Linnanmaan Prisman uudistus käynnistyy

Osuuskauppa Arina aloittaa Linnanmaan Prismassa mittavan uudistuksen. Kyseessä on Prisman 15-vuotisen historian laajin uudistustyö. Ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan kiinteistön energiankulutuksen mullistava kylmä- ja lämmitystekniikan päivitys, jonka myötä myymälä tuottaa energiaa omien maalämpökaivojen avulla ja kiinteistön energiankulutus saadaan merkittävästi laskemaan. Samassa yhteydessä valmistellaan myös ruoan verkkokaupan avausta alkuvuodelle 2021. Toisessa vaiheessa 2021 vuoden alkupuolella toteutetaan Prisman myymäläuudistus, joka tuo omistajille entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluita.

Havainnekuva tulevasta Prisma Linnanmaan Ruoan verkkokaupan sisäänkäynnistä.

Nyt käynnistyvässä Prisma Linnanmaan uudistuksessa myymälän kylmäkalustejärjestelmä vaihdetaan energiatehokkaisiin, hiilidioksiditekniikalla toimiviin kylmälaitteisiin. Tämän lisäksi ruoan verkkokaupan toiminnan aloittamiseen liittyvä laajennus valmistuu alkuvuodeksi 2021. Loppuvuoden aikana tehtävät uudistyöt koskevat etupäässä myymälän taustatiloja.Myymälän päivittäistavaraosaston uudistus aloitetaan ensi vuoden alussa.

Uutta niin verkossa kuin kivijalassa

Linnanmaan Prisman ruoan verkkokauppa avataan kevättalvella.

– Tämä on odotettu palvelu meidän alueella. On hienoa, että Limingantullin Prisman ja Sokos Herkun verkkokauppojen lisäksi pääsemme avaamaan palvelun myös Linnanmaalla. Verkkokaupan myötä asiakkaat voivat tehdä ostokset kotisohvalta, tilata kotiinkuljetuksen tai noutaa ostokset nyt rakennettavalta Linnanmaan noutopisteeltä, Prismajohtaja Anna Kela kertoo.

– Loppuvuoden 2020 aikana kassalinjasto uudistetaan ja samalla pikakassoja saadaan lisää. Myös päivittäistavaraosasto uudistuu kokonaisuudessaan alkuvuoden 2021 aikana. Päivittäistavarapuolen valikoima suunnitellaan uudelleen vastaamaan entistä paremmin alueen omistajien tarpeita ja toiveita. Valikoimia kasvatetaan huomattavasti entiseen nähden. Palvelut kehittyvät muun muassa laajenevan ruokatorin ja Linnanmaalle avattavan parturi-kampaamo Tälläämön voimin, Kela lisää.

Vihreämpi Prisma

Uudistuksen myötä koko kiinteistön tekniikka muutetaan uusimpaan saatavilla olevaan ympäristöystävälliseen ja kierrätyspohjaisen materiaalin hyötykäyttöön perustuvaan ratkaisuun.Järjestelmässä hyödynnetään maaperää energiatankkina. Tankkiin ladataan kesällä kylmäjärjestelmän lauhde-energia, joka talvella käytetään lämmitykseen. Muutoksen myötä rakennuksen energiakulut pienenevät merkittävästi aiempaan nähden.

– Meille on tärkeää olla omalta osaltamme mukana varmistamassa parempaa huomista pohjoissuomalaisille ja toimia vastuullisesti. Uudet energiaratkaisut, kuten hiilidioksidia hyödyntävä kylmäjärjestelmä, lauhdelämmön kierrättäminen, maalämmön ja led-valaistuksen käyttö varmistavat sen, että, että Prisma on tulevaisuudessa lähes hiilinegatiivinen, Kela kertoo.

Prisman uudistus valmistuu kokonaisuudessaan keväällä 2021. Hanke toteutetaan vaiheittain, jotta asiointi olisi koko uudistuksen ajan mahdollisimman sujuvaa. Osuuskauppa Arinan kokonaisinvestointi Linnanmaan Prisman uudistukseen on 9,5 miljoonaa euroa. Osuustoiminnallisena yrityksenä tehtävämme on toimia pohjoissuomalaisten kotitalouksien hyödyksi ja Linnanmaan uudistus on osoitus tästä työstä, rakkaudesta Pohjois-Suomeen. Haluamme kuulla alueen omistajia ja tulemme osallistamaan heitä uudistuksen edetessä.

Osuuskauppa Arina, Anna Kela, ryhmäpäällikkö, prismajohtaja, 044 788 4879, anna.kela@sok.fi

Energiaratkaisujen osalta:
Arinan Kiinteistöt Oy, Tuukka Päkkilä, rakennuttajapäällikkö, 030 4631 434, tuukka.pakkila@sok.fi

Havainnekuva tulevasta Prisma Linnanmaan Ruoan verkkokaupan sisäänkäynnistä.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.14.5.2021 10:25:33 EEST | Tiedote

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.