Mallaskosken panimo nostaa maljan omalla oluella ikinuorelle K-Citymarket-ketjulle

Tänä vuonna 100-vuotisjuhliaan viettävä Mallaskosken panimo osallistuu 50 vuotta täyttävän K-Citymarket-ketjun juhlintaan valmistamalla hypermarketketjulle oman juhlaoluen. Pehmeän maltainen ja punertava K-Citymarket 50 Juhlaolut sopii monipuoliseen käyttöön. Oluttölkin kylkeä koristaa K-Citymarketin virallinen juhlavuoden tunnus.

Mallaskoski 100 vuotta -teemakuva.

Mallaskosken panimo on valmistanut K-Citymarket-ketjulle pehmeän maltaisen ja punertavan K-Citymarket 50 Juhlaoluen. Idea yhteisestä juhlaoluesta syntyi viime syksynä, kun seinäjokelaispanimo ja hypermarketketju päättivät juhlistaa molempien merkittäviä virstanpylväitä yhteisen oluen merkeissä. K-Citymarket 50 Juhlaolut on saatavissa K-Citymarketeista maaliskuun alusta lähtien.

”On ilo ja kunnia olla mukana juhlistamassa kaikille suomalaisille tutun KCM-brändin juhlavuotta yhteistyön merkeissä. Ilmassa on vielä kaksinkertaisen juhlan tuntua omankin panimon juhlavuoden vuoksi. Ajatus ja toteutus tuntuivat siksi erityisen hauskalta” kertoo Mallaskosken panimomestari Jyri Ojaluoma.

K-Citymarket 50 Juhlaolut, 4,7 %, on luotu K-ryhmän toiveita kuunnellen. Oluen etiketti on suunniteltu yhdessä ja sitä koristaakin K-Citymarketin virallinen juhlavuoden logo.

Monen oluenystävän mieleen oleva juhlaolut on tasapainoinen, maultaan pehmeän maltainen ja väriltään punertava amber lager. Olut sopii moniin eri tilanteisiin ja käyttötarkoituksiin. Se on erinomainen seurustelujuoma ja upea kumppani erilaisille ruokalajeille kuten paistetulle riisille ja curryruoille, erilaisille possuruoille sekä grilliribseille ja -makkaroille.

K-Citymarket-ketjun tarina sai alkunsa vuonna 1971, kun ensimmäinen K-Citymarket-myymälä avattiin Lahden Paavolassa. Tämän päivän K-Citymarket on moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset valikoimat elintarvikkeita ja käyttötavaroita. Suomessa on tällä hetkellä 81 K-Citymarketia, joissa kaikissa vietetään 50-vuotisjuhlia läpi vuoden.

”K-Citymarket on virkeä viisikymppinen, joka on muuttunut asiakkaidensa mukana koko historiansa ajan. Asiakkaat toivovat valikoimaamme runsaasti erilaisia vaihtoehtoja. Tällä hetkellä he ovat erityisen kiinnostuneita muun muassa erilaisista artesaanioluista. Tämän vuoksi on hienoa päästä vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin tuotteella, jonka pientuottaja on suunnitellut juuri meitä silmällä pitäen”, K-Citymarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki kuvailee.

Mallaskosken panimo on yksi vanhimmista yhä toiminnassa olevista suomalaisista käsityöläispanimoista. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 100 vuotta, kun panimon perustaja Johan Wallenius aloitti juomien valmistuksen Seinäjoen mylvivän kosken rannalla.

Mallaskosken synkän puhuvat oluet valmistetaan edelleen samaisen hyisen kosken varrella samaa perinnehiivaa käyttäen ja samalla periksi antamattomalla elämän asenteella. Kuluva vuosi on Mallaskoskelle pelkkää juhlaa, jota vietetään niin uusien tuotteiden kuin erilaisten tapahtumien merkeissä.

K-Citymarket 50 Juhlaolut
Oluttyyli: Amber lager
Maltaat: Pils, Vienna, Crystal ja Black
Humalat: Magnum ja Cascade
EBU: 32
Alkoholiprosentti: 4,7 %
Pakkaus: 33 cl, kierrätystölkki

Daniel Wallenius
daniel@mallaskoski.com
www.mallaskoski.com

Mallaskoski 100 vuotta -teemakuva.
K-Citymarket 50 Juhlaolut -tuotekuva
Panimomestari Jyri Ojaluoma. Kuva: Anikó Lehtinen.
Panimomestari Jyri Ojaluoma. Kuva: Anikó Lehtinen.
Mallaskoski 100 vuotta logo nega
Mallaskoski 100 vuotta logo pos.

Tiedote: Lääkäri Pippa Laukka komppaa kokkeja Frex-perunasta: ”Erityisen maukas ja koostumukseltaan poikkeuksellisen laadukas – täydellinen kokonaisuus”24.3.2021 09:20:00 EET | Tiedote

Voiko perunaa syödä, jos laihduttaa? Voiko perunalla korvata eläinperäisiä proteiineja? Montako perunaa tarvitaan, jotta päivittäinen kalsiumin tarve täyttyy? Lääkäri ja terveysbloggaaja Pippa Laukka tutustui Frex-perunan laboratoriotuloksiin. Hän suosittelee perunaa terveellisen ravinnon perustaksi.

Tiedote: Sami Tallbergin Villiyrttikeittokirjasta kymmenes painos – Paras on nyt vielä parempi juhlapainos23.3.2021 08:10:00 EET | Tiedote

Huippukokki Sami Tallbergin ensimmäisestä Villiyrttikeittokirjan painoksesta on kulunut 10 vuotta. Nyt täydennetty 111 villikasvia käsittelevä ja 528-sivuinen juhlapainos on kymmenes. Tallbergin kirja on jo klassikko. Hämmästyttävää on se, miten paras on nyt vielä parempi. Viiden Tähden päätoimittaja Eeropekka Rislakki esittelee ohessa juhlapainoksen. Teksti on vapaasti käytettävissä.