Luottoluokittaja Standard Poor’silta S-Pankille luokitus BBB

Kansainvälinen luottoluokittaja Standard & Poor’s on antanut S-Pankille luottoluokituksen BBB/A-2.

Luottoluokittaja Standard & Poor’s (S&P) on julkistanut S-Pankille luottoluokituksen BBB pitkäaikaiselle varainhankinnalle. Lyhytaikaisen varainhankinnan osalta luokitus on A-2.

S&P laski toukokuussa seitsemän suomalaisen pankin näkymät negatiivisiksi koronaviruksen synnyttämän pandemian heikentäessä Suomen lähitulevaisuuden talousnäkymiä. S&P arvioi samasta syystä myös S-Pankin luokituksen näkymät negatiivisiksi.

"Olen tyytyväinen luottoluokitusyhteistyön aloittamiseen S&P:n kanssa. Yhteistyö kytkeytyy hankkeeseen, jonka tavoitteena on parantaa varainhankintamme kilpailukykyä ja sitä kautta toimintaedellytyksiämme. Osana hanketta olemme käynnistämässä kiinnitysluottopankkitoimintaa ja tutkimme mahdollisuuksia hakea rahoitusta markkinoilta joukkolainoilla. Nyt saatu luokitus parantaa meistä kiinnostuneiden sidosryhmien näkyvyyttä liiketoimintaamme", S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula sanoo.

S&P on yksi maailman suurimmista luottoluokittajista ja arvioi S-Pankin luottoluokitusta nyt ensimmäistä kertaa.

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100
Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury, S-Pankki, eero.saloranta@s-pankki.fi, p. 010 767 9375

S-Pankin Rahastopörssi: Suunta jatkuu – tileiltä rahastoihin20.10.2020 08:00:00 EESTTiedote

Yhdistelmärahastojen sijoittajamäärät jatkoivat vakaassa kasvussa myös vuoden kolmannella neljänneksellä. Rahastoihin tuli yli 17 000 uutta osuudenomistajaa, kun kotitaloudet hakivat säästöilleen parempia tuottoja. Sijoitusmarkkinoiden nopea toipuminen koronaromahduksesta rohkaisee siirtämään varoja nollatuottoisilta tileiltä rahastoihin. Varsinkin osakepainotteiset rahastot ovat suosiossa.