
Marketing Clinic ostaa Koplan – Suomen johtava asiakasymmärrystoimisto vahvistamaan kasvua

Vuonna 2011 perustettu Kopla kehittää asiakkaidensa liiketoimintaa yhdistämällä syvällisen trendi- ja asiakasymmärryksen, luovuuden sekä liiketoiminnallisen ajattelun. Kopla on tuottanut asiakasymmärrystä, konsepteja ja asiakaslähtöistä liiketoimintaa tukevia työkaluja useille merkittäville suomalaisille yrityksille, kuten Pauligille, Aurinkomatkoille, OP:lle, Ruukille sekä Kekkilälle. Yhtiön asiakkaat valitsivat Koplan vuoden 2016 parhaaksi asiakasymmärrystoimistoksi Vuoden toimisto -kilpailussa.
“Nykypäivän liiketoiminta vaatii rohkeutta ja uudenlaista ajattelua. Megatrendit muokkaavat toimialoja nopeammin kuin koskaan ja toimintaympäristön muuttuessa perinteiset strategiat eivät enää toimi. Strateginen ketteryys on ainoa tie menestykseen. Kopla vahvistaa Marketing Clinicin tarjoomaa nimenomaan ihmiskeskeisessä asiakasymmärryksessä sekä trendi- ja konseptointiosaamisessa”, kertoo Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg.
Kopla tuo syvällistä ja ketterää asiakasymmärrys- ja trendiosaamista Marketing Clinic Partnersin yritysten projekteihin. Koplan ketterän kehittämisen menetelmät ja työkalut vahvistavat MCP:n tarjoamaa asiakkaille.
”Olemme todella innoissamme liittymisestä Marketing Clinic Partners -perheeseen. Digitalisaation suurimmat vaikutukset näkyvät juuri asiakaskäyttäytymisen muuttumisessa. Koplan vahvuus onkin uudenlaisessa asiakasymmärryksessä, joka kumpuaa vahvasta ihmislähtöisestä näkökulmasta ja yhteistyöstä asiakkaiden kanssa. Kun yhdistämme Marketing Clinicin vahvan strategiaosaamisen omaan osaamiseemme, voimme yhdessä tarjota entistä vahvempia ja laajempia palveluita asiakkaillemme”, sanoo Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.
Marketing Clinic jatkaa kasvuaan Suomessa ja Pohjoismaissa
Koplan osto jatkaa Marketing Clinic Partnersin laajentumista Suomessa ja Pohjoismaissa. Edellinen yritysosto tapahtui helmikuussa 2017, kun ruotsalainen kulutustavara- ja vähittäiskauppa-aloille keskittynyt liikkeenjohdon konsulttitoimisto Movement Consulting yhdistyi Marketing Clinic Swedeniin.
“Asiakkaamme hakevat aktiivisesti kasvua ja liiketoiminnan uudistamista. Trendien ennakointi, syvällinen asiakasymmärrys, teknologian ketterä hyödyntäminen ja palveluiden rohkea konseptointi ovat avainasemassa tulevaisuuteen vievän päämäärän ja kasvulogiikan määrittämisessä. Koplan asiantuntemus ja työkalut vahvistavat osaamistamme tässä entisestään”, sanoo Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen.
