Linnainmaan Prismaan käsiskannerit – tuotteet suoraan hyllystä ostoskassiin ja maksu pikakassalla yhdellä viivakoodilla

Linnainmaan Prisman asiakkaat pääsevät tästä päivästä alkaen kokeilemaan ensimmäisinä Pirkanmaalla uutta Kerää ja skannaa -palvelua. Kyseessä on asiointiaikaa säästävä käsiskanneri, jolla asiakas lukee sitä mukaa tuotteidensa viivakoodit, kun kerää niitä ostoskassiinsa myymälää kiertäessä. Kauppareissun lopuksi asiakas maksaa pikakassalla koontikuitin, eikä näin ollen joudu jonottamaan perinteisellä kassalla tai purkamaan ostoksia hihnalle ja pakkaamaan niitä uudestaan.

Käsiskanneri napataan kauppareissulla heti myymälän sisäänkäynnistä matkaan ja rekisteröidään käyttöön omalla S-Etukortilla. Jos omaa ostoskassia ei ole mukana, ensimmäisenä kannattaa skannata muutama muovikassi ja asettaa ne koriin tai kärryyn. Tämän jälkeen asiakas kiertää myymälässä normaalisti ja skannaa jokaisen tuotteen sitä mukaa, kun ottaa ne hyllystä. Käsiskannerin palautuspiste löytyy pikakassojen luota. Palautuksen yhteydessä tulostuu koontikuitti, jonka viivakoodin lukemalla asiakas maksaa pikakassalla ostosten kokonaissumman.

- Käsiskannerit säästävät aikaa erityisesti isojen ruokaostosten yhteydessä, kun ei tarvitse odottaa perinteiselle kassalle ja laittaa tuotteita yksitellen liukuhihnalle ja pakata niitä enää uudestaan. Skannatut tuotteet maksetaan pikakassalla yhtä kuittia näyttämällä, eli asiakas pääsee vähän niin kuin ohituskaistan kautta kaupasta ulos. Käsiskannerin käyttämistä ei tarvitse etukäteen jännittää, sillä henkilökunta auttaa mielellään sen käytössä ja desinfioi laitteet huolellisesti jokaisen asiakkaan jälkeen, Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas rohkaisee.

Käyttökokemusten kautta kiikaroidaan tulevaa

Kerää ja skannaa -palvelu on jo vakiintunut maksamismuoto Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa. S-ryhmä on Suomessa palvelun edelläkävijä, ja käsiskannereita on Pirkanmaan Osuuskaupan lisäksi pilotoitu muun muassa HOK-Elannolla. Kyseessä on toistaiseksi vain S-ryhmän asiakasomistajille tarjottava palvelu, sillä skanneri rekisteröidään käyttöön omalla S-Etukortilla. Laitteen käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen.

- Etsimme jatkuvasti uusia arkea ja asiointia helpottavia ratkaisuja. Kerää ja skannaa -palvelusta on saatu muista osuuskaupoista tosi hyviä kokemuksia ja palautetta asiakkailta, joten halusimme laitteet ehdottomasti myös meille kokeiluun. Linnainmaan Prisma on Pirkanmaan alueen ensimmäinen kauppa, jossa näitä pääsee testaamaan. Kokeilujakson jälkeen pohdimme laitteiden jatkoa ja käyttöönottamista myös muissa toimipaikoissamme, Karlos vihjaa.

Skannerin nopeus testataan ostosrallissa – livelähetys Aamulehden sivuilla

Pirkanmaan Osuuskaupan Facebookissa oli viikonlopun aikana mahdollisuus osallistua Kerää ja skannaa -ostosrallin arvontaan, jonka voittaja pääsee huomenna kokeilemaan paitsi uuden käsiskannerin, myös omien jalkojensa ripeyttä. Palkinnoksi voittaja saa ilmaiseksi kaikki ruokatuotteet, jotka ehtii neljän minuutin aikana ottaa hyllystä ja skannata kärryyn. Kerää ja skannaa -ostosrallia pääsee seuraamaan keskiviikkona 17.2. klo 9 alkaen Aamulehden verkkosivuilla livenä osoitteessa www.aamulehti.fi.

Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas, p. 010 767 2520, karlos.kotkas@sok.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Kuva: Lari Lappalainen

Pirkanmaan Osuuskaupan työntekijät olivat koronavuoden sankareita – joka toimialalla nähtiin isoja muutoksia9.2.2021 10:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan verollinen myynti vuonna 2020 oli 1 115 miljoonaa euroa, joka on 2 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Koronapandemian vaikutukset heijastuivat kaikille toimialoille tuntuvasti: edellisvuoteen verrattuna päivittäistavarakaupan myynti kasvoi jopa 10 prosenttia, kun taas käyttötavarakaupan myynti pieneni 8 prosenttia, ravintolakaupan 29 prosenttia sekä polttoneste- ja autopesukaupan 16 prosenttia. Ruoan verkkokaupan myynti liki kolminkertaistui. Koko Pirkanmaan Osuuskaupan henkilöstö palkitaan haastavasta koronavuodesta palkkiolla.

Pirkanmaan Osuuskauppa ja Platform6 innovaatiokumppaneiksi – yhteistyö synnyttää paikallista kasvua ja helpompaa arkea asiakkaille8.2.2021 10:00:00 EETTiedote

Startup-yritykset tuovat Pirkanmaan alueelle kasvua, työpaikkoja ja elinvoimaa. Ainutlaatuinen yhteistyö Pirkanmaan Osuuskaupan (POK) ja startup-verkosto Platform6:n välillä tukee sekä startupien että Pirkanmaan Osuuskaupan liiketoiminnan kehitystä koko alueen hyväksi. Kumppanuuden kautta startupit voivat kehittää esimerkiksi uusia ruokaan ja hyvinvointiin liittyviä tuotteita ja palveluita, jotka pääsevät nopeasti asiakkaiden testiin Pirkanmaan Osuuskaupan toimipaikkoihin.

Hyvästi työmiehen hymy – kaupan työntekijät suunnittelivat itse uudet työvaatteensa21.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Torni-hotellin kongressitilaa halkoi eilen poikkeuksellisesti catwalk, jolla heitettiin kyynärpäätervehdyksiä ja työnnettiin rämisevää rullakkoa. Kaupasta tuttu rekvisiitta kehysti pääosan esittäjiä, joita olivat s-marketlaisten uudet työvaatteet sekä vaatteiden suunnittelijat, työntekijät itse. S-marketlaisten kuukausien yhteistyö Papu Designin ja Lindströmin kanssa sai salamavalojen välkkeessä arvoisensa päätöksen, ja seuraavaksi unelmien työvaatteet nähdään kaikkien Pirkanmaan S-marketien työntekijöiden yllä arjen catwalkeilla – omassa kaupassa.

”Tulevaisuuden yrtit ja salaatit” ensi vuoden aikana Pirkanmaan Prismoihin ja Herkkuihin18.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan kaikissa Prismoissa ja Herkuissa päästään ensi vuonna maistamaan tulevaisuutta, kun pirkkalalaisen Netled Oy:n edistyksellisellä Vera®-vertikaaliviljelyteknologialla kasvattamat yrtit ja salaatit tulevat portaittain osaksi toimipaikkojen hevivalikoimaa. Asiakas saa optimiolosuhteissa kasvaneet kasvikset tuoreeltaan omaan ostoskoriinsa ja tekee samalla ympäristöteon. Vaikka Netledin juuret ovat visusti Pirkanmaalla, sen innovaatioita on käytössä ympäri maailman Japanista Amerikkaan asti.

Kaksi alueen kehittäjää löivät hynttyyt yhteen – Pirkanmaan Osuuskauppa valitsi Villivision ”suurten tekojen vuosiin”15.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupalla (POK) on takana vauhdikas vuosi. Koronasta huolimatta strategiauudistus ja siitä kumpuava tekeminen arjen helpottamisen, hyvinvoinnin ja vastuullisuuden ympärillä polkaistiin käyntiin. Kaveriksi tulevalle muutosmatkalle on löytynyt monivaiheisen kilpailutuksen myötä tamperelainen strateginen markkinointi- ja viestintätoimisto Villivisio. Yhteistyösopimus kattaa muun muassa POK-brändin, ravintolaliiketoiminnan ja HR:n markkinointitarpeet.