Maailmantilanne sai koiranruokatehtaan toimimaan nopeasti – Rovio Pet Foods kehitti uuden edullisen kotimaisen koiranruokasarjan

Muuttunut maailmantilanne on vaikuttanut myös lemmikinomistajien arkeen, ja yhä useamman ostoksia ohjaa taloudellinen tilanne. Omistajat haluavat silti tarjota lemmikeilleen parasta, ja kaipaavat edullisempaa kotimaista vaihtoehtoa koiran ruokakuppiin. Tähän tarpeeseen Rovio Pet Foods kehitti ennätysajassa uuden aikuisen koiran täysravintosarjan.
Rovio Pet Foodsin tehdas sijaitsee Loimaalla.

Rovio Pet Foodsin Rehti-koiranruoka on aikuisille koirille tarkoitettu täysravinto, joka takaa ravitsevan ja maittavan aterian edullisemmin. Sarjaan kuuluvat Rehti kotimainen kananappula ja Rehti kotimainen possunappula.

– Halusimme olla mukana tukemassa suomalaisten koirien omistajien arkea tässä haastavassa tilanteessa, kun elinkustannukset edelleenkin nousevat. Siksi kehitimme Rehti-täysravintosarjan, joka on kotimainen haastaja edulliselle tuontiruoalle, sanoo Rovio Pet Foodsin perustaja ja toimitusjohtaja Tero Rovio.

Edullinen ja laadukas

Rehti-koiranruoan tuotekehitys aloitettiin keväällä 2022, kun ensimmäiset viestit jälleenmyyjiltä ja kuluttajilta saapuivat tarpeesta saada edullisempaa kotimaista koiranruokaa. Rovio Pet Foodsilla haluttiin, että jokaisella koiranomistajalla on mahdollisuus valita kotimainen koiranruokavaihtoehto koirien lukumäärästä tai omasta taloustilanteesta riippumatta.

Tuotekehityksen tavoitteeksi otettiin aikuisen koiran täysipainoinen ja laadukas arkiruoka, jossa on kaikki tarpeellinen. Puhtaat kotimaiset raaka-aineet tulevat lähiseudun tuottajilta, ja makuvaihtoehtoina ovat kana ja possu. Rehti kuivaruoka sopii aikuisille koirille, joilla ei ole ravitsemuksen suhteen erityistarpeita.

– Olemme ketterä kotimainen toimija, joten saimme tuotekehityksen ja tuotannon nopeasti käyntiin. Pystymme reagoimaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin, koska kaikki suunnittelusta valmistamiseen ja pakkaamiseen asti tapahtuu omassa tehtaassamme ilman ylimääräisiä välikäsiä. Ruoan valmistuskustannukset pysyvät kohtuullisina, ja siksi Rehti on edullista, jatkaa Tero Rovio.

Korona-aika kasvatti koirien määrää ja kiinnostusta kotimaiseen tuotantoon

Koirien määrä kasvoi korona-aikana huomattavasti, ja samanaikaisesti kriisit Euroopassa ovat kasvattaneet kiinnostusta kotimaiseen tuotantoon ja omavaraisuuteen.

Kotimaisuus on Rovio Pet Foodsille tärkeä arvo kaikessa. Rehti-koiranruoalla on Avainlippu-merkki, ja sen kotimaisuusaste on 98 prosenttia.

Rehti-koiranruokaa on jo kuluttajien saatavilla päivittäistavarakaupoissa, erikoismyymälöissä ja verkkokaupoissa.

toimitusjohtaja Tero Rovio, Rovio Pet Foods, tero.rovio@roviopetfoods.fi, p. 0500 741 679

Rovio Pet Foods Oy on vuonna 2019 perustettu lemmikkieläinten ruokia valmistava suomalaisyritys. Tehdas sijaitsee Loimaalla. Rovio Pet Foods suunnittelee ja valmistaa omassa tehtaassaan Rehti-koiranruokaa sekä Werraton koiran- ja kissanruokia. Rovio Pet Foods käyttää tuotteissaan puhtaita laadukkaita kotimaisia raaka-aineita, joista iso osa on lähituotantoa. www.roviopetfoods.fi

Rovio Pet Foodsin tehdas sijaitsee Loimaalla.
Rovio Pet Foodsin perustaja Tero Rovio
Rehti-koiranruoka on edullisempi kotimainen täysravinto aikuiselle koiralle.

