Maiju ”Mansikkka” Voutilaisen Itke minulle taivas on hengästyttävä ja lohdullinen runoteos kipeistä asioista.

Miten selviytyä, kun on niin rikki että jo hengittäminen sattuu? Miltä tuntuu, kun on elettävä pelkällä murheella ja kaaoksella? Kun alakulo valtaa mielen ja hajoaminen on jo lähellä. Maiju Voutilainen eli Mansikkka (s. 1996) on tunnettu tubettaja, jonka Mielenterveyden keskusliitto nimesi vuoden 2017 Hyvän mielen lähettilääksi tunnustuksena rohkeudesta puhua julkisesti mielenterveysongelmista. Itke minulle taivas on hänen esikoisteoksensa.

Kirjoittaja päästää lukijan ihonsa alle, pimeisiin ja kylmiin huoneisiin, joihin alkaa pikkuhiljaa virrata valoa ja lämpöä. Näissä sydänverellä kirjoitetuissa runoissa ja mietteissä on lohdutuksen voimaa. Jokainen meistä on arvokas.

Itke minulle taivas ilmestyy 17.11. ja on silloin arvosteluvapaa.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lehdistökuvat: http://mediapankki.otava.fi/

Haastattelupyynnöt: anne.seppala@troot.network

Kaisu-Maria Toiskallio
kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Kasvuyrittäjyydestä kertova tietokirja lahjoitetaan kaikille lukion kakkosluokkalaisille19.9.2018 08:50Tiedote

Kotimaista kasvuyrittäjyyttä ja startup-kenttää käsittelevä Kutsuvat sitä pöhinäksi – Tositarinoita kasvuyrittäjyydestä -tietokirja (Otava, 2018) lahjoitetaan syksyn 2018 aikana kaikille lukion toista luokkaa käyville oppilaille. Kirjan 35 000 kappaleen erikoispainokseen on kirjoittanut alkusanat tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Ainutlaatuisen lahjoitushankkeen yhteydessä käynnistyy myös sarja yrittäjävierailuja Suomen lukioissa, mukana mm. Risto Siilasmaa ja Ilkka Paananen.