M-Filesin ja Esrin globaali yhteistyö tarjoaa paikka- ja liiketoimintatiedon kokonaisratkaisuja

Johtava paikkatietoratkaisujen toimittaja Esri ja tiedonhallinnan edelläkävijä M-Files ovat aloittaneet globaalin yhteistyön. Yhtiöiden teknologioiden yhdistäminen mahdollistaa sen, että dokumentit, asiakirjat sekä muut liiketoiminnan tiedot voidaan kytkeä suoraan kiinni paikkatietoon.

M-Files on aloittanut globaalin integraatioyhteistyön paikkatiedon markkinajohtajan Esrin kanssa. Esrin ArcGIS -paikkatietoteknologia integroituna M-Filesiin mahdollistaa saumattoman pääsyn tärkeisiin dokumentteihin ja tietoihin suoraan ArcGIS-paikkatietoalustan käyttöliittymästä.

M-Filesin ja Esrin yhteinen ratkaisu hyödyntää karttoja, ilmakuvia sekä muuta paikkaan ja tilaan liittyvää tietoa, joiden ansiosta käyttäjien on helppo löytää, käyttää ja hallita tarvitsemaansa tietoa. M-Files yhdistää ArcGIS-paikkatietoalustan saumattomasti eri tietokantoihin ja järjestelmiin, kuten ERP-järjestelmiin, käyttöomaisuuden hallintajärjestelmiin sekä muihin liiketoiminnan sovelluksiin. Järjestelmien yhteistyö laajentaa perinteisen 3D-paikkatietojärjestelmän 6D-analytiikkatyökaluksi, joka tukee päätöksentekoa sisällyttämällä ajan, budjetin sekä muita liiketoimintaan liittyviä tietoja paikkatietoon. Organisaatiot, jotka hallitsevat tietoa sijainnin perusteella, voivat hyödyntää tietoa nopeammin ja tehokkaammin. Tällaisia ovat muun muassa julkishallinnon toimijat ja virastot, logistiikka- ja jakeluyritykset sekä energiantuottajat.

"Yhteistyömme ansiosta vahva paikkatietoteknologiamme ja analytiikkamme yhdistyvät M-Filesin älykkään tiedonhallinnan teknologiaan. Tämä mahdollistaa nopean ja saumattoman pääsyn eri järjestelmissä (ERP, CRM jne.) olevaan liiketoimintatietoon. M-Files kytkee Esrin ArcGIS-paikkatietoalustan suoraan organisaation tietoympäristöön äärimmäisen intuitiivisesti. Tarvittavat asiakirjat ja muut tiedot löytyvät heti suoraan paikkatiedon kautta. Näin liiketoiminnan prosessit, dokumentit ja paikkatieto voidaan yhdistää yhdeksi dynaamiseksi digitaaliseksi kokonaisuudeksi, toteaa Esrin Natural Resources Communities -yksikön johtaja Geoff Wade.

"M-Files auttaa yrityksiä pääsemään eroon tietosiiloista, jotta käyttäjät voivat löytää nopeasti tarvitsemansa tiedon silloin, kun sitä tarvitaan ‒ riippumatta siitä, mihin järjestelmään tieto on tallennettu. M-Files täydentää näin oivallisesti ArcGIS-alustaa tarjoten kattavan 360-asteen näkymän eri liiketoiminnan tietoihin. Tuloksena on se, että organisaatiot voivat tehdä parempia päätöksiä ja vastata liiketoiminnan tarpeisiin aiempaa nopeammin" toteaa M-Files Oy:n toimitusjohtaja Miika Mäkitalo.

"Olemme jo pitkään tehneet yhteistyötä Suomessa M-Filesin kanssa. Esri ja M-Files rakentavat kokonaisratkaisua Vantaan kaupungille maankäytön, kaavoituksen, rakennusvalvonnan ja kuntateknisen infran elinkaaren hallintaan. Ratkaisu sisältää kartta- ja paikkatiedon, prosessiperusteisen toiminnanohjauksen sekä asian- ja dokumenttienhallinnan", kertoo Esri Finland Oy:n toimitusjohtaja Janne Honkonen.

Myös IGas Energy, yksi Britannian johtavista öljyn ja kaasun tuottajista, käyttää M-Filesin ja Esrin yhteisratkaisua turvallisuuteen sekä ISO 9001 -standardiin liittyvien vaatimusten noudattamiseen: IGas Energy Taps M-Files for Quality Management and ISO Certification.

Lisätietoja

Esri ja Vantaan kaupunki ovat mukana M-Filesin Tiedonhallintaseminaarissa 21.9.2017. Vantaan kaupungin esityksen aiheena on "Kaupunkiympäristön elinkaaren hallinnan digiloikka". Esri Finlandin tietoiskut käsittelevät aihetta "Sijaintitiedot digitaalisen maailman menestystekijänä". Tapahtuman ohjelma: M-Filesin Tiedonhallintaseminaari 21.9.2017. Tapahtumaan on ilmoittautunut yli 700 ja tapahtuma on täynnä. Peruutuspaikkoja voi tiedustella: karolina.forss@m-files.com.

Esri

Esri tarjoaa maailman johtavia paikkatietoratkaisuja sekä paikkatiedon hyödyntämisen asiantuntijapalveluja. Esrin ratkaisut ja palvelut auttavat asiakasta ymmärtämään toimintaansa liittyvät maantieteelliset vaikutukset ja tekemään näiden pohjalta entistä parempia tietoon perustuvia päätöksiä. Esrin ArcGIS-paikkatietoalustan avulla paikkatietoa voidaan löytää, käyttää, tuottaa ja jakaa visuaalisesti kartalla helposti ymmärrettävässä muodossa – missä, milloin ja millä laitteella tahansa.

Yli 350 000 organisaatioasiakasta maailmanlaajuisesti luottaa Esrin tuotteisiin ja tuottaa niillä arvokasta tietoa toimintansa tueksi. Esrin tuotteita käyttää yli 75 % Fortune 500 -listan yrityksistä sekä julkishallinto laajalti ympäri maailman. Suomessa Esri Finland Oy:n asiakkaita ovat muun muassa Puolustusvoimat, Fingrid, Maanmittauslaitos, Metsähallitus ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.esri.fi.

Esri Finland Oy:
Toimitusjohtaja Janne Honkonen, puh. 0400 494 492, janne.honkonen@esri.fi ja kuntamyynnistä Jyrki Ahvonen, puh. 040 501 9120, jyrki.ahvonen@esri.fi

M-Files tarjoaa älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa ja prosessienhallintaansa. M-Files toimii täysin uudella tavalla verrattuna perinteisiin järjestelmiin: M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevan liiketoimintatiedon läpi koko organisaation häiritsemättä nykyisten järjestelmien käyttöä ja prosesseja ‒ ja ilman tietojen siirtämistä. M-Files poistaa tietosiilot sekä tarjoaa dynaamisen 360-asteen näkymän ja pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu (verkkolevyt, SharePoint, CRM, ERP ja muut liiketoimintajärjestelmät). Eri järjestelmien tuottama tieto on yhtenäisesti koko liiketoiminnan käytössä. Tietoa hallitaan intuitiivisesti tekoälyä hyödyntäen sisällön, metatietojen sekä merkityksen perusteella. Käyttäjät löytävät nopeasti oikean tiedon ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta.

Arvostetut kansainväliset markkinatutkimuslaitokset ovat nostaneet M-Filesin maailman johtavien toimijoiden joukkoon. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski ja Liikennevirasto. Yhtiöllä on toimipisteet Suomessa, USA:ssa, Kanadassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Australiassa. Lisätietoja: www.m-files.fi.