Lumikuningatar-jääshow hakee esityksiin kymmeniä taitoluistelijoita ja jääkiekkoilijoita avoimella haulla

H. C. Andersenin rakastettu Lumikuningatar-tarina tuodaan ensimmäistä kertaa jäälle Suomessa suurtuotantona 1.-3.1.2022. Kaikkien aikojen suurin kotimainen jäätuotanto nähdään Tampereella joulukuussa 2021 avautuvalla Uros Live -areenalla. Mukana ovat taitoluistelijat Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity sekä jääkiekkoilijat Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Tuotantoon haetaan nyt avoimella haulla mukaan taitoluistelijoita ja jääkiekkoilijoita sekä kotimaan esityksiin että mahdolliselle kansainväliselle kiertueelle. Haku on käynnissä maaliskuun ajan ja mahdolliset koe-esiintymiset ovat huhtikuussa.

Esiintyjiä haetaan Lumikuningatar-esitykseen Tampereelle noin kymmeneen tehtävään. Samalla haetaan esiintyjiä jo mahdollisiin kansainvälisiin esityksiin kaikkiaan noin 40-45 rooliin. Haku tapahtuu täyttämällä sähköinen hakulomake ja lähettämällä video työryhmälle, joka vastaa esiintyjien valitsemisesta ja kutsumisesta varsinaiseen koe-esiintymiseen huhtikuussa. Jääshow’n tuottavat Tampere-talo ja Kantelinen Company.

- Haemme esiintyjiä esimerkiksi tarinassa hyvin keskeisessä roolissa olevaan Kain tehtävään. Kansainvälisiin esityksiin haemme luistelijoita myös muihin päärooleihin. Esiintyjiksi haetaan myös pariluistelu- ja jäätanssipareja. Haluamme mukaan jääkiekkoilijoita ja taitoluistelijoita kaikista ikäryhmistä, joilla on taitoja sekä intohimoa luistelun kautta tapahtuvaan ilmaisuun, kertoo Tampere-talon toimitusjohtaja ja hankkeen päätuottaja Paulina Ahokas.

Kansainväliselle kiertueelle hakevilta toivotaan vähintään englannin kielen alkeet ja vähintään 18 vuoden ikä. Kotimaan esityksissä vastaavaa ikärajaa ei ole.

Haku rekisteröidään lomakkeella ja mukaan liitetään linkki hakijan koe-esiintymisvideoon. https://ssl.eventilla.com/event/jMNOB/FI

Lumikuningatar-esitysten lipunmyynti alkoi maanantaina 22. helmikuuta. Esitykset ovat saaneet innostuneen vastaanoton ja liput ovat liikkuneet vilkkaasti. Katsojia tulee ympäri Suomen ja kiinnostusta on ollut myös kansainvälisesti. Pidempää matkaavia katsojia varten rakennetaan matka- ja elämyspaketteja, joiden kumppanina toimii Elämys Live.

www.lumikuningatar.fi

Pressikuvia, julkaisuvapaat:

Uutinen 8.3.2021 Elämys Live kumppaniksi: https://lumikuningatar.fi/2021/03/08/elamys-live-lumikuningatar-jaabaletin-viralliseksi-vip-pakettien-kumppaniksi-ja-matkanjarjestajaksi/

Uutenavuotena 2022 maailmanensi-iltansa saava Lumikuningatar-jääbaletti on Pohjoismaiden kaikkien aikojen suurin jääshow. H.C. Andersenin rakastettu klassikkotarina nähdään nyt ensimmäistä kertaa jäällä koko perheelle tuotettuna suurtuotantona. Luvassa on hengästyttävän upea audiovisuaalinen kokonaistaideteos, jonka Suomen esityksiä tähdittävät maamme kansainvälisesti nimekkäimmät taitoluistelijat ja jääkiekkoilijat: Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity sekä Marko Anttila, Niklas Hagman, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Hankkeen tuottajat, tapahtumayhtiö Tampere-talo Oy sekä Kantelinen Company Oy, ovat koonneet jäätuotantoon nimekkäiden luistelutähtien lisäksi esittävän taiteen kansainväliset huiput valosuunnittelusta ja ohjauksesta käsikirjoitukseen ja puvustukseen. Klassikkotarina Lumikuningattaresta saa jäällä uuden sovituksen, jonka sävellyksestä vastaa Tuomas Kantelinen, ohjauksesta ja koreografiasta Reija Wäre, visuaalisuudesta Mikki Kunttu, pukusuunnittelusta Erika Turunen ja jääkoreografiasta Anu Oksanen.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 80. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Kulttuuri- ja kongressikeskus sekä tapahtumayhtiö Tampere-talo Oy ja Akun Tehtaan tapahtumateknisen palvelun yhtiö Oy Aku’s Factory Ltd. ovat 13. huhtikuuta solmineet liiketoimintakaupan, jonka avulla yhtiöt tiivistävät yhteistyötään rakentaakseen Pirkanmaalle entistäkin kilpailukykyisemmän tapahtuma-alan toimijan. Liiketoimintakaupassa Tampere-talon tekninen palvelu ja osa teknisestä kalustosta siirtyvät Akun Tehtaalle 1. syyskuuta alkaen ja Tampere-talosta tulee Oy Aku’s Factory Ltd:n osakas. Strateginen kumppanuus vahvistaa entisestään pirkanmaalaista osaamista sekä Tampereen vetovoimaisuutta tapahtumakaupunkina.