Yritysoston myötä Kopla jatkaa hallinnollisesti itsenäisenä asiakasymmärrystoimistona osana Marketing Clinic Finlandia. Kati Nurminen jatkaa Koplan toimitusjohtajana.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Catharina Stackelberg
Marketing Clinic Partners, toimitusjohtaja
+358 400 218 224
catharina.stackelberg@marketingclinicpartners.com
Mika Rytkönen
Marketing Clinic Finland, Managing Director
+358 40 584 8372
mika.rytkonen@marketingclinicpartners.com
Kati Nurminen
Kopla, toimitusjohtaja
+358 40 540 3663
kati.nurminen@kopla.fi
Kuvat


Tietoja julkaisijasta
Marketing Clinic Partners – Reinventing Growth
Marketing Clinic Partners on ryhmä erikoistuneita strategia- ja markkinointitoimistoja. Meitä yhdistää jatkuva palo haastaa asiakkaitamme hyödyntämään vahvoja brändejä, innovatiivisia liiketoimintamalleja ja markkinointia kilpailuetuina digitalisoituvassa maailmassa. Marketing Clinic Partners koostuu Marketing Clinicista, sosiaaliseen mediaan, sisältöihin ja digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvästä Okimo Clinicista sekä reaaliaikaista digitaalista markkinointia ja markkinoinnin automaatiota tekevästä P+SBD:stä. www.marketingclinicpartners.com
Kopla
Kopla on strateginen asiakasymmärrystoimisto, joka tuo ihmiset kehityksen keskiöön. Yhdistämällä syvällisen kohderyhmäymmärryksen, luovuuden ja liiketoiminnallisen ajattelun, luomme uusia menestystarinoita yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme trenditietoon ja asiakasymmärrykseen perustuvaa uusien liiketoimintamahdollisuuksien, tuotteiden ja palveluiden, brändin, myynnin ja markkinoinnin sekä asiakaskokemuksen kehittämistä osallistavalla otteella. Missiomme on: vähemmän turhaa, enemmän merkitystä. www.kopla.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Clinic Oy
Knowit ja Marketing Clinic yhdistyvät20.6.2022 11:14:07 EEST | Tiedote
Knowit Oyj ja Marketing Clinic Oy ovat solmineet kauppasopimuksen, jossa Knowit ostaa Marketing Clinic Oy:n ja sen liiketoiminnot Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kauppasopimus on allekirjoitettu 19. kesäkuuta 2022.
Kati Nurminen Marketing Clinicin toimitusjohtajaksi16.12.2021 12:05:34 EET | Tiedote
Marketing Clinic Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Yhtiötä yli kaksi vuotta johtanut toimitusjohtaja Salla Vainio jättää tehtävänsä vuoden 2021 lopussa. Kati Nurminen nousee toimitusjohtajan tehtävään Marketing Clinicin johtoryhmästä, jossa hän on ollut tärkeässä roolissa uudistamassa Marketing Clinicin toimintaa sekä tarjoomaa.
Salla Vainiosta pohjoismaisiin brändeihin keskittyvän Marketing Clinicin toimitusjohtaja3.9.2019 14:06:44 EEST | Tiedote
Marketing Clinic on perustamisestaan asti nopeuttanut pohjoismaisten asiakkaiden reittiä strategiasta markkinalle kytkemällä strategisen suunnittelun reaaliaikaiseen markkinoinnin toteutuskykyyn saman katon alla. Vauhdittaakseen tavoitettaan pohjoismaisten brändien koko potentiaalin vapauttamisesta globaalilla kilpailukentällä, Marketing Clinic on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Salla Vainion.
Marketing Clinic ostaa ruotsalaisen Movement Consultingin tarjotakseen maailmanluokan kehittämispalveluja vähittäiskaupalle20.2.2017 09:30:57 EET | Tiedote
Marketing Clinic Partners siirtyy seuraavaan kasvuvaiheeseensa pohjoismaissa ruotsalaisen Movement Consultingin yritysoston myötä. Movement Consulting on arvostettu liikkeenjohdon konsulttitoimisto, joka keskittyy erityisesti kulutustavara- ja vähittäiskauppa-aloille. Yritysosto laajentaa edelleen Marketing Clinicin palvelutarjoamaa erityisesti vähittäiskaupan, ostajatiedon hyödyntämisen ja valikoimanhallinnan saralla.
Mika Rytkönen nousee Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtajaksi25.8.2016 12:35:27 EEST | Tiedote
Mika Rytkönen on nimitetty Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtajaksi. Rytkönen nousee asemaan Unique Customer Experience -liiketoimintayksikön vetäjän paikalta. Samalla aiempi toimitusjohtaja ja yksi Marketing Clinicin perustajista Aki Hirvonen ottaa konsernissa uuden Growth Strategist -roolin.