Lomarengas laajentaa toimintaa Pyhän alueella yrityskaupan myötä

Vuokramökki Pyhän hiihtokeskuksessa. Kuva: Lomarengas

Lomarengas laajentaa vuokramökkien välitystoimintaansa Pyhän alueella. Pyhän keskusvaraamo Pyhä Booking Oy:n vuokramökkien majoitusliiketoiminta siirtyy liiketoimintakaupalla Lomarengas Oy:lle 1.10.2022 alkaen. Liiketoimintakauppa koskee noin 100 vuokramökkiä Pyhällä.

Alueellisuus tärkeää Suomen johtavalle vuokramökkialan toimijalle

”Lomarengas vaalii paikallisuutta, vaikka markkinajohtajana toimintamme kattaa koko Suomen”, Lomarenkaan toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola kertoo. ”Olemme iloisia siitä, että pääsemme olemaan entistä vahvemmin läsnä Pyhällä ja kehittämään aluetta vuokramökkien osalta.”

Pyhä Booking Oy on tähänkin saakka toiminut Lomarenkaan aluevaraamona ja osa varauksista on koko ajan tullut Lomarenkaalta. Pyhä Booking Oy vastaa vuokraustoiminnasta 1.10.2022 saakka, jonka jälkeen Lomarengas ottaa kokonaan ohjat.

Yhteinen tavoite: lisää asiakkaita ja varauksia Pyhän vuokramökeille

Uutta on esimerkiksi se, että liiketoimintakaupan myötä Pyhän vuokramökit saavat isompaa näkyvyyttä. Mökit tulevat vuokrattaviksi lomarengas.fi-verkkopalvelun lisäksi myös Lomarenkaan kansainvälisiin ja kotimaisiin kumppanuuskanaviin.

"Pyhän alue on historiansa vahvimmassa kasvuvaiheessa ja muutoksella haemme leveämpiä hartioita Pyhän myyntiin, myös kansainvälisesti”, kertoo Rukakeskus Oy:n ja Pyhätunturi Oy:n toimitusjohtaja ja perheyrittäjä Ville Aho. ”Lomarengas on tähän ylivoimainen kumppani. Perheyrityksemme keskittyy entistä vahvemmin rinnetoiminnan kehittämiseen sekä Ski-Inn huoneistojen rakentamiseen. Yhteistyömme Lomarenkaan kanssa ei siis suinkaan lopu, vaan tiivistyy entisestään niin Pyhällä, kuin toisessa tunturissamme Rukalla”, Aho iloitsee.

Vuokramökki Pyhän hiihtokeskuksessa. Kuva: Lomarengas

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on kotimainen loma-asuntojen välittäjä. Edustettuna yli 4000 vuokramökkiä, huvilaa ja huoneistoa. Kaikki kohteet on laatutarkastettu ja luokiteltu.

Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy sekä tytäryhtiöt Ylläksen Matkailu Oy ja Villi Pohjola Oy. Konsernin liikevaihto on vuonna 2021 noin 39 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 40.