Mozartin Taikahuilu Tampereen Oopperassa 202224.3.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Tampereen Oopperan vuoden 2022 oopperatuotantona nähdään klassikkoteos, Mozartin Taikahuilu. Näyttämölle palaa vuonna 2011 ensi-iltansa Tampere-talossa saanut ooppera uudella roolituksella. Kyseessä on yksi Tampereen Oopperan 75-vuotisen historian rakastetuimmista ja suosituimmista teoksista. Vuoden 2022 teos sijoittuu 1930-luvun Las Vegasiin. Taikahuilun ensi-ilta on 2.3.2022. Päätehtävissä loistavat sopraano Tuuli Takala ja tenori Tuomas Katajala, oopperan ohjaa Tuomas Parkkinen. Esityksiä on kaikkiaan kuusi.

Visualisti ja valosuunnittelija Mikki Kunttu saa oman festivaalin22.2.2021 10:30:00 EET | Tiedote

Valosuunnittelija ja visualisti Mikki Kuntun 50-vuotisjuhlan kunniaksi Tampere-talossa järjestetään kansainvälinen festivaali syksyllä 2022. Tapahtuma kantaa nimeä Valossa Mikki Kunttu. Kunttu on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimmistä taiteilijoista, valosuunnittelijoista ja visualisteista. Festivaali esittelee Kuntun mittavaa uraa ja tarjoaa yleisölle mm. konsertin Tampere Filharmonian kanssa, gaalajuhlan, näyttelyn ja ammattilaisseminaarin. Kansainvälisessä gaalajuhlassa on mukana esiintyjiä ja taiteilijoita Kuntun uralta: Tero Saarinen Company, Apocalyptica, Chisu, Kimmo Pohjonen, Martti Suosalo sekä Bostonin Baletin, Tanskan Kuninkaallisen Baletin ja Cirque du Soleilin solisteja. Festivaali julkaistaan tänään maanantaina 22. helmikuuta, Kuntun 50-vuotissyntymäpäivänä. Tapahtuman lipunmyynti alkaa ja koko ohjelma julkaistaan vuoden 2021 aikana.

Taitoluistelun, jääkiekon ja esittävän taiteen huiput ainutlaatuisessa suurtuotannossa Uros Live -areenalla tammikuussa 202216.2.2021 11:30:00 EET | Tiedote

H. C. Andersenin rakastettu Lumikuningatar-tarina tuodaan ensimmäistä kertaa jäälle Suomessa. Tampereella joulukuussa 2021 avautuva Uros Live -areena tarjoaa ainutlaatuiset puitteet kaikkien aikojen suurimmalle kotimaiselle jäätuotannolle, jossa ovat mukana taitoluistelijat Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity. Jääkiekkoilijoista mukana ovat Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Esityspäivät ovat 1.-3.1.2022. Kyseessä on koko perheelle sopiva jääshow. Liput tulevat myyntiin maanantaina 22.2.

Toppartister inom konståkning, ishockey och föreställande konst i en unik storproduktion på Uros Live-arena i januari 202216.2.2021 11:30:00 EET | Tiedote

H. C. Andersens älskade berättelse Snödrottningen för första gången på is i Finland. Uros Live-arenan, som invigs i Tammerfors i december 2021, erbjuder en enastående estrad för alla tiders största inhemska isproduktion. I produktionen medverkar konståkarna Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas, konståkningslaget Marigold IceUnity samt hockeyspelarna Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski och Pekka Saravo. Showen visas den 1–3 januari 2022. Isshowen är en föreställning för hela familjen. Biljettförsäljningen börjar måndagen den 22 februari. En av de föreställningarna ges på svenska.