Idea Groupissa työskentelee yli 30 viestinnän, tapahtumien ja markkinoinnin asiantuntijaa. Yritys on perustettu vuonna 2021, kun pitkän linjan toimijat Viestintätoimisto Telegraafi ja tapahtumatoimisto Tapahtumallinen yhdistivät osaamisensa. Toimistomme sijaitsevat Helsingissä ja Turussa.

MEDIEINJBUDAN TILL BAKGRUNDSINFO ons. 24.4 kl. 9.30–11: MS-sjukdomsbilden uppdateras12.4.2024 08:10:06 EEST | Kutsu

Idag får personer med MS helt andra framtidsutsikter än för till exempel 10 år sedan. Behandlingen för sjukdomen har utvecklats kraftigt. Forskarsamfundet har uppnått genombrott i att få reda på sjukdomens uppkomstmekanism. Samtidigt insjuknar allt fler i MS. Finlands Neuroförbund och Finlands MS-stiftelse bjuder in journalister till ett bakgrundsinfotillfälle via Teams. På programmet står de färskaste uppgifterna om incidens, behandling och prognos av multipel skleros (MS), samt om forskningen. Samtidigt publiceras MS-stiftelsens forskningsfinansiering för år 2024. Vid slutet av evenemanget har journalisterna möjlighet att ställa frågor till experter. Tillfället är endast avsett för medierepresentanter. Kl. 9.30 Välkomsttal Helena Ylikylä-Leiva, verkställande direktör, Finlands Neuroförbund rf Vad innebär det att insjukna i MS idag? Juha-Pekka Erälinna, docent i neurologi, styrelseordförande, Finlands Neuroförbund rf MS i Finland och resten av världen – senaste fakta Merja Soilu-Hänni

KUTSU TAUSTAINFOON MEDIALLE ke 24.4. klo 9.30–11: Kuva MS-taudista päivittyy12.4.2024 08:10:06 EEST | Kutsu

MS-tautiin sairastuvalle avautuu tänään aivan erilainen näkymä tulevaan kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Sairauden lääkehoito on kehittynyt voimakkaasti. Tiedeyhteisö on saavuttanut läpimurtoja sairauden syntymekanismin selvittämisessä. Samaan aikaan MS-tautia sairastavia on yhä enemmän. Neuroliitto ja Suomen MS-säätiö kutsuvat toimittajat taustoittavaan infotilaisuuteen Teamsin välityksellä. Luvassa on tuoreinta tietoa multippeliskleroosin eli MS-taudin esiintyvyydestä, hoidosta ja ennusteesta sekä tutkimuksesta. Samassa yhteydessä julkistetaan Suomen MS-säätiön vuoden 2024 tutkimusapurahat. Toimittajilla on mahdollisuus esittää asiantuntijoille kysymyksiä tilaisuuden lopussa. Tilaisuus on suunnattu vain median edustajille. Klo 9.30 Tilaisuuden avaus Helena Ylikylä-Leiva, toimitusjohtaja, Neuroliitto ry Mitä MS-tautiin sairastuminen tarkoittaa tänään? Juha-Pekka Erälinna, neurologian dosentti, hallituksen puheenjohtaja, Neuroliitto ry MS-tauti Suomessa ja maailmalla - päivitetyt faktat

Harvinaissairauksien päivä nostaa tasa-arvon tapetille: korjataanko lääkkeiden erikoiskorvattavuuden epäkohta 15 vuoden odotuksen jälkeen?29.2.2024 12:45:57 EET | Tiedote

Sosiaali- ja terveysministeriölle luovutettu aloite tähtää harvinaissairauksia sairastavien potilaiden yhdenvertaisuuden parantamiseen Suomessa. Aloitteen hyväksyminen mahdollistaisi ylemmän erityiskorvattavuuden hakemisen harvinaissairauksien hoitoon tarkoitetuille lääkkeille ilman todellisia lisäkustannuksia valtiolle.

Korona räjäytti lääkinnällisten tutkimusvalaisimien kysynnän – Merivaaran tuotanto viedään käsistä29.1.2024 10:00:00 EET | Tiedote

Lojer-konsernin tytäryhtiö Merivaara on lisännyt Q-Flow-leikkausalivalaisimien sarjaan kaksi uutta valaisinta, jotka soveltuvat leikkaussalien lisäksi monenlaisiin potilas- ja toimenpidehuoneisiin. Suomessa suunnitellut ja valmistetut valaisimet ovat tällä hetkellä erittäin kysyttyjä eri puolilla maailmaa, sillä hoitojonoja puretaan kaikkialla koronan jälkeen myös leikkaussalien ulkopuolella.