Lumme Energialta suunniteltua parempi tulos 2018

Lumme Energian liikevaihto vuonna 2018 oli 66 miljoonaa euroa. Yhtiön operatiivinen tulos ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja oli 2 miljoonaa euroa.

Lumme Energian ensimmäisen kokonaisen vuoden liikevaihto oli 66 miljoonaa euroa ja tulos ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja oli 2 miljoonaa euroa. Edellisvuoden neljän viimeisen toimintakuukauden ajalta vastaavat luvut olivat 24 miljoonaa ja 0,5 miljoonaa euroa. Yhtiön taloudellinen asema vahvistui ja oli merkittävästi budjetoitua parempi, huolimatta tukkumarkkinahintojen voimakkaasta noususta ja tiukasta kilpailutilanteesta sähkön vähittäismyyntimarkkinoilla. Suomen tukkusähkön hinta pohjoismaisessa sähköpörssissä oli 46,77 €/MWh (2017: 33,19 €/MWh).

Yhtiön sähköenergian myynti vuonna 2018 oli 1 479 GWh.

Asiakasmäärän kasvu on jatkunut vahvana kesästä 2018 saakka. Asiakaskokemuksen vahvistaminen ja asiakkaiden toiveiden mukaisten palvelutuotteiden kehittäminen oli aktiivista toimintavuonna. Oman kehitystyön tueksi perustettiin asiakaspaneeli, johon liittyi noin 3000 asiakasta.

Sekä sähköautojen latauspisteverkostoon että aurinkosähköratkaisuihin panostettiin merkittävästi, ja kehitys tulee niiden osalta jatkumaan myös kuluvana vuonna.

Yhtiön tunnusluvut

Liikevaihto (M€)

Voitto ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja (M€)

2,0

Vakituinen henkilöstö vuoden lopussa

Lisätietoja:

Tapo Lehtoranta, toimitusjohtaja, 010 210 4260, tapo.lehtoranta@lumme-energia.fi

Sanna Wester, viestintäjohtaja, 040 754 4584, sanna.wester@lumme-energia.fi

Lumme Energia Oy on Suur-Savon Sähkö -konserniin kuuluva uuden ajan energiayhtiö, joka panostaa uusiin palveluihin ja teknologioihin. Myymme sähköä ja energiapalveluita valtakunnallisesti sekä kuluttajille että yritysasiakkaille. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli 66 miljoonaa euroa.