Loton Tuplaus korvautuu Plussalla – myös Loton peliaikaan tulee muutos

Lotossa tapahtuu muutoksia tammikuussa kierroksella 3/2018. Loton Tuplaus poistuu ja korvautuu Plus-pelitavalla. Samalla Loton tv-arvontalähetys siirtyy alkavaksi heti Kymmenen Uutisten jälkeen klo 22.10. Sen seurauksena Loton peliaika päättyy jatkossa lauantaisin jo klo 21.45.
Netta Laurenne ja Jasmin Hamid jatkavat lottolähetysten juontajina.

Vuodesta 2014 Lotossa mukana ollut Tuplaus poistuu 14.1.2018. Tuplauksen korvaa Vikinglotosta tuttu Plus-pelitapa. Plussaamalla pelaaja voi saada kaikki voittonsa päävoittoa lukuun ottamatta viisinkertaisina.

– Vikingloton Plus-pelitapa on saanut paljon positiivista palautetta pelaajilta. Asiakastutkimuksen mukaan pelaajat haluavat sen myös Lottoon, joten päätimme ottaa sen käyttöön, kertoo liiketoimintapäällikkö Ville Venojärvi Veikkaukselta.

Kun pelaaja osallistuu Plussaan, jokaiselle peliriville arvotaan plusnumero väliltä 1–30. Lauantaisin arvotaan yksi plusnumero. Jos se on sama kuin pelirivin plusnumero, pelaaja saa voiton viisinkertaisena. Tämä ei kuitenkaan koske päävoittoa.

– Jatkossa plussaaja saattaa voittaa myös muilla tuloksilla kuin täysosumalla huomattavia summia. Esimerkiksi 6+1-tuloksella plussaaja voi voittaa useita satoja tuhansia tai jopa miljoona euroa, Venojärvi sanoo.

Jos pelirivin plusnumero on oikein, mutta rivillä ei ole muuta voittoa, pelaaja voittaa viisi euroa.

– Oikealla plusnumerolla saa siis varman voiton. Tämän vuoksi Plussaa pelaavat lottoajat voittavat lähes kolme kertaa peruslottoajia useammin, Venojärvi vertaa.

Plussan hinta on 50 senttiä riviltä. Plussattu lottorivi maksaa siis 1,50 euroa.

Lottoarvonta lauantaisin jo klo 22.10

Lottoarvontalähetyksen ajankohta aikaistuu 20. tammikuuta alkaen. Jatkossa suora lottoarvontalähetys nähdään MTV3-kanavalla lauantaisin heti Kymmenen Uutisten jälkeen ennen säälähetystä noin klo 22.10. Lähetyksessä esitetään tuttuun tapaan myös Lauantai-Jokerin ja Lomatonnin arvontatulokset.

Lottolähetyksen kesto lyhenee uudistuksen myötä hieman, eikä lähetyksissä nähdä enää jatkossa viikoittaista vierasta. Lottolähetyksessä esitetään kuitenkin jatkossakin videoinserttejä kohteista, jotka hyötyvät Veikkauksen tuotosta.

Arvonnan aikaistumisen vuoksi myös Loton peliaika aikaistuu 15 minuutilla. Jatkossa peliaika päättyy lauantaisin jo klo 21.45.

Mikä muuttuu?

• Lottoarvontalähetys nähdään 20.1.2018 alkaen MTV3-kanavalla lauantaisin jo klo 22.10.
  • Loton, Lauantai-Jokerin ja Lomatonnin peliaika päättyy 20.1.2018 alkaen klo 21.45.
  • Plus korvaa Tuplauksen 14.1.2018 (kierros 3/2018). Plus on ensimmäistä kertaa mukana arvonnassa 20.1.2018.
  • Pelijärjestelmä arpoo jokaiselle Plussaan osallistuvalle peliriville oman plusnumeron väliltä 1–30.  Lauantaisin arvotaan yksi plusnumero. Jos se on sama kuin pelirivin plusnumero,  pelirivin voiton saa viisinkertaisena lukuun ottamatta päävoittoa.
  • Jos pelirivillä ei ole voittoa, mutta plusnumero on oikein, voittaa viisi euroa.
  • Plussan hinta on 50 senttiä peliriviä kohden. Plussattu lottorivi maksaa 1,50 euroa.
  • Todennäköisyys sille, että Plussan valinnut pelaaja voittaa jonkin voiton, on 1:19. Ilman Plussaa pelaavalla todennäköisyys on 1:50.

Netta Laurenne ja Jasmin Hamid jatkavat lottolähetysten juontajina.