Linnanmäen Huvipuisto kietoutuu jälleen säkenöivään valoon Linnanmäen Valokarnevaalilla 13–23.10.

Lokakuussa päästään tuttuun tapaan nauttimaan Linnanmäen sädehtivästä tunnelmasta, kun Valokarnevaali täyttää huvipuiston säkenöivillä valokohteilla, elämyksellisillä esityksillä sekä yllätyksellisillä valohahmoilla 13–23. lokakuuta. Linnanmäen taianomainen Valokarnevaali huipentaa huvipuistokauden 2022.

Linnanmäen suosittu Valokarnevaali valaisee koko Linnanmäen ja tuo säihkettä hämärtyviin syysiltoihin. Huvipuisto pukeutuu upeaan valoloistoon 13.–23. lokakuuta. Tapahtuman aikana huvipuistolaitteet loistavat kauniissa valaistuksessa, ja puiston täyttävät säkenöivät valokohteet, elämykselliset esitykset sekä yllätykselliset valohahmot.

– Olemme tänä vuonna erityisen iloisia, että voimme järjestää Linnanmäen Valokarnevaalin, tuomaan kirkkautta ja iloa hämärtyviin syysiltoihin. Poikkeusaikojen keskellä tarvitsemme kaikki myös iloa ja valoa sekä mukavaa yhdessäoloa, ja siihen Linnanmäen Valokarnevaali tarjoaa upeat puitteet, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin

– Tänä vuonna iki-ihana Valokarnevaalimme valaisee upeasti koko huvipuiston. Luvassa on lukuisia valokohteita ympäri puistoa, musiikkia sekä useita valohahmoja, sirkusta, akrobatiaa ja erilaisia esityksiä. Koko huvipuisto on kuin sädehtivä valomeri. Valokarnevaali tulee näkymään tänä vuonna myös taivaalla, vinkkaa Adlivankin.

Linnanmäellä on Valokarnevaalin aikaan koettavana useita elämyksellisiä valokohteita. Puiston keskellä sijaitseva vesitorni ilahduttaa valoloisteellaan syksyisessä puistossa. Valokohteet Sädehtivä Vuoristorata, Karnevaaliloiste sekä Valon Taigaa säkenöivät yhdessä samaan tahtiin puiston täyttävän musiikin kanssa. Mystiset sävyt -kohde kietoo vierailijansa salaperäiseen syleilyynsä. Valottaret-teos kutsuu puolestaan kokemaan, mihin kaikkeen rautalanka voikaan yhdessä valon kanssa taipua.

Valokarnevaalin aikana nähdään lisäksi lukuisia esityksiä niin ohjelmalava Estradin edustalla kuin terassiravintola Keitaallakin. Estradin edusta kylpee värimeressä, ja Neon Sirkus tarjoaa huikeita sirkusesityksiä UV valaistussa teltassa. Terassiravintola Keitaalla pääsee puolestaan hämärtyvässä illassa tunnelmoimaan livemusiikin tahtiin. Ohjelmassa on kaksi tunnelmallista keikkaa joka ilta.

iik!weekiltä suosittu kauhukohde Motelli pitää ovensa auki joka ilta klo 17 lähtien sävähdyttäen kauhunnälkäisiä huvittelijoita myös Valokarnevaalin aikana.

Koko huvipuiston alueella liikkuu lukuisia erilaisia valohahmoja. Ruffle Army tekee puistossa sateenkaaren väreissä kimmeltäviä jättisaippuakuplia. Sambakoulu Imperio do Papagaio tarjoaa aitoa karnevaalitunnelmaa. Parkour Akatemia tekee uskomattomia parkourtemppuja ympäri puistoa, ja Belenos Group of Arts esiintyy upeissa valoasuissa. Viime vuodelta tuttu sädehtivä pariskunta Peilirouva ja Peiliherra ovat mukana tänäkin vuonna tanssin pyörteissä, ja Valosta nauttimassa ovat tottakai myös Rolle-pelle & Kaveri sekä Linnanmäen omat puistohahmot.

Valokarnevaali huipentuu illalla 23.10., jolloin juuri ennen puiston sulkemista Linnanmäen jarrumestarit ajavat yhdessä vielä kauden viimeisen Vuoristorata-ajelun torvet soiden!

Huvittelija pääsee ihastelemaan tunnelmallista huvipuistoa ja nauttimaan ainutlaatuisesta valo-ohjelmasta ostamalla 15 euron sisäänpääsymaksun tai Linnanmäen rannekkeen, jolla pääse myös nauttimaan kaikista avoinna olevista huvilaitteista aivan uudenlaisessa valossa. Sisäänpääsylipun tai rannekkeen, johon sisältyy jo sisäänpääsymaksu, voi hankkia Linnanmäen verkkokaupasta. Linnanmäen rannekkeita saa myös sujuvasti ja edullisimmin ostettua ennakkoon S-ryhmän toimipisteistä. Kaikkia huvittelijoita kehotetaan lipputuotteiden lisäksi hankkimaan tietyn päivän maksuton paikkavaraus Linnanmäen verkkokaupasta.

Valokarnevaalia vietetään Linnanmäellä 13.–23.10.