Mäntsälän Yrityskehitys Oy

Mäntsälän työttömyysaste helmikuussa Uudenmaan alhaisin

Mäntsälän työttömyysaste jälleen Uudenmaan alhaisin, myös nuorten työttömien määrä laskenut.

Mäntsälässä työttömiä työnhakijoita oli helmikuun lopussa 888 eli 8,8%. Viime vuonna vastaavana ajankohtana heitä oli 590. Koko Uudenmaan työttömyysaste oli helmikuun 2021 lopussa 12,9 %. Työttömien luvuissa on mukana lomautetut.

Helmikuun lopussa Mäntsälän nuorten työttömien alle 25-vuotiaiden määrä oli 99 kun se tammikuussa oli 107. Yli 50 -vuotiaiden työttömien ja pitkäaikaistyöttömien määrät ovat pysyneet tammikuun tasolla. Uusia yrityksiä perustettiin Mäntsälään helmikuun loppuun mennessä 22. Samana ajanjaksona rekisteristä poistui 9 yritystä.

28.2.2021 tilanne, suluissa tammikuu

• Työttömyysaste 28.02.2021. 8,8 % (8,8 %)
  • Alle 25- vuotiaat, 99 kpl (107 kpl)
  • Yli 50 – vuotiaat, 377 kpl (374 kpl)
  • Pitkäaikaistyöttömät, 276 kpl (277 kpl)
  • Avoimet työpaikat, 114 kpl (117 kpl)
  • Työvoima 31.12.2020, 10 037 kpl ( 10 052 kpl 31.12.2019)

Mäntsälän Yrityskehitys Oy
Sepäntie 3
04600 Mäntsälä

0400414544http://www.yrityskehitys.net

Mäntsälän Yrityskehitys Oy, kotoisammin MYK, on kuntaomisteinen elinkeinoyhtiö. Palvelemme yrityksiä ja yrittäjiä kokonaisvaltaisesti, yrityksen perustamisesta, sijoittumiseen ja muutostilanteisiin. Tutustu Mäntsälän toimitiloihin ja tontteihin:

Invest In Mäntsälä’s mission is to help companies locate in Mäntsälä and to develop the local economy. We sell and market commercial plots owned by the Municipality of Mäntsälä. Try our plot calculator, which also serves you in English. Invest In Mäntsälä maintains a database of available private business premises as well as local companies.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi