M-Files sai Euroopan investointipankin innovaatiopalkinnon

Euroopan investointipankki valitsi M-Filesin yhdeksi Euroopan innovatiivisimmista teknologiayrityksistä. M-Files palkittiin visionäärisestä lähestymistavasta tiedonhallintaan.

M-Filesin talousjohtaja Lassi Koskinen vastaanotti innovaatiopalkinnon Luxemburgissa. Palkinnon luovutti Ambroise Fayolle, Vice-President of the European Investment Bank.

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja tarjoava M-Files palkittiin Euroopan investointipankin vuoden 2019 innovaatiopalkinnolla, koska yhtiö on mullistanut tiedonhallinnan metatietoihin perustuvalla ja tiedon sijaintipaikasta riippumattomalla ohjelmistoratkaisulla. M-Filesin älykerros tarjoaa yksinkertaisen ja yhtenäisen käyttökokemuksen tietojen löytämiselle, hyödyntämiselle ja hallitsemiselle. Tekoälyä hyödyntävä ratkaisu mahdollistaa järjestelmäriippumattoman tiedonhallinnan sekä pilvessä että paikallisissa konesaleissa.

”EIP:n innovaatiopalkinto on uusin virstanpylväs matkallamme muuttaa tapaa, jolla maailma hallitsee tietoa. Älykkään tiedonhallinnan lähestymistapamme on perustavanlaatuinen muutos siihen, miten organisaatiot hallitsevat ja käyttävät tietoa. Ratkaisumme avulla yritykset pystyvät parantamaan tuottavuuttaan ja tehokkuuttaan. Olemme ylpeitä siitä, että Euroopan investointipankki antaa tämän tunnustuksen työllemme”, kertoo M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo.

Euroopan investointipankki (EIP) on Euroopan unionin rahoituslaitos, jonka omistaa Euroopan unionin jäsenvaltiot. EIP rahoittaa vuosittain 600 miljoonalla innovatiivisia yrityksiä. Pitkäaikaisen rahoituksen tavoitteena on tukea varhaisen vaiheen innovatiivisia yrityksiä Euroopassa.

Viime vuonna Euroopan investointipankki rahoitti 27 miljoonalla eurolla M-Filesin kansainvälistä kasvua ja tuotekehitystä. Lainan mahdollisti Euroopan strategisten investointien rahasto (ESIR). Rahasto on keskeinen osa Euroopan investointiohjelmaa, jonka EIP ja Euroopan komissio käynnistivät parantaakseen eurooppalaisen talouden kilpailukykyä. Lue lisätietoja.

M-Files Intelligent Information Management
Siirry videokanavalle

Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.

M-Files matkaa pääministerin mukana Washingtoniin ja vahvistaa asemaansa Yhdysvalloissa26.11.2018 08:30:00 EETTiedote

Yhdysvaltojen suurilla markkinoilla jo hyvän jalansijan saanut ohjelmistoyhtiö M-Files osallistuu pääministeri Juha Sipilän työvierailulle Washingtoniin. Tänään 26.11. alkavan matkan tarkoituksena on vahvistaa Suomen ja Yhdysvaltojen kahdenvälisiä suhteita sekä taloudellista ja teknologista yhteistyötä. M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo näkee matkan mahdollisuutena vahvistaa M-Filesin asemaa Yhdysvalloissa.