Loiste-yhtiöt

Loisteen toimitusjohtajaksi on nimitetty Lasse Aarnio

KTM Lasse Aarnio on nimitetty Loiste-yhtiöiden toimitusjohtajaksi. ”Strategiamme painottaa kasvua ja kannattavuutta. Haluamme vauhdittaa koko maakunnan taloudellista tilannetta.”

Energiayhtiö Loisteen hallitus on nimittänyt Lasse Aarnion Loiste-yhtiöiden toimitusjohtajaksi. Hän aloitti Loiste-yhtiöiden talousjohtajana vuoden 2021 lopussa, ja on toiminut myös yhtiön vt. toimitusjohtajana lokakuusta 2022. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa 20 vuotta Fortumilla ja neljä vuotta Gasumilla.

”Lasse Aarniolla on vahva energia-alan kokemus ja liiketoimintaosaaminen. Odotamme, että toimitusjohtaja toimii yhteistyössä alueen yritysten kanssa ja on mukana sidosryhmäyhteistyön kautta koko maakunnan kehittämisessä”, Loiste-yhtiöiden hallituksen puheenjohtaja Paavo Niemelä kertoo.

Loisteen hallitus on asettanut yhtiön tavoitteeksi löytää uusia investointeja, jotka kasvattavat liikevaihtoa.

”Strategiamme painottaa kasvua ja kannattavuutta. Haluamme vauhdittaa koko maakunnan taloudellista tilannetta. Selvitämme aktiivisesti tuulivoimatuotannon käynnistämistä Kainuun alueella ja kartoitamme parhaillaan sekä toimintaan sopivaa aluetta että kumppania”, Lasse Aarnio sanoo.

”Energia ja sähkö kuuluvat perustarpeisiin, ja sähkön pitää olla toimintavarmaa ja kohtuuhintaista ja siihen investoinneilla tähtäämme. Kaukolämmössä aiomme panostaa entistä voimakkaammin kaukolämmön vihreisiin ratkaisuihin. Pyrimme kaukolämmön tuotannossa fossiilisista raaka-aineista eroon, ja korvaamme öljyn paikallisella biopolttoaineella. Haluamme yhteistyöhön maakunnan metsänomistajien kanssa, jotta voimme varmistaa puupolttoaineen ja metsähakkeen saannin maakunnan alueelta.”

Loisteen omistavat Kajaanin kaupunki, Sotkamon kunta sekä Kanerva Energia Oy. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 121,7 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 32 työntekijää. Loiste-yhtiöiden pääkonttori sijaitsee Kajaanissa.

Loiste-yhtiöiden hallituksen puheenjohtaja Paavo Niemelä p. 044 261 7477
Loiste-yhtiöiden toimitusjohtaja Lasse Aarnio p. 050 453 6064

Lataa

Uuden pestin myötä Lasse Aarnio on muuttamassa perheensä kanssa pääkaupunkiseudulta Kajaaniin. ”Kainuun puhdas luonto, mukavat ihmiset ja elämisen helppous ilman ruuhkia ovat hieno yhdistelmä!”
Lataa

Loiste-yhtiöt

Loiste on suomalainen energiayhtiö, jonka juuret ulottuvat Kainuussa yli sadan vuoden päähän. Yhtiön ydinliiketoimintaa ovat sähkön sekä kaukolämmön jakelun ja tuotannon käsittävä energiainfra.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Loiste-yhtiöt