Viisi TähteäViisi Tähteä

Mallaskosken panimo nostaa maljan omalla oluella ikinuorelle K-Citymarket-ketjulle

Jaa

Tänä vuonna 100-vuotisjuhliaan viettävä Mallaskosken panimo osallistuu 50 vuotta täyttävän K-Citymarket-ketjun juhlintaan valmistamalla hypermarketketjulle oman juhlaoluen. Pehmeän maltainen ja punertava K-Citymarket 50 Juhlaolut sopii monipuoliseen käyttöön. Oluttölkin kylkeä koristaa K-Citymarketin virallinen juhlavuoden tunnus.

Mallaskoski 100 vuotta -teemakuva.
Mallaskoski 100 vuotta -teemakuva.


Mallaskosken panimo on valmistanut K-Citymarket-ketjulle pehmeän maltaisen ja punertavan K-Citymarket 50 Juhlaoluen. Idea yhteisestä juhlaoluesta syntyi viime syksynä, kun seinäjokelaispanimo ja hypermarketketju päättivät juhlistaa molempien merkittäviä virstanpylväitä yhteisen oluen merkeissä. K-Citymarket 50 Juhlaolut on saatavissa K-Citymarketeista maaliskuun alusta lähtien.

”On ilo ja kunnia olla mukana juhlistamassa kaikille suomalaisille tutun KCM-brändin juhlavuotta yhteistyön merkeissä. Ilmassa on vielä kaksinkertaisen juhlan tuntua omankin panimon juhlavuoden vuoksi. Ajatus ja toteutus tuntuivat siksi erityisen hauskalta” kertoo Mallaskosken panimomestari Jyri Ojaluoma.

K-Citymarket 50 Juhlaolut, 4,7 %, on luotu K-ryhmän toiveita kuunnellen. Oluen etiketti on suunniteltu yhdessä ja sitä koristaakin K-Citymarketin virallinen juhlavuoden logo.

Monen oluenystävän mieleen oleva juhlaolut on tasapainoinen, maultaan pehmeän maltainen ja väriltään punertava amber lager. Olut sopii moniin eri tilanteisiin ja käyttötarkoituksiin. Se on erinomainen seurustelujuoma ja upea kumppani erilaisille ruokalajeille kuten paistetulle riisille ja curryruoille, erilaisille possuruoille sekä grilliribseille ja -makkaroille.

K-Citymarket-ketjun tarina sai alkunsa vuonna 1971, kun ensimmäinen K-Citymarket-myymälä avattiin Lahden Paavolassa. Tämän päivän K-Citymarket on moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset valikoimat elintarvikkeita ja käyttötavaroita. Suomessa on tällä hetkellä 81 K-Citymarketia, joissa kaikissa vietetään 50-vuotisjuhlia läpi vuoden.

”K-Citymarket on virkeä viisikymppinen, joka on muuttunut asiakkaidensa mukana koko historiansa ajan. Asiakkaat toivovat valikoimaamme runsaasti erilaisia vaihtoehtoja. Tällä hetkellä he ovat erityisen kiinnostuneita muun muassa erilaisista artesaanioluista. Tämän vuoksi on hienoa päästä vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin tuotteella, jonka pientuottaja on suunnitellut juuri meitä silmällä pitäen”, K-Citymarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki kuvailee.

Mallaskosken panimo on yksi vanhimmista yhä toiminnassa olevista suomalaisista käsityöläispanimoista. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 100 vuotta, kun panimon perustaja Johan Wallenius aloitti juomien valmistuksen Seinäjoen mylvivän kosken rannalla.

Mallaskosken synkän puhuvat oluet valmistetaan edelleen samaisen hyisen kosken varrella samaa perinnehiivaa käyttäen ja samalla periksi antamattomalla elämän asenteella. Kuluva vuosi on Mallaskoskelle pelkkää juhlaa, jota vietetään niin uusien tuotteiden kuin erilaisten tapahtumien merkeissä.

K-Citymarket 50 Juhlaolut
Oluttyyli: Amber lager
Maltaat: Pils, Vienna, Crystal ja Black
Humalat: Magnum ja Cascade
EBU: 32
Alkoholiprosentti: 4,7 %
Pakkaus: 33 cl, kierrätystölkki

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Daniel Wallenius
p. 040 662 1499
daniel@mallaskoski.com
www.mallaskoski.com

Kuvat

Mallaskoski 100 vuotta -teemakuva.
Mallaskoski 100 vuotta -teemakuva.
Lataa
K-Citymarket 50 Juhlaolut -tuotekuva
K-Citymarket 50 Juhlaolut -tuotekuva
Lataa
Panimomestari Jyri Ojaluoma. Kuva: Anikó Lehtinen.
Panimomestari Jyri Ojaluoma. Kuva: Anikó Lehtinen.
Lataa
Panimomestari Jyri Ojaluoma. Kuva: Anikó Lehtinen.
Panimomestari Jyri Ojaluoma. Kuva: Anikó Lehtinen.
Lataa
Mallaskoski 100 vuotta logo nega
Mallaskoski 100 vuotta logo nega
Lataa
Mallaskoski 100 vuotta logo pos.
Mallaskoski 100 vuotta logo pos.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Viisi Tähteä

Fiksuviinistä tuli viini-ilmiö Suomessa – palvelulla on jo yli 30 000 seuraajaa28.5.2021 10:51:29 EEST | Tiedote

Alkon valikoimassa olevia alennusviinejä listaava Fiksuviini-palvelu on osoittanut, että viinien hinta-laatusuhde kiinnostaa kuluttajia enemmän kuin niiden absoluuttinen laatu. Pelkkä alehinta ei kuitenkaan riitä, eikä ruokaresepti ole aina viinin ostopäätöksen syy. Laatuun kuuluu myös odotus vaihtelusta ja elämyksestä. Fiksuviini lanseeraa tiistaina 1. kesäkuuta 50 uutta viinilöytöä.

Eeropekka Rislakki: "Fine diningin on keksittävä itsensä uudestaan" – Analyysi Suomen 50 Parasta Ravintolaa -äänestyksen tuloksista21.5.2021 13:45:47 EEST | Uutinen

Viisi Tähteä Median päätoimittaja Eeropekka Rislakki tekee artikkelissaan analyysin Suomen 50 Parasta Ravintolaa 2021 -äänestyksen tuloksista ja äänestäjien kommenteista. Ravintolakulttuurissa tapahtuu koko ajan valtavasti, vaikka koronarajoitukset ja epävarmuus tulevasta kalvavat koko alaa. Rislakin mukaan fine diningin on keksittävä itsensä uudestaan, sillä nyt hyvän ravintolakokemuksen ytimessä on aistittava tunnelma – ei tähtikokki.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme