Lumme Energia OyLumme Energia Oy

Lumme Energia osti Okun Energian sähkönmyyntiliiketoiminnan

Lumme Energia on ostanut outokumpulaisen Okun Energian sähkönmyyntiliiketoiminnan. Kaupan myötä Lumme Energia laajentaa valtakunnallista verkostoaan entisestään. Okun Energia huolehtii edelleen asiakkaidensa sähkönsiirrosta ja kaukolämmöstä.

Energiayhtiöt Lumme Energia Oy ja Okun Energia Oy ovat solmineet kaupan Okun Energian sähkönmyyntiliiketoiminnan siirtymisestä Lumme Energialle. Kauppa on osa Lumme Energian strategiaa, jossa orgaanista kasvua tuetaan yritysjärjestelyillä.

Kauppa vie eteenpäin sähkönmyyntiliiketoiminnalle viime vuosina tunnusomaista rakennemuutosta, jossa sähkönmyynti keskittyy siihen erikoistuneille toimijoille. "Okun Energia oli luontainen neuvottelukumppani, sillä olemme olleet aktiivisia myös pienten yhtiöiden liiketoimintojen uudelleenjärjestelyissä. Asiakkaille yhdistyminen tarkoittaa entistä kilpailukykyisempiä ja parempia palveluja", kertoo Lumme Energian toimitusjohtaja Tapo Lehtoranta.

Lumme Energia on aiemminkin laajentanut toimintaansa yritysostoilla. Viimeisin, keväällä 2021 toteutettu yritysjärjestely käynnisti yhdistymisen Loiste Sähkönmyynnin kanssa. Lumme Energialla on tällä hetkellä reilut 300 000 sähkösopimusta valtakunnallisesti ympäri Suomen ja toimipisteet Mikkelissä, Jyväskylässä, Kajaanissa, Rovaniemellä, Oulussa ja Helsingissä.

”Okun Energia keskittyy jatkossa sähkönsiirron ja kaukolämmön ohella kehittyneiden energiapalveluiden kestävään tuottamiseen. Jo nyt Outokummussa tuotettu kaukolämpö on 100-prosenttisesti hiilineutraalia. Energiamurroksessa olemme vahvasti mukana paikallisena toimijana”, toteaa Okun Energian toimitusjohtaja Tero Mäntylä.

”Lumme Energia valikoitui kumppaniksemme vastuullisena ja kestävänä toimijana. Lumme Energia pystyy tarjoamaan monipuoliset tuotteet ja kehittyvät palvelut nopeasti muuttuvilla sähkömarkkinoilla. Yhdessä pystymme varmistamaan asiakkaidemme arjen sujuvuuden”, Mäntylä jatkaa.

29.10.2021 voimaantullut yrityskauppa ei vaadi asiakkailta toimenpiteitä. Sähkösopimukset jatkuvat ennallaan ja mahdollisista muutoksista tiedottaa Okun Energia yhdessä Lumme Energian kanssa.

Osapuolet eivät kerro kauppahintaa julkisuuteen.

Tapo Lehtoranta, toimitusjohtaja, Lumme Energia
+358 50 516 2281 / tapo.lehtoranta@lumme-energia.fi

Tero Mäntylä, toimitusjohtaja, Okun Energia
+358 40 705 6452 / tero.mantyla@outokummunenergia.fi

Me Lumme Energialla tarjoamme hyvää energiaa – ihan joka tasolla ja halki poikki Suomen. Autamme valitsemaan ne sopivimmat, luotettavimmat ja kestävimmät energiaratkaisut ja palvelut kotiin, mökille, yrityksille ja sähköiseen liikkumiseen. Yhdessä Solarigo Systemsin kanssa innostamme asiakkaitamme myös paistattelemaan aurinkoenergiassa. Palvelemme niin ihmisiä kuin yrityksiä Lumme-tyyliin TM eli ammattitaidolla tarpeisiin vastaten, odotukset ylittäen ja planeetasta huolta pitäen.

Okun Energia
Okun Energia on Pohjois-Karjalassa toimiva paikallinen energiayhtiö. Vastaamme alueen kaukolämmön tuotannosta, sekä lämmön ja sähkön jakelusta Outokummun asiakkaillemme. Vastuullinen tulevaisuuden energiakumppani, joka huolehtii asiakkaidensa arjen sujuvuudesta ja rakentaa tulevaisuutta rohkeasti. Kannamme vastuun ympäristöstä, käytämme kestäviä uusiutuvia energialähteitä ja teemme energian ympäristöystävällisen käytön mahdollisimman helpoksi. Energia on osa meidän kaikkien arkea ja haluamme olla varmistamassa arkesi sujumisen.
outokummunenergia.fi