Lukija saa valita itse maailmanlopun tavan uutuuskirjassa Kim Jong-Un ja kaverit

Sivilisaatio voi tulla tiensä päähän hämmästyttävän monin eri tavoin hyväntahtoisten johtajien kuten Donald Trumpin ja Vladimir Putinin ponnisteluista huolimatta. Interaktiivinen uutuuskirja Kim Jong-Un ja toverit – valitse oma maailmanloppusi antaa lukijan päättää, kuinka kaikki loppuu.

Kirjan kolme valtionpäämiestä – Kim Jong-Un, Donald Trump ja Vladimir Putin – pitelevät maapallon kohtaloa käsissään. On lukijan älyn ja harkintakyvyn varassa, kuinka päivämme päättyvät.

Muuttavatko Elon Muskin nanobotit meidät harmaaksi liisteriksi? Ajavatko venäläisten loisteliaimmat meemit meidät kollektiivisen hulluuden partaalle? Vai posahdammeko kenties atomeiksi, koska Pohjois-Koreassa joku istahti vahingossa väärän napin päälle? Parhaimmassa tapauksessa lukija löytää keinon pitää ihmiskunnan turvassa niin kauan että saamme kuolla vanhuuteen tai ilmastonmuutoksen vaikutuksiin.

Ei kuitenkaan kannata toivoa liikoja.

Kim Jong-Un ja toverit – valitse oma maailmanloppusi on brittihuumorin mestarin Rob Searsin kolmas kirja satiirisessa sarjassa, jossa "suurmiehet" johtavat kyseenalaisin keinoin. Edelliset osat, Donald Trumpin kauneimmat runot sekä Vladimir Putin – Menestyvän johtajan opetukset ovat olleet Aulan pikkujoulusesongin myydyimpiä kirjoja nyt kolmatta vuotta. Donald Trumpin kauneimmat runot on ilmestynyt myös äänikirjana Vesa Vierikon lukemana.

Lisätiedot: Kim Jong-Un ja toverit – valitse oma maailmanloppusi

Aula & Co on nelivuotias, kasvava kustantamo. Hittikirjojamme ovat Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija ja sen jatko-osa Cilkan tarina, tähtitieteilijä Neil deGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja.

Uutta tietoa nuorena pysymisestä, "uusi Elena Ferrante", vuoden kaunein keittokirja ja muita kirjauutuuksia31.12.2020 18:36:23 EETTiedote

Kirjankustantamo Aula & Co jatkaa kasvamistaan itsenäisenä kustantamona. Kevään uutuuskirjoissa on menestyskirja Auschwitzin tatuoijan kirjoittajan Heather Morrisin uutuus, David Sinclairin hurjia mutta tieteeseen perustuvia väitteitä vanhenemisen hidastamisesta, poikkeuksellisen komea keittokirja sekä huippukirjoittajien sensuelli novellikokoelma keväästä, jolloin lähirakkauden puutosta korvattiin mielikuvituksella.

Ruotsin hipfilosofi Åsa Wikforss taistelee valeuutisia vastaan kirjallaan Vaihtoehtoiset faktat – Abban Björn lahjoitti 110 000 kirjaa kouluihin21.10.2020 11:39:04 EESTTiedote

Åsa Wikforss on tunnettu ruotsalainen filosofi sekä tuore Ruotsin akatemian jäsen, joka seurasi tehtävässään Sara Daniusta. Hänen tuore kirjansa Vaihtoehtoiset faktat esittää selkeästi, mitä tieto on ja mitä se ei ole. Kirjan kirjoittamisen motiivina on valeuutisten leviämisen estäminen. Kirjan kustantaja, Abbasta tuttu liikemies Björn Ulvaeus lahjoitti viime joulukuussa 110 000 kappaletta ruotsalaisille lukiolaiselle "vastustamaan salaliittoteorioiden ja tyhmyyden lumivyöryä", kuten Ulvaeus esitti Dagens Nyheterille. Wikforss keskustelee faktoista kirjansa pohjalta Helsingin kirjamessuilla sunnuntaina 25.10. klo 13.30. Hän vierailee myös Tieteen päivillä Helsingissä tammikuussa 2021.

Amerikan alkuperäisväestöön kuuluva esikoiskirjailija Tommy Orange kirjamessuille, Sofi Oksanen haastattelee16.10.2020 10:43:41 EESTTiedote

Tommy Orange on osittain arapaho, osittain cheyenne, mutta hän kutsuu itseään intiaaniksi. Cityintiaaneiksi hän kutsuu myös palkitun ja kiitetyn esikoisromaaninsa Ei enää mitään päähenkilöitä, sillä he ovat kadottaneet identiteettinsä. Tommy Orange vierailee Helsingin virtuaalisilla kirjamessuilla torstaina 22.10. klo 18.30. Hän keskustelee Sofi Oksasen kanssa identiteetistä ja kaunokirjallisuudesta romaaninsa Ei enää mitään pohjalta. Keskustelu on livemuotoinen.

Painosten kirjailijakuningatar Heather Morris Helsingin kirjamessuille12.10.2020 12:45:11 EESTTiedote

Auschwitzin tatuoija on yksi 2000-luvun myydyimpiä kirjoja. Se nosti kuusikymppisen Heather Morrisin maailmanmaineeseen. Romaani ja sen jatko-osa Cilkan tarina ovat koskettaneet lähes sataatuhatta lukijaa ja äänikirjan kuuntelijaa myös Suomessa. Heather Morris vierailee Helsingin virtuaalisilla kirjamessuilla lauantaina 24.10. kello 13. Haastattelu on livemuotoinen ja se käydään englanniksi.