Magic Cloud Oy

Magic Cloud herättää keskustelua organisaatioiden tietoturvatasosta Putinproof-kampanjallaan

Vallitseva maailmantilanne on herättänyt aiempaa todellisempia uhkakuvia tietoturvaan kohdistuvista häiriöistä. Uhkakuvista huolimatta toimia tietoturvan uudelleen arviointiin organisaatioissa ei ole vielä lähdetty kunnolla tekemään. Putinproof-kampanjalla halutaan herättää keskustelua ja lisätä organisaatioiden tietoisuutta, miten maailmantilanne vaikuttaa organisaation tietoturvaan ja miten siihen pitäisi reagoida.

Magic Cloud on käynnistänyt Putinproof-kampanjan, jolla halutaan herättää keskustelua tärkeiden tietoturva-asioiden ympärillä vallitsevassa maailmantilanteessa. Kampanjalla halutaan erityisesti lisätä organisaatioiden tietoisuutta, miten maailmantilanne vaikuttaa organisaation tietoturvaan ja miten siihen pitäisi reagoida. Kampanjassa nostetaan esille kriittisen datan sijainti, henkilöstön tietoturvaosaaminen sekä kriisitilanteisiin valmistautuminen.

Turvallisuusympäristömme on muuttunut voimakkaasti koko 2020-luvun alkuvuosien ajan. Aihe on ylittänyt uutiskynnyksen päivittäin ja aiheesta on käyty keskustelua vilkkaasti myös kahvitunneilla. Kriisitietoisuus ei vielä kuitenkaan ole näkynyt kovinkaan selvästi siinä, että organisaatioissa tietoturvan tasoa olisi arvioitu uudestaan ja mahdollisia epäkohtia lähdetty korjaamaan. Haluamme herättää organisaatioita toimimaan hyvän sään aikana, sillä liian usein riittämättömään tietoturvaan herätään vasta silloin kun jotain sattuu, kertoo Magic Cloudin toimitusjohtaja Timo Haapavuori.

Oikea aika tietoturvatason arvioinnille oli eilen. Tätä moni organisaatio ei ole toteuttanut vielä tänään. Muuttuva tilanne on tuonut uusia uhkia, joihin jokaisen organisaation pitäisi olla valmistautunut huomista varten. Tietoturva ei ole pelkästään suojausta, vaan myös varautumista ja valmistautumista niihin tilanteisiin, jotka estävät esimerkiksi kriittisen datan saannin sen sijainnista. Varautuminen erilaisiin tietoturvauhkiin valmistaa organisaatioita paremmin turvalliselle tulevaisuudelle.

Halusimme luoda huomiota herättävän kampanjan, jotta saamme tärkeälle asialle sen arvoisen näkyvyyden. Toivomme, että kampanjan avulla voidaan herätellä organisaatioita ja tietoturvaa lähdetään viemään suuntaan, jota tämä maailmantilanne vaatii, kertoo Magic Cloudin markkinointipäällikkö Mari Asmala.

Kampanjassa Magic Cloud jakaa tietoturvaosaamistaan erilaisilla sisällöillä, joita voi hyödyntää tietoturvatason arvioinnissa. Osana arviointia on luotu testausalusta, jossa voi testata kuinka Putinproof yritys on. Testiin on nostettu tärkeitä sekä myös kriittisiä toimia, joilla yritys voi valmistautua paremmin tulevaisuuden uhkiin, joita on aiemmin pidetty epätodennäköisinä.

Timo HaapavuoriToimitusjohtaja

Timo Haapavuori on Magic Cloudin toimitusjohtaja, joka herää edelleen 26 yrittäjävuoden jälkeen joka aamu tekemään parempaa pilvipalvelua.

Puh:050 584 2585timo.haapavuori@magiccloud.fi

Magic Cloud Oy
Hallituskatu 8

Magic Cloud on vuonna 2012 perustettu pilvipalveluiden asiantuntijayritys, jonka tavoitteena on auttaa asiakkaitaan tekemään parempaa liiketoimintaa toimivalla, kustannustehokkaalla ja tarpeisiin rakennetulla pilviympäristöllä. Magic Cloud auttaa yrityksiä hybridiympäristöissä tarjoamalla Managed Cloud -palvelua omassa, asiakkaiden tarpeisiin kehitettävässä pilvessä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Magic Cloud Oy

Dan Ahlstedt on valittu Magic Cloud Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi ja tulee vahvistamaan Magic Cloudin kasvumatkaa13.12.2023 07:30:00 EET | Tiedote

Dan Ahlstedt on valittu Magic Cloudin hallituksen puheenjohtajaksi ja hän tulee vahvistamaan Magic Cloudin kasvua vahvalla kokemuksella ja osaamisellaan. Magic Cloud on kasvumatkalla Euroopan johtavaksi Managed Cloud -palveluiden tuottajaksi omalla pilvipalvelulla. Tätä kasvumatkaa vahvistamaan tarvitaan näkemystä, jolla Magic Cloudin johto voi viedä strategiaa eteenpäin.

Lähes puolet Magic Cloudin infra-asiantuntijoista on koulutettu oman trainee-ohjelman kautta14.6.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Magic Cloudin trainee-ohjelma käynnistyi tammikuussa 2021. Kaksi ja puoli vuotta myöhemmin lähes puolet Magic Cloudin infra-asiantuntijoista on koulutettu oman trainee-ohjelman kautta. Traineelaiset työskentelevät normaalisti osana Magic Cloudia, mutta heidän osaamisensa kehittämiselle on oma polkunsa, joka on suunniteltu henkilöiden pohjaosaamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.