Lipunmyynti käteisellä ja maksukorteilla keskeytyy HSL:n palvelupisteissä 25.11. alkaen

Keskeytämme lippujen myynnin käteisellä ja maksukorteilla palvelupisteissämme Helsingin päärautatieasemalla ja Itäkeskuksessa keskiviikosta 25.11. alkaen.

Syynä on pääkaupunkiseudun pahentunut koronatilanne. Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä antoi perjantaina 20.11.2020 uusia suosituksia ja rajoituksia, joihin myös me reagoimme. Tavoitteenamme on ehkäistä koronaviruksen leviämistä ja välttää asiakaskontakteja.

Sekä päärautatieaseman että Itäkeskuksen palvelupisteiden läheisyydessä sijaitsee useita muita mahdollisuuksia lippujen ostamiseen ja HSL-korttien lataamiseen: muun muassa lippuautomaatit sekä muut myyntipisteet. Suosittelemme koronatilanteen vallitessa lippujen hankkimista ensisijaisesti HSL-sovelluksella tai HSL-kortin nettilatausta käyttäen.

Lipunmyynnin keskeytys on voimassa toistaiseksi, ja lipunmyynnin palauttamisesta palvelupisteisiin teemme erillisen päätöksen.

Palvelupisteet pysyvät edelleen avoinna muuta asiointia varten, ja muun asioinnin yhteydessä (esimerkiksi asiakasryhmän vaihto tai asiakkuuden perustaminen) myymme edelleen arvo- ja kausilippuja tarvittaessa. Myös esimerkiksi laskutusasiakkaiden ja maksusitoumusasiakkaiden korttien lataukset jatkuvat normaalisti.

Katso lähin myyntipiste kartalta

Eija Jalo
ryhmäpäällikkö

HSL:n hallituksen päätöksiä 19.1.202119.1.2021 13:54:33 EETTiedote

Liikennöintisuunnitelman hyväksyminen vuosille 2021–2022 Hallitus päätti hyväksyä liikennöintisuunnitelman vuosille 2021–2022 ja valtuutti toimitusjohtajan tekemään siihen vähäisiä muutoksia. Liikennöintisuunnitelma sisältää joukkoliikenteeseen kesäkuun 2021 ja kesäkuun 2022 välille suunnitellut muutokset. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Markkinointikampanjoiden mediasuunnittelun ja -ostamisen hankinta Hallitus päätti valita palveluntarjoajaksi Oy Dagmar Ab:n, jonka tarjous oli kokonaistaloudellisesti edullisin. Sopimus on voimassa määräaikaisena vuoden 2022 loppuun asti ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Linkki pöytäkirjaan Bussiliikenteen ympäristöbonus Y11 -tarjouskilpailun ratkaisu Hallitus päätti, että HSL maksaa päästöjä alentavista biodieselin bioetanolin ja biokaasun käytöstä hyväksyttyjen tarjousten mukaisesti 1 864 323 euroa kolmelle bussiliikennöitsijälle. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Lähijunal

HSL:n hallitus: Valtion tukea tarvitaan joukkoliikennepalveluiden turvaamiseen koronakriisissä19.1.2021 10:44:21 EETTiedote

Arvion mukaan HSL:n lipputulot ovat vuonna 2021 vielä ainakin 130 miljoonaa euroa alemmalla tasolla kuin vuonna 2019. Tällä hetkellä joukkoliikenteellä kulkee noin 50 prosenttia normaalista matkustajamäärästä. HSL arvioi, että joukkoliikenne palaa normaalille tasolleen vasta vuoden 2023 jälkeen, mutta myös tähän liittyy epävarmuuksia. Tilanteesta selvitäkseen HSL tarvitsee edelleen valtion tukea.