsee seuraamaan keskiviikkona 17.2. klo 9 alkaen Aamulehden verkkosivuilla livenä osoitteessa www.aamulehti.fi.

Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas, p. 010 767 2520, karlos.kotkas@sok.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Kuva: Lari Lappalainen

Hämeenkyröläisille nousee toinen S-market Tippavaaraan – ja höysteitä riittää24.11.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Vuoden kuluttua avattava uusi ohitustie, Hämeenkyrönväylä, muuttaa Hämeenkyrön alueen liikennevirtoja siten, että paikkakunnalle avautuu uusia mahdollisuuksia palvelutarjonnan laajentamiselle. Hämeenkyröläisille rakennetaankin Tippavaaran alueelle uusi S-market ja autoilijoiden palveluita. Tavoitteena on, että asiakkaat pääsevät tekemään ensi vuoden jouluruokaostokset uutuuttaan loistavassa myymälässä.

Niemenrantalaisten hiilineutraali S-market avataan vuoden kuluttua11.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Niemenrannan pop-up-Salen seinät nitisevät liitoksistaan väestöennusteesta puhuttaessa: on odotettavissa, että alueen asukasmäärä lähes tuplaantuu nykyisestä vuoteen 2030 mennessä. Alueen kasvuun päästään vastaamaan jo ensi vuonna, kun Niemenrannan S-marketin rakennustyöt käynnistetään maaliskuussa. Tavoitteena on, että niemenrantalaiset pääsevät asioimaan uuteen, hiilineutraaliin marketiin loppuvuonna 2022.

Eurolla ruokaostokset ovelle kuusi kertaa päivässä – Tampellan Sale testaa uutta kotiinkuljetuspalvelua5.11.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Aamupalapöytään tuore lämmin leipä tai illan leffaherkut kouraan kotoa poistumatta? Tampereen kahdessa Salessa alkoi tällä viikolla kahden uudenlaisen ruoan kotiinkuljetuspalvelun pilotointi. Tampellan Salessa testataan Sale Klubia, jossa lähialueen asukkaat voivat tilata euron päivähinnalla isoja tai pieniä ruokaostoksia kotiovelle kuusi kertaa päivässä. Puutarhakadun Salessa puolestaan kokeillaan alle neljän euron hintaista pikatoimitusta, joka lupaa ostokset asiakkaalle tunnin sisällä.

Tampereen Sokos uudistuu täysin – taikasauvaa näytetään osastoille, ravintoloille ja ruokakaupalle29.10.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.

Keskustorin uusi karaokeravintola Las Palmas tuo helpotuksen kaukokaipuuseen8.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Laululinnuille ja muuten vain Tampereen yöelämässä viihtyville on luvassa piristysruiske, kun karaokeravintola Las Palmas avaa ovensa ja tuo Manseen tuulahduksen etelän välitöntä tunnelmaa. Tilat uudelle karaokeravintolalle antaa pitkään Keskustorilla palvellut anniskeluravintola Public Corner. Tiskin takana aurinkovarjoja drinkkeihin pistävät jatkossakin Cornerista ja muista Pirkanmaan Osuuskaupan ravintoloista tutut hyvät tyypit. Lisäksi joukkoon liittyy eräs kokonaan uusi tuttavuus.