M-Filesin teknologiayhteistyö kanadalaisen FileFacetsin kanssa mahdollistaa tietojen yhdistämisen Documentumista, OpenTextistä ja IBM FileNetistä

Älykkään tiedonhallinnan edelläkävijä M-Files Oy on aloittanut yhteistyön kanadalaisen FileFacetsin kanssa. FileFacetsin teknologioiden avulla M-Files tarjoaa suoran pääsyn muissa liiketoimintasovelluksissa sijaitsevaan tietoon yhden käyttöliittymän kautta ilman tietojen siirtämistä.

M-Files on aloittanut teknologiayhteistyön FileFacetsin kanssa, joka on erikoistunut edistykselliseen tiedon etsintään, analysointiin, yhdistämiseen sekä siirtoihin. FileFacetsin teknologioihin perustuvat integraatiot mahdollistavat tietojen yhdistämisen useista eri tietovarastoista ja järjestelmistä "saman katon alle" M-Filesin älykerrosteknologian avulla.

M-Files 2018 -ohjelmistoratkaisun myötä julkaistu älykerrosteknologia tarjoaa nopean pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu (verkkolevyt, SharePoint, CRM, ERP ja muut liiketoimintasovellukset). Käyttäjät voivat etsiä tietoa ilman tiedon siirtämistä järjestelmästä toiseen ja häiritsemättä muiden käyttäjien työskentelyä eri järjestelmissä. Ulkoisissa järjestelmissä olevaa tietoa voidaan myös rikastaa metatiedoilla, jolloin tieto on jatkossa helpommin löydettävissä merkityksen ja asiayhteyden perusteella. Dokumentit voidaan luokitella vaikkapa tyypin mukaan (esimerkiksi sopimus tai tarjous). Tämän myötä saadaan käyttöön myös tiedonhallinnan laajat toiminnallisuudet, kuten versionhallinta, automaattiset suojausasetukset, muokkausvaraukset, työnkulut, sähköpostihälytykset sekä erilaiset yhteistoiminnan muodot.

"M-Files on johtava tiedonhallinnan toimittaja, jonka ratkaisut mahdollistavat sen, että tiedon fyysisellä sijaintipaikalla ei ole enää merkitystä. Kun tietoa on tallennettuna useisiin eri liiketoimintasovelluksiin ja kaiken tämän tiedon hallinta turvallisesti ja vaatimustenmukaisesti on hankalaa, yritykset tarvitsevat joustavia ja helppokäyttöisiä ratkaisuja, joiden avulla koko liiketoimintatieto saadaan hallintaan", toteaa FileFacetsin toimitusjohtaja Chris Perram.

Nyt julkistettu yhteistyö FileFacetsin kanssa lisää M-Filesin älykerrokseen pääsyn muun muassa seuraaviin järjestelmiin:

• OpenText Content Server ja OpenText eDocs
  • IBM FileNet
  • Documentum
  • iManage
  • Laserfiche

"Perinteisesti tiedonhallintajärjestelmien uusiminen ja kehittäminen on vaatinut isojen tietomäärien siirtämistä järjestelmästä toiseen. Tämä on usein kallista ja aikaa vievää, mikä estää hyvien kehityshankkeiden edistämisen. M-Files sen sijaan tarjoaa suoran pääsyn kaikkiin tietovarastoihin ilman, että olemassa olevia järjestelmiä tarvitsee muuttaa. M-Files myös hyödyntää tehokkaasti tekoälyä tiedon luokittelussa ja hallinnassa sekä auttaa tunnistamaan eri järjestelmissä sijaitsevat kriittiset dokumentit, kuten umpeutuvat sopimukset tai henkilötietoja sisältävät dokumentit. M-Files 2018:n myötä eri järjestelmissä oleva tieto on vain parin klikkauksen päässä – myös mobiililaitteilla. Kaikki tämä tuo työskentelyyn tehoa ja poistaa samalla tietosiilot eri järjestelmien välillä", kertoo M-Files Oy:n tuotehallintajohtaja Mika Javanainen.

Tutustu tarkemmin: M-Files 2018 ja älykerrosteknologia mahdollistavat uuden tavan hallita tietoa.

FileFacets

FileFacets is a Software-as-a-Service (SaaS) platform that performs sophisticated data discovery and content search of structured and unstructured data within corporate networks, servers, content management systems, email, desktops and laptops. FileFacets identifies sensitive information and personal data, removes redundant data and facilitates the secure transfer of content between repositories, mitigating risk and assisting businesses worldwide in their privacy compliance and data management efforts. Learn more: http://filefacets.com.

Tutustu videon avulla M-Files 2018 -ohjelmistoon
Siirry videokanavalle

M-Files tarjoaa älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa ja prosessienhallintaansa. M-Files toimii täysin uudella tavalla verrattuna perinteisiin järjestelmiin: M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevan liiketoimintatiedon läpi koko organisaation häiritsemättä nykyisten järjestelmien käyttöä ja prosesseja ‒ ja ilman tietojen siirtämistä. M-Files poistaa tietosiilot sekä tarjoaa dynaamisen 360 asteen näkymän ja pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu. Eri järjestelmien tuottama tieto on yhtenäisesti koko liiketoiminnan käytössä. Käyttäjät löytävät nopeasti oikean tiedon ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta.

Arvostetut kansainväliset markkinatutkimuslaitokset ovat nostaneet M-Filesin maailman johtavien toimijoiden joukkoon. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi

M-Files matkaa pääministerin mukana Washingtoniin ja vahvistaa asemaansa Yhdysvalloissa26.11.2018 08:30Tiedote

Yhdysvaltojen suurilla markkinoilla jo hyvän jalansijan saanut ohjelmistoyhtiö M-Files osallistuu pääministeri Juha Sipilän työvierailulle Washingtoniin. Tänään 26.11. alkavan matkan tarkoituksena on vahvistaa Suomen ja Yhdysvaltojen kahdenvälisiä suhteita sekä taloudellista ja teknologista yhteistyötä. M-Filesin toimitusjohtaja Miika Mäkitalo näkee matkan mahdollisuutena vahvistaa M-Filesin asemaa Yhdysvalloissa.

M-Files sai Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinnon14.11.2018 11:00Tiedote

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on myöntänyt M-Filesille palkinnon menestyksestä kansainvälisillä markkinoilla. Kansainvälisen kasvun lisäksi M-Files valikoitui palkinnon saajaksi innovatiivisten älykkään tiedonhallinnan ratkaisujensa sekä Suomen talouteen tekemänsä positiivisen, inspiroivan vaikutuksen ansiosta. M-Files haluaa ratkaista tietokaaoksen aiheuttamat ongelmat sekä muuttaa tavan, jolla tietoa käsitellään.

Gartner: M-Files on tiedonhallinnan globaali visionääri 201830.10.2018 08:10Tiedote

Älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoja kehittävä M-Files on nimetty visionääriksi Gartnerin tiedonhallintaa käsittelevässä globaalissa raportissa. Gartnerin arvio perustuu M-Filesin tiedonhallinnan vision täydellisyyteen sekä toimintakyvykkyyteen markkinoilla. Menestys maailman merkittävimpien markkinatutkimuslaitosten, kuten Gartnerin, raporteissa vauhdittaa suomalaisen ohjelmistoyhtiön kansainvälistymistä.

Pimeä tieto lamauttaa organisaatiot – jopa 30 prosenttia työajastamme kuluu turhaan työhön20.9.2018 08:30Tiedote

Tietokaaos ja pimeä tieto ovat vieneet suomalaiset organisaatiot tilanteeseen, jossa jopa 30 prosenttia työntekijän työajasta voi kulua turhaan ja turhauttavaan työhön. Yli 50 prosenttia organisaatioiden datasta on pimeää tietoa, josta olisi lisäarvoa organisaatiolle, mutta sitä ei pystytä hyödyntämään liiketoiminnassa. Tekoäly voi auttaa ratkaisemaan nämä ongelmat.