M-Filesin SaaS-liikevaihto kasvoi yli 100 %

Ohjelmistoyhtiö M-Files Oy kiihdyttää kasvuaan johtavana tiedonhallintapalveluiden toimittajana: vuonna 2019 yhtiön SaaS-liikevaihto eli jatkuva vuosilaskutus (ARR) nousi yli 100 prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna.

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistotalo M-Files on keskittynyt viime vuosina erityisesti ohjelmistopalveluiden (SaaS) kehittämiseen. Vuonna 2019 erityisesti pilvipalveluiden lisääntyneen käytön ansiosta M-Filesin jatkuva vuosilaskutus (ARR) nousi yli 100 prosentilla vuoteen 2018 verrattuna.

M-Filesin pääpalvelu M-Files Online on älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisu, joka mahdollistaa asiakkaiden valita vapaasti samalla ohjelmistolisenssillä käyttöönoton pilvessä, paikallisesti tai näiden yhdistelmänä. M-Files Online integroi eri tietojärjestelmät yhteen ilman tietojen siirtämistä, ja samalla organisaatiot voivat yhdistää pilvi- ja konesaliratkaisut joustavasti.

"Investointimme SaaS-tarjontaan on mahdollistanut sen, että asiakkaamme ovat saaneet M-Files Onlinen tarjoamat teknologiset innovaatiot ja hyödyt käyttöönsä sisältäen välittömän pilvivalmiuden. M-Files Online tarjoaa asiakkaillemme mahdollisuuden hankkia osan palveluista pilvestä ja ylläpitää osaa palveluistaan omassa konesalissa samalla lisenssillä. Siirtyminen pilvipalveluiden käyttöön voidaan tehdä vaiheittain asiakkaan liiketoimintatarpeiden mukaisesti. Uuden innovatiivisen ratkaisumme ansiosta käyttäjät pääsevät käsiksi kaikkeen heille tärkeään tietoon valitsemallaan käyttöliittymällä, koska M-Files Online myös yhdistää eri järjestelmät ja tietovarastot", toteaa M-Filesin toimitusjohtaja Antti Nivala.

Uudet asiakkaat ja kumppanit

Yli 1 300 uutta asiakasorganisaatiota eri toimialoilta otti M-Filesin käyttöön vuonna 2019 globaalisti. Suomessa M-Files on käytössä noin 1 200 asiakkaalla. M-Files myös vahvisti yhteistyötään jälleenmyyjien ja ohjelmistokumppaneiden kanssa. Konica Minoltan kanssa 14 maassa menestyksekkäästi tehty yhteistyö johti koko Euroopan kattavaan yhteistyömalliin. Pohjoismaissa uusia kumppaneita ovat mm. Atea, Iron Mountain, Columbus ja Knowit. M-Files jatkaa myös vahvaa yhteistyötään Microsoftin ja Salesforcen kanssa.

Uudet integraatiot: Microsoft Office 365, Google G Suite ja Salesforce

M-Files julkaisi viime vuonna laajennuksia Microsoft Office 365:een, joiden avulla käyttäjät voivat hallita ja käyttää muissa järjestelmissä olevaa tietoa suoraan Microsoft Teamsin, SharePoint Onlinen ja Outlookin käyttöliittymistä käsin. Asiakkaat saavat käyttöönsä samalla kaikki älykkään tiedonhallinnan mukanaan tuomat edut, jolloin tiedonhallinta voidaan automatisoida ja samalla voidaan varmistaa standardien ja ohjeiden mukainen toiminta.

M-Files lanseerasi myös viime vuonna ratkaisun Google G Suiten käyttäjille, jonka avulla voidaan tehdä tehokasta yhteistyötä turvatun ja älykkään tiedonhallinnan avulla. M-Filesin tarjoama tekoälyavusteinen dokumenttienhallinta, työnkulkujen automatisointi ja metatieto-ominaisuudet parantavat G Suiten tietoturvaa ja tiedonhallintaa. Samalla M-Files mahdollistaa pääsyn eri tietojärjestelmiin ja liiketoimintasovelluksiin tallennettuun tietoon saumattomasti.

M-Files tarjoaa myös vastaavat älykkään tiedonhallinnan toiminnallisuudet Salesforcen käyttäjille, jolloin käyttäjät voivat etsiä, käyttää, muokata ja hallinnoida asiakkaisiin sekä myyntimahdollisuuksiin liittyviä dokumentteja suoraan Salesforcen käyttöliittymässä.

Uudet älypalvelut

M-Files laajensi tekoälypohjaisia palveluitaan uusilla toiminnallisuuksilla: Smart Classifier automatisoi dokumenttien luokittelun, ja M-Files Discovery auttaa tunnistamaan, luokittelemaan ja hallitsemaan dokumentteja, joissa on henkilötunnuksia tai muuta arkaluonteista tietoa.

Muut saavutukset ja palkinnot

Vuonna 2019 M-Files nimettiin visionääriksi Gartnerin Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP) -raportissa sekä johtavaksi tiedonhallintaratkaisun toimittajaksi Nucleus Researchin ECM Technology Value Matrix -raportissa. Loppukäyttäjät nimesivät M-Filesin myös parhaaksi tiedonhallintaohjelmistoksi TrustRadius-palvelussa. M-Files sai Euroopan investointipankin innovaatiopalkinnon visionäärisestä lähestymistavasta tiedonhallintaan. M-Files järjesti myös Euroopan suurimman tiedonhallintaseminaarin, johon osallistui yli 700 alan asiantuntijaa.

M-Files sai myös SOC 2 -sertifioinnin, joka on osoitus siitä, että yhtiö noudattaa tiukkoja tietoturvaohjeita ja -käytäntöjä, joilla voidaan varmistaa asiakastietojen turvallinen säilytys pilvipalveluissa.

Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa Wärtsilä, SSAB, Nokian Renkaat, Valmet, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto.