M-Files palkittiin innovaatiopalkinnolla Slushissa

Älykkään tiedonhallinnan edelläkävijän M-Files Oy:n kehittämä älykerrosteknologia nappasi kunniamaininnan Quality Innovation Award -kilpailussa. Älykerrosteknologia poistaa tietosiilot sekä tarjoaa dynaamisen 360 asteen näkymän ja pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu.

Tiedonhallinnan asiantuntijoiden mukaan tiedon määrä tulee kasvamaan yli 50-kertaiseksi vuoteen 2020 mennessä. Vastauksena tulevaisuuden tiedonhallinnan haasteisiin M-Files on kehittänyt teknologioitansa niin, että M-Files 2018 pystyy yhdistämään eri järjestelmissä olevan tiedon yhteisen 360°-näkymän alle ilman tietojen siirtämistä järjestelmästä toiseen. Uuden järjestelmäriippumattoman innovaation taustalla on älykerrosteknologia, joka hyödyntää niin tiedon sisältöä kuin myös metatietoja, tekoälyä ja prosessien automatisointia tiedon etsinnässä ja hallinnassa.

"Olemme erittäin iloisia tästä tunnustuksesta! Ja tietenkin myös innovaatiostamme, joka tulee muuttamaan sen, miten tietoa hallitaan. M-Files tarjoaa todellisen uuden lähestymistavan tiedonhallintaan, jolloin tiedon sijainnilla ei ole enää merkitystä. Samalla M-Files 2018 eliminoi hitaat ja raskaat migraatioprosessit. Koska kaikkea tietoa ei tarvitse siirtää vanhasta järjestelmästä uuteen, käyttöönotto on helpompaa kuin koskaan. Eri järjestelmissä oleva tieto on vain parin klikkauksen päässä – myös mobiililaitteilla. Kaikki tämä tuo kustannussäästöjä ja poistaa samalla tietosiilot eri järjestelmien välillä", toteaa M-Files Oy:n toimitusjohtaja Miika Mäkitalo.

M-Files nostettiin tänä vuonna toistamiseen visionääriksi Gartnerin tiedonhallintaa käsittelevässä globaalissa raportissa. Gartnerin raportin mukaan tiedonhallintapalveluiden tulee jatkossa olla entistä avoimempia, joustavampia ja laajennettavissa olevia – kuin myös helppokäyttöisiä loppukäyttäjille. Lataa raportti.

Lisätietoja kilpailusta:

Slushin yhteydessä 30. marraskuuta järjestetyssä Quality Innovation Award -palkintoseremoniassa tunnustusta saivat Suomen parhaiksi arvioidut palvelu- ja tuoteinnovaatiot. Kansallisen kilpailun järjestäneen Laatukeskuksen mukaan osallistujia oli kansainvälisesti ennätysmäärä: 431 innovaatiota 12 eri maasta. Suomalaisvoittajien yhteisiä nimittäjiä olivat asiakaslähtöisyys, palvelumuotoilu, yhteiskehittäminen ja ekologisuus. Katso lisätietoja kilpailusta.

M-Files 2018 with Intelligent Metadata Layer Demo
Siirry videokanavalle

M-Files tarjoaa älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa ja prosessienhallintaansa. M-Files toimii täysin uudella tavalla verrattuna perinteisiin järjestelmiin: M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevan liiketoimintatiedon läpi koko organisaation häiritsemättä nykyisten järjestelmien käyttöä ja prosesseja ‒ ja ilman tietojen siirtämistä. M-Files poistaa tietosiilot sekä tarjoaa dynaamisen 360 asteen näkymän ja pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu (verkkolevyt, SharePoint, CRM, ERP ja muut liiketoimintajärjestelmät). Eri järjestelmien tuottama tieto on yhtenäisesti koko liiketoiminnan käytössä. Tietoa hallitaan intuitiivisesti ja tekoälyä hyödyntäen sisällön, metatietojen sekä merkityksen perusteella. Käyttäjät löytävät nopeasti oikean tiedon ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta.

Arvostetut kansainväliset markkinatutkimuslaitokset ovat nostaneet M-Filesin maailman johtavien toimijoiden joukkoon. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski ja Liikennevirasto. Yhtiöllä on toimipisteet Suomessa, USA:ssa, Kanadassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Australiassa. Lisätietoja: www.m-files.fi.

M-Filesin vauhti kiihtyi: liikevaihto yli 50 M€ ja kasvua 37 %14.2.2018 08:12Tiedote

Ohjelmistoyhtiö M-Files Oy jatkaa kasvuaan johtavana tiedonhallinnan toimittajana: vuonna 2017 liikevaihto oli 52,6 miljoonaa euroa, ja kasvua edellisen vuoden 38,6 miljoonaan oli 37 prosenttia. Kasvu on kiihtynyt vuoteen 2016 verrattuna, jolloin liikevaihto nousi 28 prosenttia. Yhtiön liikevaihto on kasvanut yli 750 prosenttia kuuden viimeisen vuoden aikana. Yhtiö uskoo vahvan kasvun jatkuvan myös tulevina vuosina.