Lisää pysäköintipaikkoja Logomon tapahtumiin ja yrityksille

Logomoon tulee maaliskuun alusta lisää parkkitilaa, kun VR:n entiselle varikkoalueelle avataan uusi sadan paikan pysäköintialue. Uudet pysäköintipaikat palvelevat sekä Logomon tapahtumakävijöitä että talossa toimivien lähes sadan yrityksen henkilökuntaa ja asiakkaita.

–Alun perin uusia pysäköintialueita suunniteltiin radan toiselle puolelle Logomon sillan päätyyn, mutta sillan myöhästymisen johdosta päätimme alkaa kartoittaa aktiivisesti myös muita vaihtoehtoja, toteaa Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä.

–Pysäköintitilanne Logomossa on jatkuvasti ollut toimiva, mutta uuden parkkialueen myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme ja tapahtumakävijöille enemmän vaihtoehtoja ja varmistumaan siitä, että saapuminen tapahtumiin on aina mutkatonta ja sujuvaa, hän lisää.

Helppo tulla ja viihtyä

Uuden parkkialueen myötä pysäköintitilanne paranee entisestään. Uudistuksen myötä Logomossa on jatkossa yli 550 pysäköintipaikkaa asiakkaille ja tapahtumakävijöille.

–Logomossa toimii yli 90 yritystä ja tapahtumiimme tulee jatkuvasti tuhansia kävijöitä. Siksi toimiva pysäköinti on meille erittäin tärkeää, Rytsä linjaa.

–Alueen jatkuva kehitys- ja rakennustyö tuo luonnollisesti haasteita pysäköinnin suhteen, mutta olemme pystyneet jatkuvasti vastaamaan niihin. Logomossa onkin ollut aina hyvin parkkipaikkoja yritysten ja näiden asiakkaiden tarpeisiin, mikä muualla Turun keskustassa ei ole itsestäänselvyys, hän muistuttaa.

Kun Logomon silta aikanaan valmistuu, saadaan myös radan toinen puoli hyötykäyttöön.

–Keskustan puoleiset pysäköintipaikat tulevat palvelemaan ennen kaikkea kaupungin suunnasta tulevia asiakkaitamme. Tärkeintä on, että meille on helppo tulla, Rytsä päättää.

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia.

Logomossa pidettiin vuonna 2018 yli 1200 tapahtumaa ja talon kävijämäärä oli noin 320 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä yli 90 yrityksessä.

Logomo on valittu kahdesti Eventon Vuoden suureksi tapahtumataloksi, viimeksi vuonna 2018.