Lisää hyötyä asiakasomistajille - Suur-Seudun Osuuskauppa SSO maksaa ylijäämänpalautusta asiakasomistajilleen

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n edustajisto vahvisti kevätkokouksessaan (21.3.) osuuskaupan tilinpäätöksen sekä päätti hallintoneuvoston ja hallituksen esityksen mukaisesti jakaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta. Suur-Seudun Osuuskaupan asiakasomistajille palautuu ylijäämäpalautuksen muodossa yli 0,5 milj. euroa.

Ylijäämänpalautus on yksi osuustoiminnallisista periaatteista, jonka mukaan osuuskuntaan investointien jälkeen jääviä voittovaroja voidaan jakaa takaisin osuuskunnan jäsenille heidän palvelujen käytön suhteessa. Asiakasomistaja saa näin selkeää rahallista hyötyä ostojensa keskittämisestä oman paikallisen osuuskaupan palvelutarjontaan ja tukee samalla paikallista elinvoimaisuutta.

"Osuustoiminnallisena yrityksenä meille on tärkeää, että omistajamme pääsevät nauttimaan yhdessä omistamamme yrityksemme menestyksen hedelmistä paitsi hyvinä palveluina, myös rahallisen palkitsemisen muodossa. Bonuksen ja maksutapaedun lisäksi maksamme nyt ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin myös ylijäämänpalautusta", SSO:n toimitusjohtaja Esko Jääskeläinen kertoo.

Ylijäämänpalautusta maksetaan kaikille Suur-Seudun Osuuskaupan omistajille 0,25 prosenttia heidän vuoden 2018 aikana Suur-Seudun Osuuskaupan toimipaikoista tekemistään bonukseen oikeuttavista ostoista. Tämä tarkoittaa noin 0,5 miljoonan euron palkitsemispottia SSO:n omistajille.

"Ylijäämänpalautus on konkreettista rahaa suoraan asiakasomistajien S-Tileille. Viime vuoden tulos mahdollistaa 0,25 prosentin palauttamisen takaisin asiakasomistajille. Ylijäämänpalautusta merkittävämmäksi eduksi asiakasomistajille muodostuu kuitenkin osuuskaupan edullinen hintataso ja keskittämisestä kasvava Bonus", kiteyttää toimitusjohtaja Esko Jääskeläinen.

Ylijäämänpalautus maksetaan asiakasomistajien S-Pankissa olevalle etujen maksutilille 25.4.2019.

SSO:n asiakasomistajat saivat vuonna 2018 Bonusta 11,3 milj.euroa ja Bonuksen lisäksi maksutapaetua 0,3 milj. euroa.

Lisätietoja: SSO:n toimitusjohtaja Esko Jääskeläinen, p. 044 7705 700

ABC-automaatti, CarWash sekä Presso-kahvila täydentävät nyt Nummelan Prismakeskuksen palveluja10.9.2019 13:37:56 EESTTiedote

Nummelan Prismakeskus on nyt täyden palvelun ostospaikka: saman katon alta löytyy niin ruokakaupan, kampaamon, kauneudenhoidon, ravintolan kuin kahvilankin palvelut. Kahvila Presso avasi ovensa ensi kertaa tänään tiistaina 10.syyskuuta. Pisteenä iin päälle pihamaalta löytyy tuliterä ABC-automaatti sekä CarWash. Lauantaina 14.9. Prismakeskuksessa juhlitaan SyysSäbinöitä.