Logomo kasvaa sekä tapahtuma- että toimitilapuolella

Logomossa järjestettiin viime vuonna lähes 1200 tapahtumaa, joissa vieraili noin 346 000 kävijää. Kasvua tapahtumamäärässä oli edellisvuoteen verrattuna yli 15%. Tapahtumien ohella myös Logomon toimitilapuoli on vahvassa kunnossa, kun käyttöaste lähentelee sataa.

Logomo on Turun johtava tapahtumapaikka

Logomossa järjestettiin Turun kaupunginteatterin muutosta huolimatta enemmän tapahtumia kuin edellisvuonna, suurimpina kesän Art Goes Logomo ja joulunajan Uuden Muotoilun Joulumarket, joka keräsi lähes 5000 kävijää. Myös Voice of Finland jatkaa tuttuun tapaan Logomossa.

–Tapahtumamäärä kertoo ennen kaikkea tilojen monipuolisuudesta. Talossa voidaan järjestää saman päivän aikana tai jopa yhtäaikaisesti useita erilaisia tapahtumia, Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä kertoo.

Kaupunginteatterin jättämän aukon talon ohjelmistossa on paikannut uusi Teatro, joka sopii monenlaisiin tilaisuuksiin.

–Teatro on meille uudenlainen konsepti, jonka alla saadaan järjestettyä monipuolisia tapahtumia konserteista oopperaan. Tilat sopivat erinomaisesti myös yritystilaisuuksiin, Rytsä toteaa.

Myös teatteriesitykset jatkuvat Teatrossa. Sillä puolella kevään suurin tapaus on Heikki Kinnusen ja Ilkka Heiskasen Arvoituksellisia Muunnelmia.

Vuodelle 2018 Rytsä odottaa vähintään yhtä suurta tapahtumamäärää.

–Luvassa on huomattavia kansainvälisiä kongresseja sekä esimerkiksi kokoomuksen puoluekokous. Logomo onkin entistä selkeämmin yksi Suomen merkittävistä tapahtuma- ja kongressitaloista, hän päättää.

Vahvaa tulevaisuudenuskoa yrityspuolella

Tapahtumien lisäksi Logomo tunnetaan Turussa etenkin luovien alojen yrityskeskittymänä. Talossa on 9000 m2 toimistotilaa, joissa toimii noin 85 yritystä.

–Toimitilojen käyttöaste on tällä hetkellä 98 %, mutta asiakkaidemme tilatarve elää jatkuvasti, joten pystymme palvelemaan kiinnostuneita yrityksiä joustavasti, kertoo toimitilapäällikkö Kirsi Ranta.

Tuoreen tyytyväisyyskyselyn perusteella vuokralaiset ovat tiloihin ja Logomon palveluihin tyytyväisiä. Yrityksissä uskotaan myös kasvuun niin henkilöstön kuin liikevaihdonkin osalta.

–Positiivista on myös tämän vuoden aikana valmistuva uusi kevyen liikenteen silta, joka parantaa kulkuyhteyksiä ja kytkee Logomon entistä vahvemmin Turun keskustaan, Ranta muistuttaa.

Toimitusjohtaja Päivi Rytsä, tapahtumat, 050 596 0773, paivi.rytsa@logomo.fi

Toimitilapäällikkö Kirsi Ranta, toimitilat, 040 054 9499, kirsi.ranta@logomo.fi

Logomo-sali
Logomo Byrå

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia.

Teatro on viihde- ja tapahtumakeskus Logomon sisällä. Teatro-kokonaisuus on rakennettu Turun kaupunginteatterilta vapautuneisiin tiloihin. Iltapäivisin Teatro toimii kahvilana sekä tapahtuma- ja kongressikeskuksena, iltaisin siitä kuoriutuu rento ja tyylikäs viihdekeskus baareineen. Teatro on avoinna ke–la klo 15 alkaen.
Viime vuonna Logomossa pidettiin noin 1000 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 369 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 70 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Logomon Terassikesän 12 tapahtumailtaa keräsi yhteensä 6000 kävijää28.7.2022 14:20:04 EEST | Tiedote

Kolmatta kertaa järjestetty Logomon Terassikesä oli jälleen menestys. Kahdentoista peräkkäisen tapahtuman konserttisarja keräsi yhteensä 6000 kävijää. Suosituimmiksi illoiksi nousivat loppuunmyydyt kaksi Ismo Leikolan stand up -keikkaa, J. Karjalaisen sekä Amorphiksen tuhatlukuisen yleisömäärän keränneet illat. Logomon Terassikesä päättyi sunnuntaina 24.7. lasten päivään, jossa monisatapäinen tulevaisuuden keikkakävijäkanta nautti Hevisauruksen musiikista ja festivaalitunnelmasta. "Logomon Terassikesä osoitti jälleen tärkeän paikkansa osana Turun tapahtumakesän kohokohtia. Nyt ensimmäistä kertaa ilman yleisörajoituksia ponnistettu Teatron terassialue mahdollistaa tulevaisuutta ajatellen jopa entistä suurempia kotimaisia sekä kansainvälisen tason esiintyjiä. Vuoden 2023 osalta päätökset tapahtuman ajankohdasta ja kestosta tehdään myöhemmin", kertoo Sunborn Liven promoottori Pietu Sepponen. Lisätietoja: Pietu Sepponen Promoottori | Sunborn Live pietu.sepponen@sunbornlive.fi logomo.fi sun

Logomo10 ja Turku2021 -synttärifestareiden kattaus yllättää – osa artisteista pidetään salassa loppuun asti16.11.2021 15:36:39 EET | Uutinen

Logomon ja Turun kulttuuripääkaupunkivuoden 10-vuotisjuhlaa vietetään la 20.11. Avoimien ovien päivä sisältää taikuutta, sirkusta, elokuvaa ja taidetta klo 10–15. Ympäri taloa useammalle lavalle levittäytyvät iltabileet alkavat klo 20 ja kestävät aina aamuyöhön asti. Festareilla nähdään mm. Turku Rock Academyn kasvatteja ja Flame Jazz -konsertti. Lisäksi Lenni-Kalle Taipale luotsaa lavalle liudan Suomen tähtiartisteja, joiden nimet pidetään visusti salassa h-hetkeen asti. Logomon kaikissa tapahtumissa terveysturvallisuudesta huolehditaan tarkasti, ja koronapassi on uusimpien linjausten mukaisesti käytössä yli 16-vuotiailla myös koko synttärifestareiden ajan.