Marketing Clinic Oy

Marketing Clinic ostaa Koplan – Suomen johtava asiakasymmärrystoimisto vahvistamaan kasvua

Jaa
Marketing Clinic jatkaa vahvaa kasvuaan ostamalla suomalaisen strategisen asiakasymmärrystoimisto Koplan. Koplan ydinosaaminen on uudenlaisessa asiakasymmärryksessä, jonka pohjana on vahva ihmislähtöisyys ja yhteistyö asiakkaiden kanssa. Yhtiön palveluihin kuuluvat tutkimus, konsultointi sekä konseptointi ja palvelumuotoilu. Yritysoston myötä Marketing Clinic terävöittää entisestään osaamistaan ja työkalujaan kasvustrategioiden luomisessa, brändi- ja asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä liiketoimintakonseptien luomisessa ja kaupallistamisessa.
Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen ja Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.
Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen ja Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.

Vuonna 2011 perustettu Kopla kehittää asiakkaidensa liiketoimintaa yhdistämällä syvällisen trendi- ja asiakasymmärryksen, luovuuden sekä liiketoiminnallisen ajattelun. Kopla on tuottanut asiakasymmärrystä, konsepteja ja asiakaslähtöistä liiketoimintaa tukevia työkaluja useille merkittäville suomalaisille yrityksille, kuten Pauligille, Aurinkomatkoille, OP:lle, Ruukille sekä Kekkilälle. Yhtiön asiakkaat valitsivat Koplan vuoden 2016 parhaaksi asiakasymmärrystoimistoksi Vuoden toimisto -kilpailussa.

“Nykypäivän liiketoiminta vaatii rohkeutta ja uudenlaista ajattelua. Megatrendit muokkaavat toimialoja nopeammin kuin koskaan ja toimintaympäristön muuttuessa perinteiset strategiat eivät enää toimi. Strateginen ketteryys on ainoa tie menestykseen. Kopla vahvistaa Marketing Clinicin tarjoomaa nimenomaan ihmiskeskeisessä asiakasymmärryksessä sekä trendi- ja konseptointiosaamisessa”, kertoo Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg.

Kopla tuo syvällistä ja ketterää asiakasymmärrys- ja trendiosaamista Marketing Clinic Partnersin yritysten projekteihin. Koplan ketterän kehittämisen menetelmät ja työkalut vahvistavat MCP:n tarjoamaa asiakkaille.

”Olemme todella innoissamme liittymisestä Marketing Clinic Partners -perheeseen. Digitalisaation suurimmat vaikutukset näkyvät juuri asiakaskäyttäytymisen muuttumisessa. Koplan vahvuus onkin uudenlaisessa asiakasymmärryksessä, joka kumpuaa vahvasta ihmislähtöisestä näkökulmasta ja yhteistyöstä asiakkaiden kanssa. Kun yhdistämme Marketing Clinicin vahvan strategiaosaamisen omaan osaamiseemme, voimme yhdessä tarjota entistä vahvempia ja laajempia palveluita asiakkaillemme”, sanoo Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.

Marketing Clinic jatkaa kasvuaan Suomessa ja Pohjoismaissa

Koplan osto jatkaa Marketing Clinic Partnersin laajentumista Suomessa ja Pohjoismaissa. Edellinen yritysosto tapahtui helmikuussa 2017, kun ruotsalainen kulutustavara- ja vähittäiskauppa-aloille keskittynyt liikkeenjohdon konsulttitoimisto Movement Consulting yhdistyi Marketing Clinic Swedeniin.

“Asiakkaamme hakevat aktiivisesti kasvua ja liiketoiminnan uudistamista. Trendien ennakointi, syvällinen asiakasymmärrys, teknologian ketterä hyödyntäminen ja palveluiden rohkea konseptointi ovat avainasemassa tulevaisuuteen vievän päämäärän ja kasvulogiikan määrittämisessä. Koplan asiantuntemus ja työkalut vahvistavat osaamistamme tässä entisestään”, sanoo Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen.

Yritysoston myötä Kopla jatkaa hallinnollisesti itsenäisenä asiakasymmärrystoimistona osana Marketing Clinic Finlandia. Kati Nurminen jatkaa Koplan toimitusjohtajana.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Catharina Stackelberg
Marketing Clinic Partners, toimitusjohtaja
+358 400 218 224
catharina.stackelberg@marketingclinicpartners.com


Mika Rytkönen
Marketing Clinic Finland, Managing Director
+358 40 584 8372
mika.rytkonen@marketingclinicpartners.com


Kati Nurminen
Kopla, toimitusjohtaja
+358 40 540 3663
kati.nurminen@kopla.fi

Kuvat

Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen ja Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.
Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen ja Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.
Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen ja Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.
Kuvassa vasemmalta oikealle: Marketing Clinic Partnersin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg, Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtaja Mika Rytkönen ja Koplan toimitusjohtaja Kati Nurminen.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Marketing Clinic Partners – Reinventing Growth
Marketing Clinic Partners on ryhmä erikoistuneita strategia- ja markkinointitoimistoja. Meitä yhdistää jatkuva palo haastaa asiakkaitamme hyödyntämään vahvoja brändejä, innovatiivisia liiketoimintamalleja ja markkinointia kilpailuetuina digitalisoituvassa maailmassa. Marketing Clinic Partners koostuu Marketing Clinicista, sosiaaliseen mediaan, sisältöihin ja digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvästä Okimo Clinicista sekä reaaliaikaista digitaalista markkinointia ja markkinoinnin automaatiota tekevästä P+SBD:stä. www.marketingclinicpartners.com

Kopla
Kopla on strateginen asiakasymmärrystoimisto, joka tuo ihmiset kehityksen keskiöön. Yhdistämällä syvällisen kohderyhmäymmärryksen, luovuuden ja liiketoiminnallisen ajattelun, luomme uusia menestystarinoita yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme trenditietoon ja asiakasymmärrykseen perustuvaa uusien liiketoimintamahdollisuuksien, tuotteiden ja palveluiden, brändin, myynnin ja markkinoinnin sekä asiakaskokemuksen kehittämistä osallistavalla otteella. Missiomme on: vähemmän turhaa, enemmän merkitystä. www.kopla.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Clinic Oy

Salla Vainiosta pohjoismaisiin brändeihin keskittyvän Marketing Clinicin toimitusjohtaja3.9.2019 14:06:44 EEST | Tiedote

Marketing Clinic on perustamisestaan asti nopeuttanut pohjoismaisten asiakkaiden reittiä strategiasta markkinalle kytkemällä strategisen suunnittelun reaaliaikaiseen markkinoinnin toteutuskykyyn saman katon alla. Vauhdittaakseen tavoitettaan pohjoismaisten brändien koko potentiaalin vapauttamisesta globaalilla kilpailukentällä, Marketing Clinic on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Salla Vainion.

Marketing Clinic ostaa ruotsalaisen Movement Consultingin tarjotakseen maailmanluokan kehittämispalveluja vähittäiskaupalle20.2.2017 09:30:57 EET | Tiedote

Marketing Clinic Partners siirtyy seuraavaan kasvuvaiheeseensa pohjoismaissa ruotsalaisen Movement Consultingin yritysoston myötä. Movement Consulting on arvostettu liikkeenjohdon konsulttitoimisto, joka keskittyy erityisesti kulutustavara- ja vähittäiskauppa-aloille. Yritysosto laajentaa edelleen Marketing Clinicin palvelutarjoamaa erityisesti vähittäiskaupan, ostajatiedon hyödyntämisen ja valikoimanhallinnan saralla.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye