ManpowerGroupin Suomen ja Baltian uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Iikka Lindroos

Suomen suurimpiin henkilöstöpalvelualan yrityksiin lukeutuvan ManpowerGroupin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Iikka Lindroos, joka aloittaa tehtävässään 13.1.2014. Suomen toimintojen lisäksi Lindroos vastaa ManpowerGroupin liiketoiminnoista Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Lindroos siirtyy tehtävään Accenturelta, missä hän on viimeksi johtanut liiketoimintaprosessien ulkoistusta Suomessa ja Pohjoismaissa telecom-, media- ja high tech -toimialoilla.

ManpowerGroupin toimitusjohtaja Iikka Lindroos

(Julkaisuvapaa 18.12.2013)

Uuden toimitusjohtajan valinnassa painotettiin laaja-alaista kokemusta organisaation eri toimintojen kehittämisestä ja johtamisesta sekä perehtyneisyyttä liiketoimintaprosessien ulkoistamiseen.

”Isojen muutosten aika niin toimintaympäristöjemme kuin toimintamallienkin osalta on ollut käynnissä jo jonkun aikaa ja jatkuu kiihtyvällä tahdilla. Organisaatioiden tehokkuutta, muutosvalmiutta ja ketteryyttä mitataan tavoin, joita aikaisemmin ei ole koettu. Näihin haasteisiin vastaaminen edellyttää aina oikein mitoitettua ja osaavaa henkilöstöä. Näen ManpowerGroupin olevan ainutlaatuisessa asemassa tuomaan ratkaisuja juuri näihin haasteisiin, koska tarjoamassamme yhdistyvät entistä useammin ratkaisut ja ihmiset”, Iikka Lindroos toteaa.

”On hienoa päästä osaksi yritystä, jossa yhdistyvät ihmiset ja osaaminen ja joka pystyy palvelemaan asiakkaitaan toimialansa kattavimmalla palveluvalikoimalla 80 maassa. Markkinajohtajuus Pohjoismaissa ja Baltiassa tuo osaltaan lisäarvoa monille asiakkaillemme, jotka haluavat hankkia palvelua yhdeltä toimittajalta monessa maassa”, Lindroos tähdentää.

Suomen ja Baltian toimintoja vuodesta 2011 luotsannut Leena Munter siirtyy toimitusjohtajaksi hoiva- ja sosiaalialan palveluita tuottavaan yritykseen vuoden 2014 alussa.

Lisätietoja:
Iikka Lindroos, toimitusjohtaja
iikka.lindroos@manpowergroup.fi

Mika Wilén, johtaja, markkinointi ja sidosryhmäsuhteet
Mika.Wilen@manpowergroup.fi

ManpowerGroupin toimitusjohtaja Iikka Lindroos

USA:ssa vuonna 1948 perustettu ManpowerGroup™ on maailman johtava henkilöstö- ja työvoimaratkaisujen kehittäjä ja tuottaja, joka toimii 80 maassa. Konserni tunnustetaan toimialansa ja työmarkkinoiden muutosten ja ennakoinnin suunnannäyttäjäksi. Visionäärisyys ja ajatusjohtajuus perustuvat jatkuvaan markkinoiden seurantaan, tutkimiseen sekä mm. jo yli 50 vuotta tehtyyn, neljä kertaa vuodessa ilmestyvään työmarkkinabarometriin. ManpowerGroup on viimeiset yhdeksän vuotta ollut maailman talousfoorumin strategisena kumppanina jakamassa näkemyksiään työmarkkinoiden tulevaisuudesta ja konsultoimassa yrityksiä ja julkista sektoria työmaailman ekosysteemiin vaikuttavissa muutoksissa. Suomessa ManpowerGroup on kasvanut yhdeksi markkinoiden suurimmista toimijoista. Monipuolisten henkilöstövuokraus-, rekrytointi- ja urasuunnittelupalvelujen lisäksi yhtiö kehittää ja tuottaa osaamispohjaisia palveluratkaisuja, mm. yhteyskeskuspalveluja, liiketoiminnan tukipalveluja sekä loppukäyttäjän IT-palveluratkaisuja.