Lumme Energialta suunniteltua parempi tulos 2018

Lumme Energian liikevaihto vuonna 2018 oli 66 miljoonaa euroa. Yhtiön operatiivinen tulos ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja oli 2 miljoonaa euroa.

Lumme Energian ensimmäisen kokonaisen vuoden liikevaihto oli 66 miljoonaa euroa ja tulos ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja oli 2 miljoonaa euroa. Edellisvuoden neljän viimeisen toimintakuukauden ajalta vastaavat luvut olivat 24 miljoonaa ja 0,5 miljoonaa euroa. Yhtiön taloudellinen asema vahvistui ja oli merkittävästi budjetoitua parempi, huolimatta tukkumarkkinahintojen voimakkaasta noususta ja tiukasta kilpailutilanteesta sähkön vähittäismyyntimarkkinoilla. Suomen tukkusähkön hinta pohjoismaisessa sähköpörssissä oli 46,77 €/MWh (2017: 33,19 €/MWh).

Yhtiön sähköenergian myynti vuonna 2018 oli 1 479 GWh.

Asiakasmäärän kasvu on jatkunut vahvana kesästä 2018 saakka. Asiakaskokemuksen vahvistaminen ja asiakkaiden toiveiden mukaisten palvelutuotteiden kehittäminen oli aktiivista toimintavuonna. Oman kehitystyön tueksi perustettiin asiakaspaneeli, johon liittyi noin 3000 asiakasta.

Sekä sähköautojen latauspisteverkostoon että aurinkosähköratkaisuihin panostettiin merkittävästi, ja kehitys tulee niiden osalta jatkumaan myös kuluvana vuonna.

Yhtiön tunnusluvut

Liikevaihto (M€)

Voitto ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja (M€)

2,0

Vakituinen henkilöstö vuoden lopussa

Lisätietoja:

Tapo Lehtoranta, toimitusjohtaja, 010 210 4260, tapo.lehtoranta@lumme-energia.fi

Sanna Wester, viestintäjohtaja, 040 754 4584, sanna.wester@lumme-energia.fi

50100 MIKKELI

0800 90110https://www.lumme-energia.fi

Lumme Energia Oy on Suur-Savon Sähkö -konserniin kuuluva uuden ajan energiayhtiö, joka panostaa uusiin palveluihin ja teknologioihin. Myymme sähköä ja energiapalveluita valtakunnallisesti sekä kuluttajille että yritysasiakkaille. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli 66 miljoonaa euroa.

Lumme Energian, Etelä-Savon Energian ja Tiedon energiaratkaisu pienentää päästöjä ja energialaskua - ensimmäisenä Suomessa4.4.2019 09:03:00 EESTTiedote

Tieto, Lumme Energia ja Etelä-Savon Energia kehittivät yhteistyössä älykkään energiaratkaisun, jossa Lumme Energian pääkonttori toimii virtuaalisena voimalaitoksena. Kyseessä on ensimmäinen vastaavassa laajuudessa toteutettu uusiutuvia energialähteitä hyödyntävä hanke Suomessa. Onnistunut pilotti osoittaa, että samankaltainen energiaratkaisu on asennettavissa kaikkiin julkisiin ja kaupallisiin kiinteistöihin sekä omakotitaloihin. Uusi energiaratkaisu tuo kiinteistöt toden teolla mukaan Suomen sähköverkon taajuuden tasapainottamiseen ja ohjaa sähkönkulutusta kohti päästöttömiä energiamuotoja.

Savonlinnan asiakaspalvelupisteen aukioloajoissa muutoksia5.3.2019 20:23:07 EETTiedote

Savonlinnan asiakaspalvelupisteen (Olavinkatu 49, Suur-Savon Osuuspankki) aukioloajat ovat muuttuneet 1.3.2019 alkaen. Jatkossa asiakaspalvelupiste palvelee arkisin klo 9- 16. Kuten tähänkin asti, asiat hoituvat myös Chat-palvelumme kanssa. Sen lisäksi sähköisessä Helmi-palvelussamme voit asioida aina, kun sinulle parhaiten sopii. Toki voit asioida kanssamme myös puhelimitse p. 0800 90110 (24/7) sekä sähköpostitse asiakaspalvelu@lumme-energia.fi.

MIKO HUOMO LUMME ENERGIAN UUSISTA LIIKETOIMINNOISTA VASTAAVAKSI JOHTAJAKSI6.2.2019 13:32:39 EETTiedote

Lumme Energia on nimittänyt insinööri Miko Huomon 1.12.2018 alkaen vastaamaan uusien liiketoimintojen kehittämisestä. Huomolla on vahva tausta teknologia- ja liiketoiminnan kehityksessä. Huomo on toiminut viimeksi Green Energy Finlandin pääomistajana ja liiketoiminnan kehittäjänä, toimitusjohtajana sekä yrittäjänä Etec Automation Oy:ssä. Uusien liiketoimintojen johtajana Miko Huomo on osa Lumme Energian johtoryhmää. www.lumme-energia.fi