Linnanmäen loistava Valokarnevaali valloittaa – saavuthan julkisilla huvittelemaan!

Linnanmäen Valokarnevaali jatkuu sunnuntaihin 21.10. saakka. Kausi päättyy värikkääseen ilotulitukseen su 21.10. klo 21.50, sään salliessa. Rakastetun teemaviikon suosion takia Linnanmäki toivoo, että huvittelijat saapuisivat puistoon julkisia kulkuvälineitä käyttäen.
Linnanmäen kausi päättyy upeaan ilotulitukseen.

Linnanmäen perinteisiin piirtynyt teematapahtuma Valokarnevaali on kuuden ensimmäisen päivänsä aikana houkutellut erityisen paljon katsojia nauttimaan valoista ja upeista syysväreistä huvipuistoon.

- Tämän vuoden erikoisuutena ovat uniikit tähtihetket viidessä eri kohteessa, jotka on suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Erikoiskohteet ja värivalaistuksessa kylpevä huvipuisto ovatkin tuoneet paikalle paljon asiakkaita. Myös lämmin syyssää on hellinyt huvittelijoita pimenevässä syysillassa, mikä myös on saanut ihmiset lähtemään kaupungille, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Valokarnevaalin suosio näkyy arvatenkin myös siinä, että parkkipaikkoja on haastava löytää niin huvipuiston välittömästä läheisyydestä Alppilasta kuin edes pidemmältä Kallion tai Pasilan alueilta.

- Erityisesti tänä vuonna pyydämmekin asiakkaitamme saapumaan huvipuistoon julkisilla kulkuvälineillä. Linnanmäki sijaitsee erinomaisten liikenneyhteyksien päässä. Lisäksi Tivolitien pysäköintialue on juuri nyt puoliksi pois käytöstä ensi kauden uutuuslaite Taigan ratalaiteosien vuoksi, Adlivankin kertoo.

Linnanmäen huvittelukausi 2018 päättyy tulevana viikonloppuna. Tällöin Ohjelmalava Estradille saapuu sekä lauantaina että sunnuntaina dj Alex Mattson upean valoshow’n kanssa. Onnistuneen kauden kunniaksi taivas täyttyy säkenöivällä ilotulituksella sunnuntai-iltana 21.10. klo 21.50 sään salliessa.

- Muistutamme Alppilan alueen koiranomistajia ja eläinystäviä siitä, että iltalenkkiä kannattaa ehkä välttää juuri ennen iltakymmentä, sikäli jos lemmikkieläin voisi pelästyä ilotulituksen ääntä, Adlivankin vinkkaa.

Päätösviikonlopun jälkeen Linnanmäen Huvipuisto hiljenee suunnittelemaan uutta ja taigantäyteistä kautta 2019. Linnanmäen katveessa voi kuitenkin nauttia kauden ulkopuolellakin tunnelmallisesta näystä, sillä perinteisesti joulukuussa Rinkelin valot palavat ilahduttaen kaikkia ohikulkevia.

Linnanmäen kausi päättyy upeaan ilotulitukseen.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.