Lumme Energia nimittää Niko Pehkosen digitalisaatiojohtajaksi

Niko Pehkonen on nimitetty Lumme Energian digitalisaatiojohtajaksi. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus digitaalisten palveluiden ja myyntikanavien kehittämisestä sekä laaja kokemus dataorganisaatioiden rakentamisesta. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Green Planet Astronauts startupista, jossa hän on vastannut yhtiön DTC liiketoiminnan kasvat-tamisesta. Tätä aiemmin Pehkonen työskennellyt CDO:n roolissa energiayhtiö Väreellä ja ICT & Digitalization Manager tehtävässä Savon Voimassa.

”Energiakriisin myötä asiakkaiden kiinnostus ja vaatimukset digitaalisia energiapalveluita kohtaan ovat kasvaneet merkittävästi. Samaan aikaan meillä on koko ajan enemmän relevanttia dataa ja uutta teknologiaa hyödynnettävissä, mikä antaa upean mahdollisuuden päästä rakentamaan asiakaskokemusta, jota toimialalla ei olla aikaisemmin nähty. Olen todella innoissani Lumme Energian joukkueeseen liittymisestä ja paluusta energia-alalle.”, Niko Pehkonen kuvailee.

“Lumme Energia on matkalla asiakkaitaan energia-asioissa kokonaisvaltaisesti palvelevaksi yhtiöksi. Energiatehokkuuspalvelut ja muut Lumme Energian uudet palvelut rakentuvat voimakkaasti datan ympärille. Nikon kokemus palvelukehityksestä, digitaalisesta liiketoiminnasta ja transformaatiosta dataorganisaatioksi vahvistaa Lumme Energian tiimiä ja auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin”, kertoo Lumme Energian
toimitusjohtaja Sami Kurunsaari.

Digitaalisten palveluiden rooli oman kotitalouden energian seurannassa ja hallinnassa on noussut merkittävästi sähkömarkkinoiden hintaheilahtelujen takia. Lumme Energian Oma Lumme -palveluun tuli 2022 vuoden aikana lähes 100 000 uutta rekisteröitynyttä käyttäjää, mikä kertoo asiakkaidemme tarpeesta ja tahtotilasta päästä seuraamaan ja muokkaamaan oman kotitalouden energiaan liittyviä asioita. Digitaalisen palvelukokemuksen edistämiseksi julkaisimme vuoden 2023 alussa OmaLumme-mobiilisovelluksen, joka on saanut myös suuren suosion heti ensimetreillä.

”Tulemme kehittämään digitaalista palvelukokemusta rinnakkain henkilökohtaisen asioinnin ohella. Nikon johdolla varmistamme, että muuttuvassa markkinatilanteessa asiakkaillamme on jatkossakin helppo ja luotettava keino hoitaa omia energia-asioitaan myös itsepalveluna.”, tiivistää Sami Kurunsaari.