Marimbavirtuoosi She-e Wu konsertoi Osuma Ensemblen solistina Kangasala-talossa lokakuun alussa

Maailman arvostetuimpiin lukeutuva lyömäsoitinsolisti She-e Wu soittaa lyömäsoitinyhtye Osuma Ensemblen marimbasolistina Kangasala-talossa sunnuntaina 8.10.2017 klo 16.

Marimbasolisti She-e Wu vierailee Suomessa lokakuun alussa. Kuva: Majestic

Taiwanilaissyntyinen, nykyisin Amerikassa asuva She-e Wu ja tamperelainen lyömäsoitinyhtye Osuma Ensemble esittävät konsertissaan lyömäsoitinmusiikin klassikkoteoksia sekä uutta musiikkia. Ohjelmistossa kuullaan muun muassa She-e Wun sävellys Blue Identity sekä kantaesitys Tim Ferchenin Wulle ja Osuma Ensemblelle säveltämästä teoksesta The Partials of Color.

Suomen vierailunsa aikana She-e Wu levyttää Osuman Ensemblen kanssa kaksi ennen julkaisematonta sävellystä: konsertissakin kuultavat Wun Blue Identity sekä Tim Ferchenin The Partials of Color. Äänitys tehdään Kangasala-talossa ja levyn julkaisee myöhemmin Alba Records. Lisäksi Wu pitää mestarikurssit Sibelius-Akatemiassa ja Tampereen Musiikki-Akatemiassa.

She-e Wun ohjelmisto kattaa laajasti musiikin eri tyylilajeja Bachista ultramoderniin musiikkiin. Hän on kantaesittänyt muun muassa Pat Methenyn musiikkiin perustuvan kaksoiskonserton Philadelphia Filharmonian kanssa.

Konsertoinnin ohella Wu säveltää musiikkia ja toimii professorina Northwestern Universityssä Chicagossa sekä opettajana Manhattan School of Musicissa New Yorkissa. Hän pitää säännöllisesti mestarikursseja muu muassa Royal College of Musicissa Lontoossa.

Osuma Ensemble on viiden tamperelaisen lyömäsoittajan yhtye. Vuonna 2016 perustetun Osuman jäsenet ovat kaikki alansa vahvoja osaajia.

Harri Lehtinen toimii Tampereen Musiikkiakatemiassa lyömäsoitinten lehtorina. Hän valmistui musiikin tohtoriksi Sibelius-Akatemiasta vuonna 2016. Jyri Kurri toimii Tampere Filharmonian lyömäsoitinten äänenjohtajana.

Toni Hietala työskentelee lyömäsoitinten lehtorina Palmgren-konservatoriossa. Janne Tuomi toimii Tampereen Musiikkiakatemian opettajana sekä aktiivisena kamarimuusikkona. Mikael Heikkilä työskentelee freelancer-muusikkona, sinfoniaorkestereiden avustajana sekä aktiivisena kamarimuusikkona muun muassa Fioretto Ensemblessä.

Lyömäsoitinyhtye Osuma Ensemble & She-e Wu Kangasala-talossasu 8.10.2017 klo 16. Liput Kangasala-talolta 18/15 €, Lippu.fi alk. 20,50/17,50€ sis. Lippu.fi palvelumaksun.

Kuvia esiintyjistä (kuvaajien nimet mainittava):

Tiedottaja

Marimbasolisti She-e Wu vierailee Suomessa lokakuun alussa. Kuva: Majestic
Osuma Ensemble 2, kuva Kimmo Varjoranta

Kangasala-talo on maan uusin kulttuurikeskus, joka sijaitsee Kangasalan keskustassa 20 minuutin ajomatkan päässä Tampereelta. Talon avajaisviikkoa vietettiin helmikuussa 2015. Kangasala-talossa on 285-paikkainen konserttisali, Kimmo Pyykkö -taidemuseo, galleria, Kangasalan valtuustosali sekä kunnanhallituksen kokoustila.

Klassista, jazzin sykäyksiä ja musikaalien energiaa keväällä Kangasala-talossa7.11.2018 14:48Tiedote

Kangasala-talon kevään huippunimiä ovat baritoni Sauli Tiilikainen, sopraano Johanna Rusanen-Kartano, tenori Jyrki Anttila sekä pianisti Paavali Jumppanen. Jazzin sävyihin vievät Jukka Iisakkilan tähdittämä The Breed, joka esittää Pekka Pohjolan musiikkia sekä Emma Salokoski & Ilmiliekki Quartet. Vuoden avaa Kangasalan lukion ja teatteriammattilaisten yhteistyössä tekemä ja Kangasala-talossa kantaesitettävä Hullu prinssi -fantasiamusikaali.