M-Files viimeisteli siirtymisen SaaS-liiketoimintamalliin: SaaS-liikevaihto kattoi 94 % jatkuvasta vuosilaskutuksesta vuonna 2020

M-Files sai päätökseen kolmevuotisen siirtymisen SaaS-pohjaiseen liiketoimintamalliin, mikä on voimistanut yhtiön kasvua viime vuosina. Kasvua tukee myös tammikuussa saatu 67 miljoonan euron pääomasijoitus.
Toimitusjohtaja Antti Nivala: SaaS-liiketoimintamalli tuo ennen kaikkea vakautta, kun suurin osa liikevaihdostamme perustuu jatkuviin vuosisopimuksiin

M-Filesin pääpalvelu M-Files Online on älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisu, joka mahdollistaa asiakkaiden valita vapaasti samalla ohjelmistolisenssillä käyttöönoton pilvessä, paikallisesti tai näiden yhdistelmänä. M-Files Online tarjoaa välittömän pilvivalmiuden, johon M-Filesin asiakkaat voivat siirtyä vaiheittain tai osittain.

"Vuonna 2020 saimme päätökseen SaaS-liiketoimintamalliin siirtymisen. 94 % jatkuvasta vuosilaskutuksestamme (ARR) tulee SaaS-tilausten kautta. Tämä tuo ennen kaikkea vakautta, kun suurin osa liikevaihdostamme perustuu jatkuviin vuosisopimuksiin. Asiakkaillemme SaaS-malliin siirtyminen tarjoaa mahdollisuuden hyötyä helposta lisenssimallista ja pilvivalmiudesta, joiden avulla lisätään tuottavuutta, taataan liiketoiminnan jatkuvuus ja vähennetään riskejä. Tammikuussa 2021 saamamme 67 miljoonan euron pääomasijoitus mahdollistaa kasvuun ja innovaatioihin panostamisen", toteaa M-Files Oy:n toimitusjohtaja Antti Nivala.

M-Files jatkaa vahvaa kansainvälistä kasvuaan useista maakohtaisista toimipisteistä käsin sekä laajan kumppaniverkoston avulla. M-Filesin tuotekehitys on keskittynyt Suomeen; tekoälypalveluita kehitetään myös Kanadassa. Suomessa yhtiöllä on lisäksi vahva paikallinen myynti-, toimitus- ja asiakaspalvelu.

M-Filesin asiakkaat

Vuonna 2020 lähes 1 000 uutta yritystä ja organisaatiota otti M-Filesin käyttöönsä tehostaakseen tietotyöläistensä päivittäistä tiedonhallintaa ja tarjotakseen omille asiakkailleen vahvan digitaalisen asiakaskokemuksen.

M-Files panosti viime vuonna erityisesti asiakastyytyväisyyteen ja -pysyvyyteen kehittämällä Customer Success -osastonsa toimintaa. M-Filesin asiakaspysyvyyden tunnusluvut olivat toimialan parhaimmistoa, ja NPS-tulos nousi yli 20 yksiköllä. M-Filesin tuotekehitykseen panostettiin myös aiempaa enemmän, jotta asiakkaiden liiketoimintaa voidaan tukea uusien toiminnallisuuksien avulla. M-Files julkaisee joka kuukausi uuden version M-Files Onlinesta, joka voidaan automaattisesti päivittää loppukäyttäjille. M-Files julkaisi myös uuden M-Files Webin, joka tarjoaa käyttäjille helposti omaksuttavan selainpohjaisen käyttökokemuksen.

M-Filesin kumppaniverkosto

M-Filesilla on maailmanlaajuisesti yli 300 jälleenmyyjää. Tämän lisäksi M-Filesin kumppaniverkostoon kuuluu erilaisia palveluntarjoajia, tuotekehittäjiä ja teknologiakumppaneita.

Vuonna 2020 M-Files jatkoi strategista yhteistyötä Microsoftin kanssa panostaen Azure-pohjaisiin pilviratkaisuihin, integraatioihin Microsoft 365:n, Teamsin, SharePoint Onlinen ja Outlookin kanssa sekä aktiiviseen osallistumiseen Microsoft ISV Co-Sell -ohjelmaan.

Vuonna 2020 M-Files laajensi yhteistyötä Salesforcen kanssa Salesforce Customer 360:n ja sertifioidun AppExchange-ratkaisun kanssa. M-Files aloitti kumppanuuden myös Adoben kanssa integroimalla M-Filesin Adobe Signiin sähköisten allekirjoitusten hallintaa varten. Adobe Sign on keskeinen osa Adobe Document Cloudia.

M-Files laajensi globaalia yhteistyötä myös Konica Minoltan kanssa. Tällä hetkellä yhteistyö kattaa 20 maata Euroopassa. M-Files tehosti kumppanuuttaan Iron Mountainin kanssa Pohjoismaissa sekä erityisesti Aasian markkinoilla. Tämän lisäksi M-Filesilla on vahva kumppanuus Esrin kanssa paikkatietoon perustuvien ratkaisujen osalta.

M-Files aloitti myös yhteistyön Accountor HR Solutionsin kanssa, jolloin Mepco-palkanlaskentaratkaisua käyttävät asiakkaat pääsevät hyötymään modernista ja täysin sähköistetystä palkka-arkistosta.

Tunnustukset ja sertifikaatit

Vuonna 2020 M-Files nimettiin visionääriksi Gartnerin Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP) -raportissa sekä johtavaksi tiedonhallintaratkaisun toimittajaksi Nucleus Researchin ECM Technology Value Matrix -raportissa. Loppukäyttäjät nimesivät M-Filesin myös parhaaksi tiedonhallintaohjelmistoksi TrustRadius-palvelussa. M-Files valittiin myös parhaimmaksi dokumenttienhallintaratkaisuksi Business.com-sivustolla.

M-Files sai myös SOC 3 -sertifioinnin, joka on osoitus siitä, että yhtiö noudattaa tiukkoja tietoturvaohjeita ja -käytäntöjä, joilla voidaan varmistaa asiakastietojen turvallinen ja vaatimustenmukainen säilytys pilvipalveluissa.

Vuoden 2021 pääomasijoitus

Vuoden 2021 alussa M-Files sai 67 miljoonan euron pääomasijoituksen. Bregal Milestonen johtamaan sijoituskierrokseen osallistuivat myös aiemmat sijoittajat Partech, Tesi ja Draper Esprit. Sijoituksen avulla yhtiö voi kasvattaa markkina-asemaansa Pohjois-Amerikassa sekä toteuttaa uusia innovaatioita tuotekehityksessä sekä tekoäly- ja pilvipalveluissa.

Tutustu lisää M-Filesin www-sivuilla tai varaa esittely.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.M-Filesin lyhyt esittelySiirry videokanavalle

M-Files tarjoaa tekoälyä hyödyntäviä älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa. M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevat dokumentit yhteen muun merkittävän liiketoimintatiedon kanssa poistaen tietosiilot. M-Files tarjoaa oikeaa ja relevanttia tietoa käyttäjille heidän tarpeidensa mukaisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla M-Files automatisoi liiketoimintaprosessit ja varmistaa tietoturvan sekä vaatimustenmukaisuuden. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia tarjotakseen työntekijöilleen älykkäämmän tavan tehdä töitä. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa Wärtsilä, SSAB, Nokian Renkaat, Valmet, Caverion, Finavia, Fingrid, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.com.