Luo lumet ja varmista jäteastioiden tyhjennykset

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY muistuttaa asukkaita ja kiinteistönhaltijoita huolehtimaan lumitöistä jätetilojen ja -suojien läheisyydessä, jotta jäteastiat saadaan tyhjennettyä. Tällä hetkellä jäteautojen kuljettajilla on useilla kiinteistöillä suuria vaikeuksia päästä jäteastioiden luokse tai saada astioita kuljetettua jäteautolle liian kapeiden kulkuväylien vuoksi.

HSY järjestää asuinkiinteistöjen ja julkishallinnon jätehuollon pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummell​a.​

– Lumityöt on tehtävä niin, että astioiden siirtämistä varten on riittävän leveät väylät ja maa on kova ja hiekoitettu. Kiinteistön lumia ei saa aurata jätesuojien eteen. Myös syväkeräysastioille on oltava esteetön pääsy. Pahimmassa tapauksessa jäteastioiden tyhjennykset jäävät tekemättä siihen asti, kunnes väylät ovat vapaat lumesta, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Johanna Rusanen.

Runsas lumentulo ja tekemättömät lumityöt ovat viivästyttäneet jäteastioiden tyhjennyksiä pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella. Tilannetta pyritään helpottamaan tyhjentämällä jäteastioita poikkeuksellisesti kello 5.00–22.00. Pidennetyt tyhjennysajat jatkuvat ainakin viikon 7 ajan.

Käyttöpäällikkö Johanna Rusanen, puh. 0400 877 254, johanna.rusanen(at)hsy.fi

HSY:n asiakaspalvelu, puh. 09 1561 2110, asiakaspalvelu(at)hsy.fi

HSY kehittää uusia innovatiivisia käsittelymenetelmiä jätevesilietteiden hyödyntämiseksi15.2.2019 10:01:27Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kehittää jätevesilietteen käsittelyyn uudenlaista menetelmää, jossa lietteestä voidaan poistaa tehokkaasti haitta-aineita, mutta säilyttää arvokkaat fosfori ja hiili maanparannusaineeksi. Prosessissa yritetään saada myös typpi talteen. Tätä varten HSY rakentaa Ämmässuon ekoteollisuuskeskukseen Ekomoon pyrolyysin koetoimintalaitoksen, joka valmistuu ensi vuoden aikana. HSY:n hallitus päätti rakentamisesta tänään 15.2.2019.

HSY:n hallituksen päätökset 15.2.201915.2.2019 09:59:12Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä osaltaan vuoden 2018 tilinpäätöksen, hallitus hyväksyi myös jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelman. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelmasta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.2.201913.2.2019 07:19:57Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.2.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa osaltaan vuoden 2018 tilinpäätöksen hyväksymisestä sekä jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelman hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen jätevesilietteen pyrolyysin koetoimintalaitoksen hankesuunnitelmasta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.2.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346

HSY palkitsi hyvästä ilmastotyöstä helsinkiläisen Niemikotisäätiön ja vantaalaisen Rajatorpan koulun7.2.2019 14:55:06Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut on myöntänyt ilmastopalkinnot helsinkiläiselle Niemikotisäätiölle sekä vantaalaiselle Rajatorpan koululle. Lisäksi espoolaiselle Saunalahden koululle myönnettiin kunniamaininta. HSY jakoi palkinnot toimijoille, jotka ovat aktiivisesti ja innovatiivisesti toimineet kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi sekä edistäneet seudun ilmastotavoitteiden saavuttamista.

Yrityksiä haetaan mukaan maksuttomiin kokeiluihin luomaan ilmastofiksua palvelutarjontaa asemanseuduille4.2.2019 09:43:15Tiedote

Usean kaupungin ja julkisen sektorin toimijan yhteinen Fiksu Assa -tapahtuma avaa juna- ja metroasemat maksuttomiksi vähähiilisten ratkaisujen testikentiksi. Yritykset ovat tervetulleita markkinoimaan, myymään ja testaamaan tuotteitaan ja palvelujaan 13.–18.5.2019. Asemien palvelutarjonnan parantaminen sujuvoittaa kaupunkilaisten arkea ja kannustaa ilmastoystävälliseen liikkumiseen.

Runsas lumentulo viivästyttänyt jäteastioiden tyhjennyksiä31.1.2019 13:01:21Tiedote

Alkuviikon runsas lumentulo ja liukkaus ovat vaikeuttaneet jäteautojen kulkua pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella. Tilannetta on pyritty ennakoimaan tyhjentämällä jäteastioita poikkeuksellisesti kello 5.00–22.00 tiistaista 29. tammikuuta lähtien. Jäteastioiden tyhjentäminen on kuitenkin viivästynyt. Tyhjennyksiä jatketaan lauantaina, jos kaikkia astioita ei ehditä tyhjentää arkipäivinä.