Lottovoittaja kateissa - Tampereella pelattu yli 60 000 euron lottovoitto on yhä lunastamatta

Viime juhannuspäivän lottoarvonnassa löytyi kolme kappaletta 6+1-tuloksia. Voitto-osuus kullakin rivillä oli reilu 62 000 euroa. Yksi riveistä oli pelattu Tampereella K-Supermarket Ratinassa, mutta voitto on edelleen lähes vuodenkin jälkeen lunastamatta.

Viime kesäkuussa kierroksella 25/2022 osui yksi Loton kolmesta 6+1-voitoista Tampereen Ratinan K-Supermarketissa pelattuun peliin. Tarkalleen 62 585 euron voitonlunastuksella alkaa olla jo vähitellen kiire, sillä voitto pitää lunastaa vuoden kuluessa. Viimeinen lunastuspäivä voitolle on sunnuntaina 25.6.2023.

Ratinan K-Supermarketissa pelannut voittaja ei ollut pelatessaan tunnistautunut Veikkaus-kortilla, joten voitto pitää kiireesti lunastaa voittotositetta vastaan Danske Bankista tai jostakin Veikkauksen omasta pelisalista.

- Voittaja ei ollut pelatessaan tunnistautunut Veikkaus-kortilla, joten meillä ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa voittajasta. Voitto osui riviin juhannuspäivän lottoarvonnassa, joten voihan olla, että voittaja on käynyt ostamassa juhannusherkkuihin täydennystä ja samalla laittanut lottorivin sisään. Nyt kaikkien Tampereen K-Supermarket Ratinassa asioineiden kannattaakin tarkistaa viime kesän jäljiltä, että olisiko kesähousujen taskussa tai ostoskassin pohjalla yli 60 000 euron arvoinen tosite, kannustaa Veikkauksen tiedottaja Minna Sundholm.

- Voittaja voi olla paikkakuntalainen tai sitten Tampereella kesälomailemassa ollut henkilö. Voi siis olla mahdollista, että arvokas tosite on kulkeutunut kauaskin Tampereelta. Toivottavasti voittotosite kuitenkin löytyisi jostain päin Suomea ja voittaja ehtisi varsin suuren voittonsa lunastamaan, Sundholm jatkaa.

Mikäli voittoa ei lunasteta vuoden kuluessa, voittosumma siirtyy jakamattomiin varoihin. Sieltä se palautuu tulevilla kierroksilla pelien voitonjakoihin erikoispotteina, korotettuina voitonjakoina tai arpojen lisäarvontojen muodossa. Vuoden määräaika voitonlunastukseen on määritelty arpajaislaissa ja Veikkauksen säännöissä.

Viime vuonna voittoja jäi lunastamatta 3,6 miljoonan euron edestä

Pelivoittoja on jäänyt lunastamatta vuosittain miljoonia euroja. Vuonna 2022 lunastamattomia voittoja kertyi yhteensä noin 3,6 miljoonaa euroa, josta pelkästään Loton lunastamattomia voittoja oli noin miljoona euroa. Summa koostuu suurimmaksi osaksi pienistä, noin muutaman euron voitoista.

– Voittokupongit voivat mennä hukkaan tai niiden tarkistaminen vain yksinkertaisesti unohtuu. Lisäksi asiakkaat saattavat myös kokea, että voitto on niin pieni, ettei sitä jakseta käydä lunastamassa, Veikkauksen tiedottaja Minna Sundholm kertoo.

Loton, Eurojackpotin ja muiden Veikkauksen kuponkipelien pelaaminen on edellyttänyt tunnistautumista 15.5.2023 lähtien. Voimaan tullut tunnistautumisedellytys perustuu arpajaislakiin.

- Tunnistautuminen takaa sen, että asiakas saa niin muutaman euron kuin miljoonien suuruisenkin voittonsa varmasti talteen, vaikka kuponki jäisi tarkistamatta tai katoaisi kokonaan. Voittajat ovat tunnistautumisen myötä meillä tiedossa ja voimme tarvittaessa olla heihin yhteydessä voiton lunastamisen tiimoilta, Sundholm jatkaa.

Jos myyntipaikassa tunnistautuneena pelattuun peliin osuu alle 2000 euron voitto, se maksetaan automaattisesti asiakkaalle. Mikäli voittosumma on 2000 euroa tai enemmän, voittajan pitää todentaa henkilöllisyytensä veikkaus.fi:ssä tai jossakin Veikkauksen omassa pelisalissa, jonka jälkeen voitto maksetaan voittajan peli- tai pankkitilille. Nettipelaajat saavat voittonsa automaattisesti suoraan tililleen.

Suurin lunastamatta jäänyt lottovoitto on vuodelta 1995, jolloin noin 14 miljoonan markan (noin 2,4 milj. euroa) Vantaalla pelattu voitto jäi lunastamatta. Voittajaa etsittiin useampaan otteeseen mediassa, mutta voittajaa ei koskaan löytynyt. Toiseksi suurin lunastamatta jäänyt voitto on kierrokselta 40/2000, jolloin Helsinkiin osunut 1,7 miljoonan euron voitto Lauantai-Jokerista jäi lunastamatta.

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma