Loihde julkistaa tammi-maaliskuun 2022 tuloksen 4.5.2022

Loihde Oyj julkistaa liiketoimintakatsauksen tammi-maaliskuulta 2022 keskiviikkona 4.5.2022 noin klo 8.00.

Loihteen toimitusjohtaja Samu Konttinen esittelee tuloksen webcast-tiedotustilaisuudessa samana päivänä klo 11.00. Lähetystä voi seurata osoitteessa https://loihde.videosync.fi/2022-q1-tulos

Viestintäjohtaja Tiina Nieminen, puh. 044 411 3480, tiina.nieminen@loihde.com

Loihde on digitaalisen kehittämisen ja turvaratkaisujen asiantuntijayritys. Autamme asiakkaitamme luomaan kasvua ja kilpailukykyä digitalisaation avulla sekä turvaamaan ihmiset, tiedon ja liiketoiminnan jatkuvuuden. Loihde koostuu kahdesta liiketoiminta-alueesta: turvaratkaisuista, jossa toimimme Loihde Trust-brändillä, ja digitaalisen kehittämisen liiketoiminnasta, jossa brändejämme ovat Loihde Advisory, Loihde Analytics ja Loihde Factor. Henkilöstöä konsernissa on noin 750 ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli 108,1 miljoonaa euroa.

Loihde julkistaa vuoden 2021 tilinpäätöstiedotteen 4.3.202225.2.2022 15:12:53 EET | Tiedote

Loihde Oyj julkistaa tilinpäätöstiedotteensa vuodelta 2021 perjantaina 4.3.2022 noin kello 08.00. Loihteen toimitusjohtaja Samu Konttinen esittelee tuloksen webcast-tiedotustilaisuudessa samana päivänä klo 11.00. Lähetystä voi seurata osoitteessa https://loihde.videosync.fi/2021-q4-tulos Esitysmateriaali ja tallenne webcastista tulevat myöhemmin saataville yhtiön verkkosivuille osoitteeseen https://www.loihde.com/omistajille/raportit-ja-esitykset/.

Loihde Oyj:lle lisäkauppahinta Hibox-kaupasta7.2.2022 11:55:14 EET | Tiedote

Loihde Oyj tiedotti 22.2.2021 allekirjoittaneensa sopimuksen tytäryhtiönsä Oy Hibox Systems Ab:n myymisestä ruotsalaiselle Accedolle. Yrityskauppa astui voimaan 1.3.2021. Loihde on kirjannut kaupan toimeenpanon yhteydessä maksetusta kauppahinnasta 5,9 miljoonan euron myyntivoiton. Kauppakirjassa sovittiin lisäksi lisäkauppahinnasta, joka perustuu Hiboxin vuoden 2021 tulokseen liittyviin kriteereihin ja jonka määrä vahvistuu keväällä 2022. Loihteen osuus lisäkauppahinnasta on enimmillään 1,0 miljoonaa euroa, ja Loihde kirjaa siitä vuoden 2021 tilinpäätökseen varovaisuusperiaatetta noudattaen 0,7 miljoonaa euroa. Lisäkauppahinnalla ei ole vaikutusta Loihteen taloudelliseen ohjeistukseen vuodelle 2021. ”Hiboxin myynti oli osa Loihteen strategista keskittymistä turva- ja digitaalisen kehittämisen liiketoimintoihin. Haemme kasvua ja kannattavuuden parantamista molemmissa liiketoiminta-alueissa sekä kehitämme ratkaisuja, joissa voimme yhdistellä konsernin eri osaamisalueita kokonaisratkaisui