Lisää löylyä! Hämeenlinnan Vaakuna sai saunasertifikaatin

Original Sokos Hotel Vaakuna Hämeenlinnan upea kolmen saunan kokonaisuus sai ensimmäisenä Hämeenlinnassa Sauna from Finland ry:n myöntämän laatusertifikaatin.
Tornisaunassa saa lempeiden löylyjen lisäksi upean näkymän Vanajavedelle.

Hämeenlinnan Vaakunan korkeuksiin kohoava Tornisauna ei ole vain lempeiden löylyjen tyyssija, vaan se on kokonaisvaltainen elämys – samoin kuin hotellin uudistetut asukassaunat Varikko ja Niemi.

– Saunamme ovat erittäin tärkeä osa hotellimme tarjoamaa elämystä. Haluamme panostaa isosti viihtyvyyteen, oikeanlaisiin löylyihin ja kokonaisvaltaiseen nautintoon, hotellinjohtaja Jani Aaltonen painottaa.

Vaakunassa on tehty määrätietoista työtä elämyksellisten saunahetkien kehittämiseksi.

– Vaakunan saunatiloissa toteutuvat saunaelämyksen perusarvot puhtaus ja turvallisuus, mainitsee Sauna from Finland ry:n sauna-auditoija ja hallituksen puheenjohtaja Pekka Krook.

Puhtauden ja turvallisuuden lisäksi Authentic Finnish Sauna Experiencen ydinarvoja ovat aitous, läsnäolo, hyvinvointi, rentous ja moniaistillisuus.

­– Moniaistiset arvot toteutuvat Vaakunan saunojen lukuisissa yksityiskohdissa. Esimerkiksi Tornisaunan kokonaisuus on tyylikäs, mutta viihtyisä. Hienot näköalat kohottavat saunojien tunnelmaa – hyvien löylyjen lisäksi, Krook myhäilee.

Tornisaunasta on suora näkymä alhaalla siintävälle kauniille Vanajavedelle.

Kaupungin korkein sauna

Tilaussauna Tornin tasainen lämpö hellii saunojia.

– Kosteutusjärjestelmä takaa saunaan juuri oikeanlaisen lämmön. Järjestelmä annostelee vettä kiukaalle tiheänä suihkuna saunassa olevan anturin mittaaman kosteuden mukaan, Jani Aaltonen kertoo.

– Olemme satsanneet vahvasti myös Tornisaunan oleskelutilaan, jota varataan ilman saunaakin. Meillä on Hämeenlinnan korkeimmalla oleva, upea saunakokonaisuus, ja olemme siitä nöyrästi ylpeitä, Aaltonen hymyilee.

Tornisauna tyylikkäine kabinetteineen sopii loistavasti kaikenlaisiin hetkiin: ystäväporukan illanviettoon, kaveriporukan kisakatsomoksi tai vaikkapa pirskahtelevaan pikkujoulujuhlintaan.

Ikimuistoisten iltojen tasokkaista tarjoiluista vastaa Vaakunan keittiömestari Matti Saarinen tiiminsä kanssa.

Osuuskauppa Hämeenmaa, hotellinjohtaja Jani Aaltonen, puh. 044 743 3371

Tornisaunassa saa lempeiden löylyjen lisäksi upean näkymän Vanajavedelle.
Tornisaunan tyylikäs kabinetti sopii erinomaisesti kaikenlaisiin hetkiin.