Logomo kasvaa sekä tapahtuma- että toimitilapuolella

Logomossa järjestettiin viime vuonna lähes 1200 tapahtumaa, joissa vieraili noin 346 000 kävijää. Kasvua tapahtumamäärässä oli edellisvuoteen verrattuna yli 15%. Tapahtumien ohella myös Logomon toimitilapuoli on vahvassa kunnossa, kun käyttöaste lähentelee sataa.

Logomo on Turun johtava tapahtumapaikka

Logomossa järjestettiin Turun kaupunginteatterin muutosta huolimatta enemmän tapahtumia kuin edellisvuonna, suurimpina kesän Art Goes Logomo ja joulunajan Uuden Muotoilun Joulumarket, joka keräsi lähes 5000 kävijää. Myös Voice of Finland jatkaa tuttuun tapaan Logomossa.

–Tapahtumamäärä kertoo ennen kaikkea tilojen monipuolisuudesta. Talossa voidaan järjestää saman päivän aikana tai jopa yhtäaikaisesti useita erilaisia tapahtumia, Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä kertoo.

Kaupunginteatterin jättämän aukon talon ohjelmistossa on paikannut uusi Teatro, joka sopii monenlaisiin tilaisuuksiin.

–Teatro on meille uudenlainen konsepti, jonka alla saadaan järjestettyä monipuolisia tapahtumia konserteista oopperaan. Tilat sopivat erinomaisesti myös yritystilaisuuksiin, Rytsä toteaa.

Myös teatteriesitykset jatkuvat Teatrossa. Sillä puolella kevään suurin tapaus on Heikki Kinnusen ja Ilkka Heiskasen Arvoituksellisia Muunnelmia.

Vuodelle 2018 Rytsä odottaa vähintään yhtä suurta tapahtumamäärää.

–Luvassa on huomattavia kansainvälisiä kongresseja sekä esimerkiksi kokoomuksen puoluekokous. Logomo onkin entistä selkeämmin yksi Suomen merkittävistä tapahtuma- ja kongressitaloista, hän päättää.

Vahvaa tulevaisuudenuskoa yrityspuolella

Tapahtumien lisäksi Logomo tunnetaan Turussa etenkin luovien alojen yrityskeskittymänä. Talossa on 9000 m2 toimistotilaa, joissa toimii noin 85 yritystä.

–Toimitilojen käyttöaste on tällä hetkellä 98 %, mutta asiakkaidemme tilatarve elää jatkuvasti, joten pystymme palvelemaan kiinnostuneita yrityksiä joustavasti, kertoo toimitilapäällikkö Kirsi Ranta.

Tuoreen tyytyväisyyskyselyn perusteella vuokralaiset ovat tiloihin ja Logomon palveluihin tyytyväisiä. Yrityksissä uskotaan myös kasvuun niin henkilöstön kuin liikevaihdonkin osalta.

–Positiivista on myös tämän vuoden aikana valmistuva uusi kevyen liikenteen silta, joka parantaa kulkuyhteyksiä ja kytkee Logomon entistä vahvemmin Turun keskustaan, Ranta muistuttaa.

Toimitusjohtaja Päivi Rytsä, tapahtumat, 050 596 0773, paivi.rytsa@logomo.fi

Toimitilapäällikkö Kirsi Ranta, toimitilat, 040 054 9499, kirsi.ranta@logomo.fi

Logomo-sali
Logomo Byrå

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia.

Teatro on viihde- ja tapahtumakeskus Logomon sisällä. Teatro-kokonaisuus on rakennettu Turun kaupunginteatterilta vapautuneisiin tiloihin. Iltapäivisin Teatro toimii kahvilana sekä tapahtuma- ja kongressikeskuksena, iltaisin siitä kuoriutuu rento ja tyylikäs viihdekeskus baareineen. Teatro on avoinna ke–la klo 15 alkaen.Viime vuonna Logomossa pidettiin noin 1000 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 369 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 70 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Uusia nimityksiä Turun Logomon kokous- ja tapahtumapalveluissa30.11.2017 10:01Tiedote

Elina Tikkakoski myyntineuvottelijaksi Logomoon Elina Tikkakoski (27) on aloittanut Logomon myyntineuvottelijana 23.10.2017. Tikkakoski vastaa kokousten ja pienempien seminaarien myynnistä ja varauksista. Tikkakoski on koulutukseltaan Bachelor of Business Administration ja viimeistelee KTM -tutkintoaan. Jonne Haavisto tuotantopäälliköksi Logomoon Jonne Haavisto (30) on aloittanut Logomon tuotantopäällikkönä 1.10.2017. Haavisto vastaa tapahtumatilojen teknisestä ylläpidosta ja tuotannon asiakaspalvelusta.

TEATROSSA RUOKAKIN ON TAIDETTA12.10.2017 14:00Tiedote

Uudentyyppinen elämyksellinen kokonaisuus, Teatro, avataan perjantaina 13. lokakuuta Turun Logomossa. Teatrossa yhdistyvät ruoka, juoma ja erilaiset tapahtumat. Luvassa on yllätyksellisiä pop up -illallisia, elokuvateemailtoja, intiimejä jazz-klubeja ja monipuolisia show-iltoja. Teatron baari on avoinna iltapäivästä alkaen myöhään yöhön. Tilaisuudet, tapahtumat, show&dinner, etkot ja jatkot – kaikki onnistuu nyt saman katon alla.