Loiste etsii yrityksiä pilotoimaan Enerkeyn vastuullista energianhallinnan kokonaisuutta

Loiste ja EnerKey ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on auttaa yrityksiä säästämään energiaa ja pienentämään oman liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja hiilijalanjälkeä. Loiste etsii parhaillaan asiasta kiinnostuneita yrityksiä pilotointiin.
EnerKey Sustainability and Energy Management System (SEMS) on Pohjoismaiden johtava vastuullisuuden ja energianhallinnan SaaS-palvelu. Kuva: Anssi Kumpula

-Kumppanuuksien kautta saamme vahvan erikoisosaamisen. Selkeät toimintatavat, vastuullisuus ja avoimuus vievät kohti tuloksellista ja luotettavaa yhteistyötä. Energiayhtiönä haluamme vastata odotuksiin, joita asiakkaillamme on energiatehokkuuteen ja ympäristöasioiden huomioimiseen liittyen. Energianhallinta on yksi askel kohti hiilineutraalia yritystä, toteaa Loisteen yritysmyynnin johtaja Jani Pääkkönen.

Loiste auttaa yrityksiä kohti hiilineutraaliutta

Loisteen tavoitteena on rakentaa yritysasiakkaidensa kanssa yhdessä puhtaampaa tulevaisuutta. Tarjottavat tuotteet ja palvelut auttavat yrityksiä edistämään vastuullisuuttaan ja ympäristöystävällisyyttään hiilineutraaliuteen asti. Yhteistyö EnerKeyn kanssa lisää konkreettisia työkaluja energiankulutuksen ja hiilijalanjäljen vähentämiseen ja seurantaan.

Powered by EnerKey tuo Loisteen asiakkaiden saataville nykyaikaiset energianhallinnan työkalut joustavalla, palvelupohjaisella mallilla. Yritysten haasteena on usein energian- ja vedenkulutuksen sekä päästöihin liittyvän tiedon hajautuminen moniin eri järjestelmiin. Tämä hankaloittaa analysointia ja päätöksentekoa. Powerd by EnerKey alustan avulla asiakas saa helppokäyttöisen ja ymmärrettävän kokonaisnäkymän omaan energiankäyttöönsä ja siihen liittyvään säästöpotentiaaliin.

Vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat sekä Loisteelle että EnerKeylle liiketoiminnan keskiössä ja lähtökohtana tulevaisuuden palvelujen kehitykselle. Loisteen keväällä 2019 tehdyn tutkimuksen perusteella suomalaiset suhtautuvat ilmastonmuutokseen vakavasti. Erityisesti energia-alan näkökulmasta tehdyn tutkimuksen tuloksena 76 % suomalaisista pitää ilmastonmuutosta vakavana uhkana. Vastuullisuus ja hiilineutraalius ovat usein jo osa yrityksen liiketoimintastrategiaa, sillä niillä on suuri painoarvo asiakkaiden ja sidosryhmien mielikuvaan yrityksestä.

– Haluamme auttaa yrityksiä toimimaan resurssiviisaasti ja vähentämään liiketoimintansa ympäristövaikutuksia. Yhteistyöllä Loisteen kanssa pystymme tarjoamaan edistyneimmät vastuullisuuden ja energianhallinnan digitaaliset palvelut Loisteen yritysasiakkaille. Vain yhdessä toimimalla pystymme selättämään ilmastonmuutoksen, toteaa EnerKeyn Vice President Jaakko Huhta.

Loiste hakee nyt pilotointikohteita - onko yrityksenne kiinnostunut samaan säästöjä energiahallinnan avulla sekä samalla pienentämään hiilijalanjälkeä? Ota yhteyttä ja tule mukaan kehittämään uutta!

Loiste, Jani Pääkkönen tel. +358 504771990 jani.paakkonen@loiste.fi
EnerKey, Jaakko Huhta tel. +358 400 292 257, jaakko.huhta@enerkey.com

Loiste

Loiste Sähkönmyynti Oy on valtakunnallinen, suomalainen energiayhtiö. Loiste haluaa helpottaa 200 000 asiakkaansa arkea kehittämällä uusia palveluja ja toimivia ratkaisuja. Loiste tähtää tulevaan kasvuun yhdessä kumppaneidensa kanssa, jotta ihmiset ja yritykset voisivat tehdä oman elämänsä kokoisia ympäristötekoja.

Loisteen monipuoliset ratkaisut ja asiantuntijuus auttavat asiakasta matkalla kohti hiilineutraalia yritystä.

www.loiste.fi