M-Files on nimetty tiedonhallinnan visionääriksi 2021 Gartner® Magic Quadrant™ for Content Services Platforms -raportissa

Gartner antoi M-Filesille parhaan sijoituksen tiedonhallinnan vision täydellisyydestä. M-Files tarjoaa pääsyn käyttäjälle ja liiketoiminnalle merkitykselliseen tietoon sen tallennuspaikasta riippumatta.

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoja kehittävä M-Files on nimetty visionääriksi Gartnerin vuoden 2021 tiedonhallintaa käsittelevässä globaalissa sitoutumattomassa Magic Quadrant for Content Services Platforms -raportissa[1]. Gartnerin raporttiin on valittu 18 kansainvälistä tiedonhallintapalveluiden toimittajaa. Näiden joukosta M-Filesilla on paras sijoitus tiedonhallinnan vision täydellisyydestä. Tämä on osoitus M-Filesin ainutlaatuisesta lähestymistavasta, jonka ansiosta tietotyöläiset voivat työskennellä tarvitsemiensa tietojen ja sisältöjen kanssa riippumatta siitä, mihin tiedot on tallennettu.

"Gartnerin antama arvio asemastamme visionäärinä on jatkumoa aiemmille vuosille, ja tänä vuonna saimme parhaan tuloksen tiedonhallinnan vision täydellisyydestä. Tämänvuotinen raportti, sisältäen arvion toimintakyvykkyydestämme, osoittaa oikeaksi sitoutumisemme jatkuvaan tuotekehitykseen ja innovointiin sekä korostaa M-Filesin ainutlaatuisia toiminnallisuuksia, joilla tuemme digitaalista asiakaskokemusta", sanoo M-Filesin perustaja ja toimitusjohtaja Antti Nivala.

M-Files yhdistää tietosiilot ja parantaa tietotyöläisten tuottavuutta tehokkaiden hakutoimintojen, tiedon ja dokumenttien elinkaarihallinnan sekä automaattisten työnkulkujen avulla. Tämä mahdollistaa tehokkaamman työskentelyn ja minimoi tietoturvariskit.

Tekoäly on sisäänrakennettu osa M-Filesia, mikä mahdollistaa tekoälytoimintojen käyttämisen myös ulkoisten tietovarastojen kanssa. Tämä on yksi erottava tekijä verrattaessa M-Filesia muiden toimittajien tiedonhallintaratkaisuihin. Tekoälyominaisuudet tunnistavat tiedon sen oikeassa kontekstissa, mikä parantaa tiedon läpinäkyvyyttä, tietoturvaa ja tiedon käsiteltävyyttä. M-Files auttaa organisaatioita parantamaan tietotyöläisten tuottavuutta. M-Filesin avulla yritykset voivat olla edelläkävijöitä digitaalisen asiakaskokemuksen luomisessa.

M-Files toimii saumattomasti mm. Salesforcen, Google Workspacen sekä Microsoft 365 -ohjelmistojen kanssa. Lisäksi Hubshare-yritysosto vahvistaa M-Filesin digitaalisen asiakaskokemuksen ja yhteistyön toiminnallisuuksia organisaatioiden sisällä sekä ulkoisten toimijoiden kanssa.

Sen lisäksi, että M-Files on jälleen nimetty visionääriksi, myös käyttäjät ovat erittäin tyytyväisiä M-Filesiin. Gartner Peer Insights on IT-ohjelmistojen ja -palveluiden arvostelu- ja luokitusalusta, jonka arvosteluiden mukaan 90 % vastanneista suosittelee M-Filesia tiedonhallintaratkaisuksi. Alla muutamia kommentteja M-Filesin asiakkailta:

M-Files auttaa hallinnoimaan tiedostoja tehokkaasti. Se on nerokas tiedonhallintaohjelmisto. Olen käyttänyt M-Filesia pitkään ja olen erittäin tyytyväinen sen tarjoamiin monipuolisiin toimintoihin” – Konsultti, palvelusektori [lue koko arvio]

Erinomainen tiedostojen hallintajärjestelmä. Joustava ja yksinkertainen. Yksi markkinoiden parhaista dokumenttienhallintajärjestelmistä. Tässä sovelluksessa on helppo tallentaa ja hallita suuria tiedostoja. Sovellus tekee yhteistoiminnasta helppoa.” – Analyytikko, palvelusektori [lue koko arvio]

"Uusien työnkulkujen oppiminen, käyttöönotto ja kehittäminen yhdessä M-Filesin kanssa on ollut hieno kokemus. Löydämme uusia mahdollisuuksia lähes päivittäin ja pystymme toteuttamaan ne järjestelmässämme ja organisaatiossamme M-Filesin tuen ansiosta." – Asiantuntija, teollisuus [lue koko arvio]

"Mahtava. Kerrassaan upea. Olen todella tyytyväinen. Otimme tuotteen käyttöön vasta tänä vuonna ja kaikki on mennyt sujuvasti. Ihmiset käyttävät sitä innokkaasti ja se muuttaa täysin tapaamme tehdä yhteistyötä ja hallita asiakirjoja. Tukitiimi on vastannut nopeasti kysymyksiimme ja käyttöönottotiimi piti meistä erittäin hyvää huolta. M-Files integroituu todella hyvin olemassa oleviin tietojärjestelmiimme ja lisäämme aina vain enemmän asioita tulevien suunnitelmien luetteloon." –  Yritysarkkitehti, teknologiainnovaatiot, energia-ala [lue koko arvio]

Vuoden 2021 alussa M-Files sai 67 miljoonan euron pääomasijoituksen. Bregal Milestonen johtamaan sijoituskierrokseen osallistuivat myös aiemmat sijoittajat Partech, Tesi ja Draper Esprit.

Lataa ja lue koko raportti: 2021 Gartner Magic Quadrant for Content Services Platforms

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja ja perustaja Antti Nivala, antti.nivala@m-files.com, puh. 040 556 0471
(Antti Nivala asuu tällä hetkellä USA:ssa, joten haastattelut mielellään Suomen aikaa klo 14 jälkeen.)

Pohjoismaiden markkinointijohtaja Tuula Tomminen, tuula.tomminen@m-files.com, puh. 050-329 9614

Gartner Disclaimer

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s Research & Advisory organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

- Gartner Peer Insights reviews constitute the subjective opinions of individual end users based on their own experiences, and do not represent the views of Gartner or its affiliates.

GARTNER and MAGIC QUADRANT are registered trademark and service mark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

[1] Gartner, Magic Quadrant for Content Services Platforms, Michael Woodbridge, Marko Sillanpaa, Lane Severson, Tim Nelms, 18 October 2021

M-Files tarjoaa tekoälyä hyödyntäviä älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa. M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevat dokumentit yhteen muun merkittävän liiketoimintatiedon kanssa poistaen tietosiilot. M-Files tarjoaa oikeaa ja relevanttia tietoa käyttäjille heidän tarpeidensa mukaisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla M-Files automatisoi liiketoimintaprosessit ja varmistaa tietoturvan sekä vaatimustenmukaisuuden. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia tarjotakseen työntekijöilleen älykkäämmän tavan tehdä töitä. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa Wärtsilä, SSAB, Nokian Renkaat, Valmet, Caverion, Finavia, Fingrid, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.