Linnanmäen Valokarnevaaliin saapuminen on tehty helpoksi

Linnanmäen suosittu Valokarnevaali avaa ovensa torstaina. Tapahtuma kestää 20.10. saakka ja sen aikana Linnanmäellä nähdään valotaiteen lisäksi myös innostavia uudistuksia! Linnanmäki on ensimmäistä kertaa Valokarnevaalin lauantaisin avoinna nyt klo 24 saakka ja tapahtumaan on luotu uusi etäparkkipalvelu Parkki & Pirssi. Valokarnevaali huipentuu säkenöivään ilotulitukseen 20.10. klo 21.50.

Linnanmäen Valokarnevaali alkaa torstaina. Huvipuisto on avoinna 10.-20.10., arkisin klo 16-22, lauantaisin 13-24 ja sunnuntaisin 13-22. Tapahtuman aikana kaikki huvipuiston laitteet ovat avoinna, sään niin salliessa, lukuun ottamatta jo talvilevolle käyneitä Hurjakurua ja Muksupuksua.

Linnanmäki suosittelee huvittelijoita saapumaan Valokarnevaali -tapahtumaan julkisilla kulkuvälineillä tai uutta Parkki & Pirssi -etäparkkipalvelua käyttäen.

- Valokarnevaaleihin saapumisen sujuvoittamiseksi olemme kehittäneet uuden Lintsin Parkki & Pirssi -etäparkkipalvelun yhdessä Lähitaksin kanssa. Asiakkaat voivat pysäköidä autonsa Elimäenkatu 15:n Q-Parkiin, josta he pääsevät Lähitaksin kyydillä Linnanmäen Eteläportin lähelle Diakonissalaitoksen pihaan. Tästä onkin lyhyt, vain neljän minuutin, kävelymatka Linnanmäelle huvittelemaan. Palvelun hinta on yhteensä 13 euroa, sisältäen sekä 3 euron parkkimaksun ja 10 euron edestakaisen taksimatkan Linnanmäelle, Linnanmäen kehityspäällikkö Tuula Qvick kertoo.

Tämän lisäksi Linnanmäelle pääsee myös etäparkista reippaillen, sillä huvikauden 2019 alussa avattu Parkki & Patikka -palvelu on käytössä myös Valokarnevaalin ajan. Parkki & Patikka -palvelua käyttäessään autoilijat voivat ajaa autonsa niin ikään Elimäenkatu 15 Q-Parkiin ja kävellä sieltä 1,4 kilometrin matkan Linnanmäelle. Tällöin palvelun hinta on 3€ autokunnalta.

Eläintenystävien ja lemmikkienomistajien on hyvä huomioida, että Valokarnevaali huipentuu sunnuntaina 20.10., klo 21.50, sään niin salliessa, säkenöivään ilotulitukseen, joka päättää näyttävästi huvikauden 2019.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.