Lumikuningatar-jääshow hakee esityksiin kymmeniä taitoluistelijoita ja jääkiekkoilijoita avoimella haulla

H. C. Andersenin rakastettu Lumikuningatar-tarina tuodaan ensimmäistä kertaa jäälle Suomessa suurtuotantona 1.-3.1.2022. Kaikkien aikojen suurin kotimainen jäätuotanto nähdään Tampereella joulukuussa 2021 avautuvalla Uros Live -areenalla. Mukana ovat taitoluistelijat Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity sekä jääkiekkoilijat Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Tuotantoon haetaan nyt avoimella haulla mukaan taitoluistelijoita ja jääkiekkoilijoita sekä kotimaan esityksiin että mahdolliselle kansainväliselle kiertueelle. Haku on käynnissä maaliskuun ajan ja mahdolliset koe-esiintymiset ovat huhtikuussa.

Esiintyjiä haetaan Lumikuningatar-esitykseen Tampereelle noin kymmeneen tehtävään. Samalla haetaan esiintyjiä jo mahdollisiin kansainvälisiin esityksiin kaikkiaan noin 40-45 rooliin. Haku tapahtuu täyttämällä sähköinen hakulomake ja lähettämällä video työryhmälle, joka vastaa esiintyjien valitsemisesta ja kutsumisesta varsinaiseen koe-esiintymiseen huhtikuussa. Jääshow’n tuottavat Tampere-talo ja Kantelinen Company.

- Haemme esiintyjiä esimerkiksi tarinassa hyvin keskeisessä roolissa olevaan Kain tehtävään. Kansainvälisiin esityksiin haemme luistelijoita myös muihin päärooleihin. Esiintyjiksi haetaan myös pariluistelu- ja jäätanssipareja. Haluamme mukaan jääkiekkoilijoita ja taitoluistelijoita kaikista ikäryhmistä, joilla on taitoja sekä intohimoa luistelun kautta tapahtuvaan ilmaisuun, kertoo Tampere-talon toimitusjohtaja ja hankkeen päätuottaja Paulina Ahokas.

Kansainväliselle kiertueelle hakevilta toivotaan vähintään englannin kielen alkeet ja vähintään 18 vuoden ikä. Kotimaan esityksissä vastaavaa ikärajaa ei ole.

Haku rekisteröidään lomakkeella ja mukaan liitetään linkki hakijan koe-esiintymisvideoon. https://ssl.eventilla.com/event/jMNOB/FI

Lumikuningatar-esitysten lipunmyynti alkoi maanantaina 22. helmikuuta. Esitykset ovat saaneet innostuneen vastaanoton ja liput ovat liikkuneet vilkkaasti. Katsojia tulee ympäri Suomen ja kiinnostusta on ollut myös kansainvälisesti. Pidempää matkaavia katsojia varten rakennetaan matka- ja elämyspaketteja, joiden kumppanina toimii Elämys Live.

www.lumikuningatar.fi

Pressikuvia, julkaisuvapaat:

Uutinen 8.3.2021 Elämys Live kumppaniksi: https://lumikuningatar.fi/2021/03/08/elamys-live-lumikuningatar-jaabaletin-viralliseksi-vip-pakettien-kumppaniksi-ja-matkanjarjestajaksi/

Uutenavuotena 2022 maailmanensi-iltansa saava Lumikuningatar-jääbaletti on Pohjoismaiden kaikkien aikojen suurin jääshow. H.C. Andersenin rakastettu klassikkotarina nähdään nyt ensimmäistä kertaa jäällä koko perheelle tuotettuna suurtuotantona. Luvassa on hengästyttävän upea audiovisuaalinen kokonaistaideteos, jonka Suomen esityksiä tähdittävät maamme kansainvälisesti nimekkäimmät taitoluistelijat ja jääkiekkoilijat: Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity sekä Marko Anttila, Niklas Hagman, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Hankkeen tuottajat, tapahtumayhtiö Tampere-talo Oy sekä Kantelinen Company Oy, ovat koonneet jäätuotantoon nimekkäiden luistelutähtien lisäksi esittävän taiteen kansainväliset huiput valosuunnittelusta ja ohjauksesta käsikirjoitukseen ja puvustukseen. Klassikkotarina Lumikuningattaresta saa jäällä uuden sovituksen, jonka sävellyksestä vastaa Tuomas Kantelinen, ohjauksesta ja koreografiasta Reija Wäre, visuaalisuudesta Mikki Kunttu, pukusuunnittelusta Erika Turunen ja jääkoreografiasta Anu Oksanen.

Tampere-talon syksyn ohjelmistossa Toto, Radion sinfoniaorkesteri, Sorsaklubin paluu, kauhua Tuulensuun Palatsissa ja paljon muuta6.5.2022 11:32:55 EEST | Tiedote

Tampere-talo on julkaissut yli 30 uutta konserttia ja tapahtumaa tulevalle syksylle. Ohjelmistossa nähdään jälleen monipuolinen kattaus musiikkia ja kulttuuritapahtumia eri genreistä, ja lisää julkaistaan myöhemmin keväällä. Vauhdikkaan syksyn käynnistävät elokuussa Sorsapuistossa esiintyvä amerikkalaisyhtye Toto sekä Radion sinfoniaorkesterin odotettu konserttivierailu.

Tampere Hall’s summer exhibition to showcase costumes, props, and rare toys from the Star Wars fan world4.5.2022 12:45:52 EEST | Tiedote

Tampere Hall’s summer exhibition will showcase Star Wars memorabilia, props, costumes, and rare toys from one of the largest fan collections in the world. First time in Finland, the Unofficial Galaxies private collection is on display at Tampere Hall’s Park Hall from the 1st to the 31st of July in 2022. Ticket sales for the exhibition will begin later in May.

Tampere-talon kesänäyttelyssä Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuja pukuja, rekvisiittaa ja harvinaisia lelufiguureja4.5.2022 10:00:14 EEST | Tiedote

Tampere-talon kesänäyttelyssä pääsee tutustumaan Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuihin keräilyesineisiin, rekvisiittaan, pukuihin ja harvinaisiin lelufiguureihin. Ensimmäistä kertaa Suomessa nähtävä Unofficial Galaxies on yksi maailman suurimmista yksityisistä Tähtien sota -kokoelmista. Näyttely on esillä Tampere-talon Sorsapuistosalissa 1.–31.7.2022, ja sen lipunmyynti käynnistyy myöhemmin toukokuussa.

Tampere-talo ja uudistunut Tullintori aloittavat kulttuuri- ja tapahtumayhteistyön27.4.2022 13:15:00 EEST | Tiedote

Tampere-talo Oy ja Tampereen Tullintori ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena on luoda lisää tapahtumallisuutta Tullintorin ympäristöön. Ensimmäinen yhteistyössä toteutettava kokonaisuus on maailmantähtien ikuistajana tunnetun valokuvaaja Ralph Larmannin Stars on Stage -näyttely, joka on tiivistetty versio Tampere-talon kesänäyttelystä vuodelta 2020. Uudistetun Tullintorin avajaisia juhlitaan torstaista perjantaihin 28.–29. huhtikuuta monipuolisen ohjelman ja avajaistarjousten parissa.