Maljalahden S-market avataan huomenna 8.9.2022 klo 10

Torstaina 8.9.2022 klo 10 avataan upea, trendikäs ja moderni, mutta silti myös kotoisa, läheinen ja lämminhenkinen S-market Maljalahti Kuopiossa. Uudessa myymälässä on korostettu ostamisen helppoutta, käytännöllisyyttä, laatua, monipuolisuutta.

Valikoimaa lähialueen asukkaiden tarpeiden mukaan

Valikoimien rakentamisessa on huomioitu alueen kotitalouksien koko ja väestön ikäjakauma, samoin asukkaiden toiveet ja odotukset, joita selvitettiin viime vuonna kyselytutkimuksella. Asiakkaiden toivomia tuotteita tullaan lisäämään hyllyille matalalla kynnyksellä. Kokonaisvalikoima kattaa noin 10 000 tuotetta.

Tuoteryhmäkohtaisiin perusvalikoimiin on tehty profiloituja painotuksia etupäässä tuoretuotteissa, muun muassa juustoissa. Juomaosastolla painottuvat käsityöläisoluet sekä muut erikoisjuomat ja pakasteissa jäätelövalikoima tulee olemaan kesäsesongin aikana poikkeuksellisen runsas. Myös paikalliset tuotteet saavat reilusti tilaa, asukaskyselyssä esiin nousseiden toiveiden mukaisesti.

Vastuullinen investointi

Vastuullinen rakentaminen on lähtökohtana kaikissa PeeÄssän investoinneissa.

S-market Maljalahti ei tuota lainkaan hiilidioksidipäästöjä ympäristöystävällisen kylmätekniikan, lämmön talteenoton, maalämmön hyödyntämisen sekä uusiutuvan energian ansiosta. Kiinteistön katolla aurinkovoimala tuottaa sähköä omaan käyttöön.

Palveluita myös veneilijöille

Lähialueen asukkaiden lisäksi S-market tulee palvelemaan kesäaikaan veneilijöitä ja muita sataman kävijöitä. Palvelukokonaisuutta tullaan täydentämään veneilijöiden kaipaamilla palveluilla. Veneilijöiden käyttöön rakennetaan veneiden tankkauspiste sekä wc-, peseytymis- sekä pyykinpesutilat.

S-marketin ylätasanteen kesäravintola avataan ensi keväänä. S-marketin parkkipaikan laidalle avataan ABC-polttonesteautomaatti. Piha-alueelta löytyy myös sähköautojen latauspiste.

Investointi oli kokonaisuudessaan noin 4 miljoonaa euroa ja S-market Maljalahti työllistää 14 henkilöä.