Linnanmäeltä ennätyssuuri lahjoitus lastensuojelutyöhön

Linnanmäen Huvipuistoa pyörittävä Lasten Päivän Säätiö luovutti tänä vuonna ennätyksellisen suuren 4,1 miljoonan euron avustuksen suomalaiselle lastensuojelutyölle. Edellisvuonna lahjoitussumma oli 3,9 miljoonaa euroa. Kesän 2015 aikana huvipuistossa vieraili yli miljoona asiakasta, jotka kaikki osallistuivat summan keräämiseen huvittelemalla Linnanmäen Huvipuistossa.

Avustus luovutettiin virallisesti 19.11.2015 Linnanmäen Peacock-teatterissa järjestetyssä Linnanmäki Gaalassa. Avustuksen vastaanottivat Lasten Päivän Säätiön perustaneet lastensuojelujärjestöt: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille sekä Pelastakaa Lapset. Gaalassa esiintyi Mikko Leppilammen, Karoliina Kallion, Teemu Roivaisen ja Caron Barnesin ohessa Jean S, kapellimestarinaan Timo Kärkkäinen.

Lasten Päivän Säätiö on jo 65 vuotta ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Huvipuiston historian aikana Lasten Päivän Säätiö on tukenut suomalaista lastensuojelutyötä jo yhteensä nykyrahaksi laskettuna yli 100 miljoonalla eurolla.

- Olemme todella kiitollisia kaikille asiakkaillemme, jotka huvittelemalla Linnanmäellä osallistuivat lastensuojelutyön tukemiseen. Yhteistyössä pääyhteistyökumppaniemme SOK/HOK-Elannon, Unilever Finlandin, Hartwallin, Radio NRJ:n sekä Tikkurilan kanssa, he ovat mahdollistaneet tänä vuonna yli neljän miljoonan euron lahjoituksen. Linnanmäki on Suomen ainoa huvipuisto, jolla on näin tärkeä yhteiskunnallinen toiminnan perusta, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

Kuluneena kesänä 65 vuotta täyttänyt Linnanmäki toteutti sata uudistusta, jotka lähtivät asiakkaiden toiveista. Kauden päätti lokakuussa vietetyt kymmenennet Valokarnevaalit, joilla kävi yli 100 000 kävijää viikon aikana.

- Valokarnevaalien tunnelma oli ihana ja kävijöitä oli lähes tuplamäärä edellisvuoteen verrattuna. Tästä inspiroituneena suunnittelemme pitävämme ensi vuonna Valokarnevaalit kahden viikon pituisina. Suunnittelemme myös mahdollisia uusia teemaviikkoja. Haluamme kehittää Linnanmäestä yhä parempaa huvipuistoa, jossa jokainen asiakkaamme löytää mielekästä tekemistä yhdessä läheistensä kanssa, Pia Adlivankin jatkaa.

Toimitusjohtaja Pia Adlivankin, Linnanmäki / Lasten Päivän Säätiö
puh. 040 418 7788 pia.adlivankin@linnanmaki.fi

Viestintäpäällikkö Heli Seppälä, Linnanmäki / Lasten Päivän Säätiö
puh. 040 901 5219 heli.seppala@linnanmaki.fi

Linnanmäki on Suomen suosituin huvipuisto, jossa on koko Pohjoismaiden laajin laitevalikoima. Vuosien saatossa huvipuistovieraita on käynyt jo yli 50 miljoonaa, joista jokaiselle on syntynyt omia lähtemättömiä muistoja ja mielikuvia huvipuistovierailusta. Linnanmäen ainutlaatuinen tunnelma on säilynyt huvipuiston perustamisesta lähtien.

MUISTUTUSKUTSU lehdistötilaisuuteen: Tule kurkistamaan Linnanmäen huikean herkulliseen ja säkenöivän taiganomaiseen kauteen 2019!16.4.2019 12:43:36 EESTKutsu

Tervetuloa tutustumaan Linnanmäen kiinnostavaan kauteen! Riemukas alkava huvikausi pitää sisällään makeita yllätyksiä, herkullisia kohtaamisia sekä kiehtovia uutuuksia! Aika: Ke 24.4.2019 Klo: 12-14. Tilaisuuden ovet avataan klo 11.45 Paikka: Tivoli Sali / Linnanmäki, Tivolikuja 1, Helsinki. Ilmoittautuminen: To 18.4.2019 mennessä lomakkeella Hyväntuulisen tilaisuuden aikana kuulemme Linnanmäen kutkuttavan kiehtovista kauden 2019 uudistuksista, pääsemme maistelemaan makoisia huvikauden uusia herkkuja ja lähdemme pienelle kierrokselle huvipuiston pyörteisiin. Kierroksen päätteeksi kuulemme iloisen ja musiikintäyteisen tervehdyksen UIT:n kevätrevyystä. Tässä tilaisuudessa kerromme myös juhannuksena avattavan uuden huikean Taiga-ratalaitteen kuulumiset. Ilmoittaudu mukaan kuulemaan ja kokemaan, mitä Linnanmäen riemuisasti odotettu kausi 2019 tuo mukanaan! Linnanmäen huvipuistokausi avataan perjantaina 26.4.2019 klo 16.