Luottoluokittaja Standard Poor’silta S-Pankille luokitus BBB

Kansainvälinen luottoluokittaja Standard & Poor’s on antanut S-Pankille luottoluokituksen BBB/A-2.

Luottoluokittaja Standard & Poor’s (S&P) on julkistanut S-Pankille luottoluokituksen BBB pitkäaikaiselle varainhankinnalle. Lyhytaikaisen varainhankinnan osalta luokitus on A-2.

S&P laski toukokuussa seitsemän suomalaisen pankin näkymät negatiivisiksi koronaviruksen synnyttämän pandemian heikentäessä Suomen lähitulevaisuuden talousnäkymiä. S&P arvioi samasta syystä myös S-Pankin luokituksen näkymät negatiivisiksi.

"Olen tyytyväinen luottoluokitusyhteistyön aloittamiseen S&P:n kanssa. Yhteistyö kytkeytyy hankkeeseen, jonka tavoitteena on parantaa varainhankintamme kilpailukykyä ja sitä kautta toimintaedellytyksiämme. Osana hanketta olemme käynnistämässä kiinnitysluottopankkitoimintaa ja tutkimme mahdollisuuksia hakea rahoitusta markkinoilta joukkolainoilla. Nyt saatu luokitus parantaa meistä kiinnostuneiden sidosryhmien näkyvyyttä liiketoimintaamme", S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula sanoo.

S&P on yksi maailman suurimmista luottoluokittajista ja arvioi S-Pankin luottoluokitusta nyt ensimmäistä kertaa.

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100
Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury, S-Pankki, eero.saloranta@s-pankki.fi, p. 010 767 9375

S-Pankin Rahastopörssi: Koronakevät yllätti – huolista huolimatta uusia säästäjiä virtasi yhdistelmärahastoihin27.7.2020 09:00:00 EESTTiedote

Koronavuoristorata on heilutellut rahoitusmarkkinoita tänä vuonna. Yhä useampi säästäjä on nähnyt markkinalaskun mahdollisuutena lähteä mukaan kartuttamaan tuottoja, sillä vuoden toisella neljänneksellä yhdistelmärahastoihin tuli uusia osuudenomistajia toiseksi eniten viiteen vuoteen. Ainekset rahastojen suosion jatkolle ovat kasassa.