Maljalahden S-market avataan huomenna 8.9.2022 klo 10

Torstaina 8.9.2022 klo 10 avataan upea, trendikäs ja moderni, mutta silti myös kotoisa, läheinen ja lämminhenkinen S-market Maljalahti Kuopiossa. Uudessa myymälässä on korostettu ostamisen helppoutta, käytännöllisyyttä, laatua, monipuolisuutta.

Valikoimaa lähialueen asukkaiden tarpeiden mukaan

Valikoimien rakentamisessa on huomioitu alueen kotitalouksien koko ja väestön ikäjakauma, samoin asukkaiden toiveet ja odotukset, joita selvitettiin viime vuonna kyselytutkimuksella. Asiakkaiden toivomia tuotteita tullaan lisäämään hyllyille matalalla kynnyksellä. Kokonaisvalikoima kattaa noin 10 000 tuotetta.

Tuoteryhmäkohtaisiin perusvalikoimiin on tehty profiloituja painotuksia etupäässä tuoretuotteissa, muun muassa juustoissa. Juomaosastolla painottuvat käsityöläisoluet sekä muut erikoisjuomat ja pakasteissa jäätelövalikoima tulee olemaan kesäsesongin aikana poikkeuksellisen runsas. Myös paikalliset tuotteet saavat reilusti tilaa, asukaskyselyssä esiin nousseiden toiveiden mukaisesti.

Vastuullinen investointi

Vastuullinen rakentaminen on lähtökohtana kaikissa PeeÄssän investoinneissa.

S-market Maljalahti ei tuota lainkaan hiilidioksidipäästöjä ympäristöystävällisen kylmätekniikan, lämmön talteenoton, maalämmön hyödyntämisen sekä uusiutuvan energian ansiosta. Kiinteistön katolla aurinkovoimala tuottaa sähköä omaan käyttöön.

Palveluita myös veneilijöille

Lähialueen asukkaiden lisäksi S-market tulee palvelemaan kesäaikaan veneilijöitä ja muita sataman kävijöitä. Palvelukokonaisuutta tullaan täydentämään veneilijöiden kaipaamilla palveluilla. Veneilijöiden käyttöön rakennetaan veneiden tankkauspiste sekä wc-, peseytymis- sekä pyykinpesutilat.

S-marketin ylätasanteen kesäravintola avataan ensi keväänä. S-marketin parkkipaikan laidalle avataan ABC-polttonesteautomaatti. Piha-alueelta löytyy myös sähköautojen latauspiste.

Investointi oli kokonaisuudessaan noin 4 miljoonaa euroa ja S-market Maljalahti työllistää 14 henkilöä.

Lähtölaukaus PeeÄssän juhlavuoteen30.11.2022 14:14:30 EET | Uutinen

Vuoden 1902 lopulla joukko edistysmielisiä pohjoissavolaisia halusi varmistaa osuusliikkeen jäsenille tavaroiden ja palvelujen saannin hyvään hintaan. Päätöksenteko saatiin osuuskunnan omien jäsenten käsiin ja myös tulosta päästiin käyttämään oman kaupan ja asiakkaiden parhaaksi. Näin syntyi osuuskauppa, jonka asiakasomistajat omistavat. Ensimmäinen kauppa avattiin Pohjois-Savoon Lapinlahdelle vuoden 1903 alussa. Juhlistamme 120 vuotista matkaamme alueellamme erilaisin tarinoin, eduin ja tapahtumin, tunnetta ja hyötyä on siis varmasti luvassa. Lähtölaukauksena juhlavuoteen haluamme tarjota yli 2000 peeässäläiselle lisäetuja. Etuja hyvinvointiin Juhlavuoden kunniaksi tarjoamme henkilöstöllemme lisätukea hyvinvointiin myös vapaa-ajalla. Jokaiselle peeässäläiselle lisätään hyvinvointietuihin 120 euroa normaalin 180 euron lisäksi. Henkilöstön käytettävä summa ensi vuodelle on siis yhteensä 300 euroa. Etua voi hyödyntää oman tarpeen mukaan liikunnan ja hyvinvoinnin lisäksi myös kulttuuripal

Tiina Tolvanen PeeÄssälle henkilöstöjohtajaksi7.11.2022 14:02:15 EET | Uutinen

Osuuskauppa PeeÄssän uudeksi henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on valittu MMM Tiina Tolvanen. Tiina siirtyy vuoden vaihteessa PeeÄssälle Pohjois-Karjalan Osuuskaupasta, jossa hän toimii tällä hetkellä johtoryhmän jäsenenä, palveluliiketoimintojen toimialajohtajana sekä PK Terveyden toimitusjohtajana. - Henkilöstöjohtajan tehtävä kiinnosti laajasti sekä S-ryhmän sisällä että ulkopuolella ja valintaa päästiin tekemään jopa yli sadan potentiaalisen ehdokkaan joukosta. On ilo saada Tiina vahvistamaan PeeÄssän joukkuetta juuri nyt, kun lähdemme yhteiselle matkalle kohti parhaan elämän edelläkävijyyttä, kertoo PeeÄssän toimitusjohtaja Mikko Junttila. Tiinalla on laaja kokemus eri toimialoilta ja tehtävistä myös S-ryhmän ulkopuolelta. Hän aloittaa henkilöstöjohtajana PeeÄssällä 1.1.2023. - Tällä hetkellä päällimmäisenä tunteena on syvä kiitollisuus PKO:n ja PK Terveyden työkavereita kohtaan. S-ryhmäläisittäin uusien liiketoimintojen parissa olemme tehneet uudisraivaajan uskoa, roh

PeeÄssä jatkaa sähkön säästämistä, erityisesti kulutushuippujen hetkillä11.10.2022 08:01:37 EEST | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä on mukana valtakunnallisissa energiansäästötalkoissa. Toimipaikkojen lämpötilaa on laskettu yhdellä asteella ja sähkönkulutusta vähennetään huippukulutuspiikkien aikana aamuisin ja alkuiltaisin. – Olemme parantaneet energiatehokkuuttamme systemaattisesti jo pitkään ja onnistuneet pienentämään energian kokonaiskulutustamme esimerkiksi viimeisten viiden vuoden aikana lähes kolmanneksella. Tulemme tekemään edelleen erilaisia toimenpiteitä ja etsimään uusia keinoja sähköpulan hillitsemiseksi, toteavat PeeÄssän vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen, kiinteistöpäällikkö Tomi Vierimaa ja ylläpitopäällikkö Jussi Lampinen.