Luo lumet ja varmista jäteastioiden tyhjennykset

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY muistuttaa asukkaita ja kiinteistönhaltijoita huolehtimaan lumitöistä jätetilojen ja -suojien läheisyydessä, jotta jäteastiat saadaan tyhjennettyä. Tällä hetkellä jäteautojen kuljettajilla on useilla kiinteistöillä suuria vaikeuksia päästä jäteastioiden luokse tai saada astioita kuljetettua jäteautolle liian kapeiden kulkuväylien vuoksi.

HSY järjestää asuinkiinteistöjen ja julkishallinnon jätehuollon pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummell​a.​

– Lumityöt on tehtävä niin, että astioiden siirtämistä varten on riittävän leveät väylät ja maa on kova ja hiekoitettu. Kiinteistön lumia ei saa aurata jätesuojien eteen. Myös syväkeräysastioille on oltava esteetön pääsy. Pahimmassa tapauksessa jäteastioiden tyhjennykset jäävät tekemättä siihen asti, kunnes väylät ovat vapaat lumesta, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Johanna Rusanen.

Runsas lumentulo ja tekemättömät lumityöt ovat viivästyttäneet jäteastioiden tyhjennyksiä pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella. Tilannetta pyritään helpottamaan tyhjentämällä jäteastioita poikkeuksellisesti kello 5.00–22.00. Pidennetyt tyhjennysajat jatkuvat ainakin viikon 7 ajan.

Käyttöpäällikkö Johanna Rusanen, puh. 0400 877 254, johanna.rusanen(at)hsy.fi

HSY:n asiakaspalvelu, puh. 09 1561 2110, asiakaspalvelu(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 12.4.201912.4.2019 11:15:45 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Blominmäen projektinjohtourakan sopimusmuutoksen ja puhdistetun jäteveden lämpöenergian hyödyntämistä koskevan sopimuksen Helen Oy:n kanssa. Hallitus hyväksyi myös jätteiden keräysvälineiden huoltohalli -hankesuunnitelman. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - muovikaivot tilataan Ahlsell Oy:ltä ja Onninen Oy:ltä - Espoon sako- ja umpikaivojen tyhjennykset ja lietteen kuljetus tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilanteesta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi