Maailmalla tunnettu, Suomessa leivottu Finn Crisp loi uutuuden

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esitelty Finn Crisp -hapankorppu on lajissaan maailman myydyin. Yli 30 maassa myytävä Finn Crisp on useilla markkinoilla yleisnimi hapankorpuille. Olympiavieraiden kanssa Suomesta maailmalle lähtenyt merkki ottaa nyt haltuunsa uuden tuotekategorian, ohuet Suomessa leivotut täysjyväruislastut. Finn Crisp tekee uutuuksien myötä paluun uudistuvalle Helsingin Olympiastadionille ja kannustaa kuluttajia parempaan valintaan myös porrasviikolla 4.-10.11.

Finn Crispin Brand & Portfolio Manager Emilia Taxell ja Helsingin Olympiastadionin viestintä- ja markkinointijohtaja Marju Paju iloitsevat yhteistyöstä, joka tuo Finn Crispin takaisin Stadionille, joka avataan täysin uudistuneena kesällä 2020. #porraspäivät 4.-10.11.2019

Vuonna 1952 esitellyt, Suomessa edelleen leivotut Finn Crisp -hapankorput saavat ainutlaatuisen makunsa aidosta taikinajuuresta ja täysjyvärukiista. Uudet Finn Crisp Snacksit ovat myös leivottu kotimaisesta täysjyvärukiista ilman upporasvaa ja niiden maku on viimeistelty mausteilla. Uusi vehnätön napostelutuote on tarkoitettu kevyeksi ja maukkaaksi energiantuojaksi aterioiden välillä tai rasvaisten perunalastujen sijaan pikkusuolaiseksi nautittavaksi tapahtumiin, elokuviin, illanistujaisiin tai vaikka picnic-koriin. Makuvaihtoehtoja on kaksi: ranskankerma ja sipuli sekä paahdettu paprika ja savustettu chili.

”Usein unohtuu, että Helsingin kisoissa vuonna 1952 esiteltiin Lonkeron lisäksi myös toinen suosittu suomalainen elintarvikeinnovaatio, eli Finn Crisp -hapankorppumme. Finn Crispistä onkin tullut maailmalla yleisnimi hapankorpulle ja se on kohta 70 vuoden ajan ollut maailman myydyin lajissaan. Nyt onkin hyvä hetki tulla mukaan napostelumarkkinalle uusilla Suomessa leivotuilla snackseillä. Ne voittivat tuotekehitysvaiheessaan kaikki tekemämme makutestit joten uskon, että tässä on tiedostavankin kuluttajan seuraava napostelusuosikki paitsi Suomessa, myös maailmalla”, kertoo Finn Crispiä valmistavan Lantmännen Cerealia Oy:n Brand & Portfolio Manager Emilia Taxell ja jatkaa: ”Erityisen suurta ylpeyttä tunnemme päästessämme takaisin Helsingin Olympiastadionille, jonka tapahtumissa on luonnollinen tarve kevyemmälle ja terveellisemmälle naposteltavalle.”

Paluu Helsingin Olympiastadionille

Finn Crispin ja Helsingin Olympiastadionin yhteistyön historia ulottuu vuoteen 1952, jolloin maailmalle esiteltiin ohut ja rapea, helposti nautittava ruisleipä. Onkin luontevaa, että uusi Finn Crisp on vahvasti läsnä 2020 avattavalla uudistuneella olympiastadionilla virallisena yhteistyökumppanina.

”Uudistettu olympiastadion on ympärivuotinen paikka kohtaamisille ja Finn Crisp on juuri sellainen, pitkän yhteisen historian kanssamme jakava brändi, jonka kanssa on helppo tarjota elämyksiä. Maistuva ja terveellinen suomalainen ruis uudessa muodossa sopii hyvin olympiastadionin tarinaan ja siihen tunteeseen, jota tulemme stadionilla vieraillemme tarjoamaan”, kertoo Helsingin Olympiastadionin viestintä- ja markkinointijohtaja Marju Paju.

Finn Crisp tulee olemaan Helsingin Olympiastadionin virallinen napostelutuote ja pikkusuolainen. Sen löytää paitsi Stadionille tulevista tarjoilupisteistä ja ravintoloista, myös kokous-, ja hospitality-palveluiden tarjoamasta sekä Stadionin vierailukeskuksen myymälästä.

Finn Crisp on myös mukana Kunnossa kaiken ikää -ohjelman koordinoimassa #porraspäivät -kampanjassa 4.-10. marraskuuta. Kampanjan tavoitteena on herätellä työyhteisöjä pieniin, jokapäiväisiin valintoihin oman terveyden edistämiseksi.

Emilia Taxell, Portfolio and Brand Manager Crisp, Lantmännen Cerealia Oy, puh. 044 7821322 tai Emilia.taxell@lantmannen.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, 0400 579 653 tai samuel.sorainen@wolfcom.fi

Uudet Finn Crisp Snacksit ovat leivottu kotimaisesta täysjyvärukiista ilman upporasvaa. Ne ovat vahvasti läsnä 2020 avattavalla uudistuneella olympiastadionilla virallisena yhteistyökumppanina. Sitä ennen Finn Crisp kannustaa kaikkia valitsemaan paremmin ja  osallistumaan #porraspäivät -tempaukseen 4.-10.11.
Uudet Finn Crisp Snacksit ovat leivottu kotimaisesta täysjyvärukiista ilman upporasvaa. Ne ovat vahvasti läsnä 2020 avattavalla uudistuneella olympiastadionilla virallisena yhteistyökumppanina. Sitä ennen Finn Crisp kannustaa kaikkia valitsemaan paremmin ja osallistumaan #porraspäivät -tempaukseen 4.-10.11.
Finn Crisp kannustaa kaikkia valitsemaan paremmin ja osallistumaan #porraspäivät -tempaukseen 4.-10.11. Finn Crispin yhteistyökumppanit, Yes Girl -blogin Kriselda Mustonen ja Petra Wettenranta pääsivät testaamaan uudistuneen Helsingin Olympiastadionin A-katsomon portaat.
Yes Girl -blogin Petra Wettenranta ja Kriselda Mustonen mukana Finn Crispin #porraspäivä -kampanjassa.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.

Toni Vilander mukaan Ferrarien myyntiin Suomessa ja Virossa10.8.2020 14:34:57 EESTTiedote

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Ferrari keskittää samalla myyntiään ja huoltoaan Suomessa Luxury Collectionille, jonka Ferrari-myynti on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Lempäälän autotalon kehittämisen lisäksi yhtiö laajentaa toimintansa myös Viroon. Uusi autoliike avataan Tallinnassa perjantaina 14. elokuuta.

Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa7.8.2020 10:37:10 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.