Osuuskunta Maitomaa

Mahotonta nimittelyä

Maetomuan meijjerillä o ruapustettu työsopimuksija nii, että käs vässyy.

Emmi, Iita, Jyri, Viljo, Heidi, Petri, Lauri, Joonas, Ira, Joni, Reetta ja Santtu tulloo kesätuuniin. (Samate Miro, Mikko, Miska ja Miika – mutta ee toevoakkaan oppija erottammaan niitä toesistaan.)

Hännähueppuna vua ee totisesti vähäpätösimpänä myö suatiin

UUS TOEMITUSJOHTAJA.

Ukon nim o Markku Iivonen. Tiplomi-insinjööri tulloo meille Apetit Oyj:n pakastetirehtöörin hommista. Kaaheen näläkäne se o aena ollu kasvattammaan tulosta ja kehittämmään toemintoo. Kielpiätäki näemmä löötyy:

– Minua puhutteli Maitomaan vahva kehitystahto. Tuotteisiin ja tuotekehitykseen panostetaan nyt aktiivisesti, ja vienti on yksi fokus suomalaiselle elintarvikeyritykselle, Iivosen Markku huastelloo.

Ee taijja olla mikkään turha tolovana, ku o senki hoksanna, että meijjän meijjerillä o semmonen lupsakka viilis: hommoo tehhään tosissaan vua ee totisena.

Maetomuan hallintoneuvvoston nuijjanvarrenjatke Matti Kärkkäinen huastaa Markusta pelekkee hyvvee. Sapuskasektor heittää häränpyllyä, vua Markulla o taetoa tulukita hässäkkätä ja polokasta hommoo etiäppäen.

Lypsytaetoa Markulla ee ou. Hiihosta se tykkää – vua eehä nyt ou lunta muassa, vaekka kohta o juhannus. Eli vaekuttaa siltä, että Markulla o hövelisti joutoaekoo pistee vipinätä maetomualaasten piänuppeihin. Nii että suap nähä, mitä tästä oekeen tulloo! Voe hik tulla ja konneet ulista, kuha homma suahaan pierastua oekeen tosissaan vaahtiin.

– – –

Markku Iivonen Maitomaan toimitusjohtajaksi

Osuuskunta Maitomaan toimitusjohtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri Markku Iivonen. Hän siirtyy Maitomaan vetovastuuseen Apetit Oyj:n pakastetuoteryhmän johtajan tehtävistä.

Aiemmin Mölnlycke Health Care Oy:ssä ja UPM-Kymmene Oyj:ssä työskennelleen Iivosen uravalintoja on ohjannut luja kiinnostus kasvuun ja kehitykseen.

– Minua puhutteli Maitomaan vahva kehitystahto. Tuotteisiin ja tuotekehitykseen panostetaan nyt aktiivisesti, ja vienti on yksi fokus suomalaiselle elintarvikeyritykselle, Markku Iivonen toteaa.

Eri puolilla Suomea asunut Iivonen tunnistaa myös Maitomaan hengen, savolaisen lupsakkuuden.

– Työtä tehdään tosissaan muttei vakavissaan. Kasvutarinat eivät synny yksin vaan yhdessä, ja Maitomaalla on huippujoukkue. Sekin tarvitsee valmentajan, jotta peli kulkee kuin Suomen jääkiekkomaajoukkueella, Iivonen sanoo.

Maitomaan hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Kärkkäinen on tyytyväinen pystyvän ja aikaansaavan Iivosen valintaan.

– Maitomaan tulevaisuus näyttää hyvältä. Keskellä elintarvikesektorin murrosta meillä on käynnissä kymmenen miljoonan investointi uuteen tuotantotilaan. Markku on tuon murroksen tulkki ja tuloksekkaan kehityksen toimeenpanija, Matti Kärkkäinen sanoo.

Hiihtoa ja muuta liikuntaa harrastavan Markku Iivosen kokemukset maitotiloista juureutuvat lapsuusmuistoihin sukulaisten pientiloista. Lypsytaitoa Iivosella ei ole – ainakaan vielä.

Maitomaa työllistää nuoria kesätöihin

Osuuskunta Maitomaa on palkannut kuusitoista nuorta kesätöihin. He työskentelevät mm. raejuuston, voin ja palautusjuomien valmistuksessa Suonenjoella.

Lisätiedot:

Markku Iivonen, toimitusjohtaja (1.9. alkaen), puh. 040 533 0212
Matti Kärkkäinen, hallintoneuvoston puheenjohtaja, puh. 0400 575 128

Jakelu:

STT Info
www.maitomaa.fi

Osuuskunta Maitomaa
Kuopiontie 2
77600 Suonenjoki

Osuuskunta Maitomaa on itsenäinen, Suonenjoella toimiva meijeri. Vuodesta 1915 saakka toiminut meijeri jalostaa vuosittain 75 miljoonaa litraa lähimaitoa raejuustoksi, voiksi, nestemaidoksi, jogurteiksi ja UHT-tuotteiksi. Maitomaa valmistaa myös kauratuotteita. Omien tuotteidensa lisäksi Maitomaa tekee sopimusvalmistustuotteita muun muassa Olville. Maitomaalle on myönnetty lehmien hyvinvointia mittaava Welfare Quality® -sertifikaatti. www.maitomaa.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Osuuskunta Maitomaa