Linnanmäellä on otettu käyttöön Suomen ensimmäinen pyörätuolivaunu Propelli-laitteeseen

Linnanmäellä on yli 40 laitetta, jotka soveltuvat niin suurempaa vauhdinhurmaa etsiville kuin tasaisemmastakin menosta nauttiville. Liikuntarajoitteisten henkilöiden on mahdollista päästä monen laitteen kyytiin tietyin rajoituksin, mutta nyt Linnanmäelle on saapunut laitevaunu, johon pääsee myös omalla pyörätuolilla.

Minimäellä sijaitseva Propelli-laitetta on uudistettu pyörätuolivaunulla, jonka takaosa laskeutuu alas rampiksi. Huvittelija pääsee nousemaan laitteeseen omassa pyörätuolissaan vaunun takaosasta. Lisävauhtia saa laitteen kyydissä käsillä polkemalla.

”Olemme todella mielissämme, kun voimme tarjota tällaisen huvipuistolaitekokemuksen asiakkaillemme”, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

Propelli-laite on alun perin saapunut Linnanmäelle vuonna 2016 ja sekä se että sen uusi vaunu ovat italialaisen laitevalmistaja Zamperlan tuotantoa.

”Linnanmäelle on aktiivisesti etsitty laitetta, joka mahdollistaisi kokonaisvaltaisen huvipuistoelämyksen liikuntarajoitteisille henkilöille. Löysimme uudenlaisen pyörätuolivaunun kierrellessämme Amerikan Yhdysvalloissa työmatkalla, ja lähdimme heti selvittämään, miten saisimme vastaavan meille Linnanmäelle”, Adlivankin kertoo pyörätuolivaunun hankinnasta.

Propelliin pääsee rannekkeella tai laitelipulla. Pyörätuolivaunu on jo käytössä.

Pia Adlivankin, toimitusjohtaja, 040 418 7788, pia.adlivankin@linnanmaki.fi

Rilla Engblom, markkinointiviestintäjohtaja, 050 385 5476, rilla.engblom@linnanmaki.fi

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

KUTSU lehdistötilaisuuteen: Hyppää Taigan siiville jo ennakkoon Valokarnevaalin loistavien tähtihetkien lomassa!27.9.2018 12:23Tiedote

Päivä: To 11.10.2018 Klo: 14-15.30 (ilmoittautuminen klo 14, tilaisuus alkaa klo 14.30) Paikka: Linnanmäen Huvipuisto, Pohjoinen sisäänkäynti, Tivolikuja 1, Helsinki Ilmoittautuminen lomakkeella, päättyy pe 5.10. klo 12.00 Tervetuloa kuulemaan, miten Linnanmäen kaikkien aikojen isoin hanke, Taiga-ratalaitteen rakentaminen, edistyy. Paljastamme lehdistötilaisuudessa myös koko rataprofiilin ja saatte Kinossamme esimakua, miltä laitteen kyyti tulee tuntumaan. Haluamme kutsua lehdistön edustajat myös kokemaan Linnanmäen 14. Valokarnevaalin, jonne Ivana Helsinki on suunnitellut loistavia tähtihetkiä. Lehdistötilaisuudessa Paola Suhonen on paikalla kertomassa, miten Valokarnevaalilla tulee yhdistymään muoti, musiikki ja valo. Lehdistötilaisuus kestää noin tunnin (klo 15.30 asti), jonka jälkeen on mahdollisuus kokea kaverin kanssa Valokarnevaalin tähtihetket puiston avautuessa samaan aikaan! Linnanmäki antaa osallistujille omatoimista tutustumista varten kaksi ranneketta. Huomaathan, että til

Valokarnevaali täynnä säkenöiviä tähtihetkiä27.9.2018 11:11Tiedote

Helsingin perinteisiin piirtynyt Valokarnevaali saa Linnanmäen säkenöimään lokakuussa. Tänä vuonna teematapahtumassa nähdään ainutlaatuisia tähtihetkiä, jotka ovat suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Valokarnevaali huipentuu kauden päätösviikonloppuna, kun puistossa nähdään kahtena iltana DJ Alex Mattsonin esitys, jonka kruunaa loistava lasershow! Karnevaali järjestetään 11.-21.10.2018.