Loppuunmyydyt konserttisalit saivat nyt jatkumoa loppuunmyydyllä klubillakin - Semmareiden 30-vuotiskiertue jatkaa voittokulkuaan

Kansainvälistäkin menestystä niittänyt show-kokoonpano Semmarit kiersi syksyllä maamme eturivin konserttisalit. Näistä täysin loppuunmyytyjä olivat Helsingin Finlandia-talo, Lahden Sibelius-talo, Kuopion Musiikkikeskus, Jyväskylän Paviljonki, Oulun Madetojan sali, Lappeenranta-sali, Kuopion Musiikkikeskus, Kouvolan Kuusankoski-sali ja Järvenpään Sibelius-sali. Lisäksi Tampere-talo, Turun Logomo, Hämeenlinnan Verkatehdas sekä Savonlinna-sali täyttyivät 90 % kapasiteeteistaan. Eilen alkanut klubikiertue jatkaa esiintymisiä loppuunmyydyille saleille, sillä myös sen avauskeikka veti Jyväskylän Lutakon viimeistä pääsylippua myöten täyteen.

Semmarit nauttivat täysistä saleista sekä maamme eturivin konserttitaloissa että isoilla rock-klubeilla. Kuva: Ville Huuri

“Semmareiden live-suosio on ällistyttävä ilmiö”, iloitsee yhtyettä luotsaava Reima Viitala kuullessaan Lutakon olleen loppuunmyyty jo ennakkoon. “Kun huomioidaan, että ryhmä näkyy tv:ssä ja kuuluu radiossa hyvin harvoin, voidaan pohtia, onko menestystarinamme kenties suomalaisen musiikkitaivaan tarkimmin varjeltu salaisuus?”

Klubikiertueen toinen keikka on tänään Seinäjoella, ja lisäksi esiintymisiä nähdään kevään aikana ympäri Suomen:

8.2. Seinäjoki, Rytmikorjaamo
13.3. Helsinki, Kulttuuritehdas Korjaamo
14.3. Lahti, Finlandia-klubi, Sibelius-talo
17.4. Tampere, Pakkahuone
18.4. Leppävirta, Vesileppis
15.5. Kuopio, Henry’s Pub
16.5. Joensuu, Kerubi

Menestyneen konserttisalikiertueen jälkeen Viitala on kovasti odottanut nyt käynnistynyttä World Klubi Tour 30v -klubirundia. ”Kun tupa on täynnä ja riehakas yleisö lähellä, keikka on meillekin hyvin erilainen kuin konserttisalissa", hän toteaa. “Rakastamme rock-klubien kihisevää tunnelmaa!”

Semmarit on Jyväskylässä perustettu kokoonpano, joka säveltää, sanoittaa, sovittaa ja toteuttaa itse kaiken ohjelmistonsa aina lavakoreografioitaan myöten. Ryhmä on saavuttanut muun muassa kaksi virallisen albumilistan ykkössijaa, edustanut Suomea Montreux’n Kultainen Ruusu -tv-gaalassa sekä esiintynyt Ruisrockin päälavalla kahdesti. Syksyllä 2018 se teki kiertueen Kaliforniassa ja levytti ensimmäisenä suomalaisartistina Hollywoodissa Capitol Records Studion legendaarisessa Studio A:ssa oman kappaleensa No Worries. Semmarit ovat useamman kerran esiintyneet myös Kiinassa, esimerkiksi Hunan TV:n kiinalaisen uudenvuoden gaalassa sadoille miljoonille tv-katsojille. Semmareiden kiertueita on nähty myös Kanadassa, Saksassa, Ruotsissa, Portugalissa ja Virossa.

Jutta Vetter

Kiireelliset haastattelupyynnöt: 050 54 66 000
Muut lisätietopyynnöt: press@bubblypink.fi

Yhteys: press@bubblypink.fi

Tero-Petrin kymmenes pitkäsoitto julkaistaan – samalla hän juhlistaa 40-vuotista uraansa musiikkialalla14.10.2021 10:24:16 EEST | Tiedote

Tero-Petri & Korvaamattomat -yhtye julkaisee Olet aina mukana -albumin 22.10. Pitkäsoitto kietoutuu erilaisten ihmiskohtaloiden ja kohtaamisten ympärille. Levyllä kuullaan kaikuja Tero-Petrin siviiliammatista päihde- ja peliriippuvaisten auttamistyössä. ”Levyni ei kuitenkaan ole yksinomaan humaani. Se on pullollaan pirullisia havaintoja, kujeilevaa ironiaa ja minulle ominaisia vinksahtaneita mielikuvia”, Tero-Petri kertoo. Albumin on tuottanut UMK:sta tuttu Oskari Ruohonen, eli OSKR.

Tuula Amberla matkustaa mielikuvituksen voimalla – ja julkaisee tänään uutta musiikkia6.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

”Koko maailma on ollut jumissa vuoden; ei keikkoja, ei matkoja, ei juhlia. Olotila alkaa olla epätodellinen, välillä on tunne, että on suljettuna johonkin paikkaan, mistä ei ole enää ulospääsyä”, Amberla toteaa. ”Mutta onneksi meillä on mielikuvitus! Positiivisten ajatusten voimalla pääsemme eteenpäin, maapallon toiselle puolelle tai vaikkapa Pariisiin!”